Vekst estimering

Første var estimert til 10% under snittet, rett før hun kom ble hun estimert til 3600, hun var 3540 og kom 5 dager over ul-termin. Hun i magen var i uke 24+3 estimert til 710 gram. Skal på to estimeringer til i uke 32 og 36, pga overvekt som molli snakket om.

Jeg var på 3d ul i går og ho mente at han lå på 1256gram nå. Det vil si at han ved termin vil være ca 3500 gram (regna 200gram pluss hver uke frem til termin) var 28+3 i går :) andre som ligger ca samtidig i uker og har sjekket vekst? Han var god og rund og hun mente at de skal ligge mellom 1100g og 1300g denne uka. Lillegutt har det godt i magehuset i hvertfall :)

Så rart, for vi har jo lik termin og baby ble estimert til 1150ca (En uke før du var på UL, så ca det samme mao. Min er sikkert 1250 nå) og han sa 4100 ved termin. Han sa at min baby er ca en uke større enn termin tilsier.
Han estimerte storesøster til 4190 og hun var 3725. Så ca en halvkilo under det han sa ;) Og jeg la ikke om kostholdet noe drastisk etter den ultralyden, så jeg satser på det samme nå. Men man vet jo aldri. Begge mine to nærmeste venninner har fått mye større baby andre gangen enn første :)

Så rart, for vi har jo lik termin og baby ble estimert til 1150ca (En uke før du var på UL, så ca det samme mao. Min er sikkert 1250 nå) og han sa 4100 ved termin. Han sa at min baby er ca en uke større enn termin tilsier.
Han estimerte storesøster til 4190 og hun var 3725. Så ca en halvkilo under det han sa ;) Og jeg la ikke om kostholdet noe drastisk etter den ultralyden, så jeg satser på det samme nå. Men man vet jo aldri. Begge mine to nærmeste venninner har fått mye større baby andre gangen enn første :)

Ojh så rart at det er så forskjell! Da har jeg virkelig ikke peiling på hvor stor han kommer til å bli :) bare vente og se :)

Fikk estimert i dag. Legen min var bekymra pga avflatende symfysemål. Min førstefødte var 3450, nr to var 3320, og denne tippa fødselslegen ble 3100-3200 - helt perfekt for meg, som han sa :P 13% under gj.snittet. Blir spennende og se, men at det blir over 3,5 tviler jeg i alle fall sterkt på!

Back
Topp