Vekst avvik....

Min var på +12 for 4 uker siden og +8 for 2 uker siden. Begge deler er innenfor normalen :-) de vokser i rykk og napp. 4 % er veldig lite :-)

Er når du bikker 20% at du er uttafor normalen. Og det begynner å bli "mykje"/"stort"...
Avvik på -16% her forgje uke. Fått to med stort vekstavik tidlegare. Ei på rundt -30% og ei ca.40%, da kan man snakke mykje.. ;-) Disse er i tillegg premature..

Last edited:
4% er ikke mye nei :) Hvis du regner 4% av en fødselsvekt på 3500g så blir det 140gram ;) Har lest at legene ikke begynner å stresse før rundt 20% Jenta mi hadde et vekstavvik på over 20% da hun ble født (ble ikke oppdaget før hun ble født), men det var ingenting galt med henne. Hun bare var og er lita :) Og hun var fremdeles innenfor "normal" fødselsvekt som går helt ned til 2500g :)

Neei 4% er helt normalt. Like normalt som 0% vil jeg tro. Min forrige lå på 10% og denne på 20% og det regnes merkelig nok som normalt det også..

Avvik på +18 her ved forrige måling. Spent på hva kontrollen på torsdag sier - livredd for å måtte presse ut en kjempebaby [emoji28]

Min bebis hadde et avvik på -14% på første kontroll, og det var også innenfor normalen, bare under gjennomsnittet (anslått ca 3,2 kg fødselsvekt) :)

Da trenger jeg ikke å stresse med det iallefall :happy:sikkert derfor jordmor ikke ville ha meg inn på ny vekstkontroll før om 4 uker også. Etter slankeoperasjon er det vist fare for at barna kan bli små. Men da er det mange prosenter igjen før jeg trenger å bli bekymret skjønner jeg:facepalm:. Var selv 5.2 kg når jeg ble født. Men jordmor sa at babyen min ikke ville følge mine fotspor der;)

Back
Topp