Vekst av baby

Bkno9021682

Andre møte med forumet
Var på privat UL og fikk vite at jenta i magen er litt større en gjennomsnitt, hun sa at hun er 14,5% større en gjennomsnitt. Noen som vet hva det betyr?:p Er veldig forveten på hvor stor hun er sånn ca:happy: synes det er så fasinerende med hvor forskjellig babyer vokser i magen:dummy1:

Gjennomsnitt er 3500g (ved fødsel). Så om hun fortsetter å ligge på den percentilen, vil hun være ca. 4kg ved fødsel.

Mine tvillingar har vore estimert til å begge vere over snittet på alle målingene som har blitt gjort, men knapt over snittet på siste målinga då, veksten begynner vel roe seg litt no. Men ho som tar kontrollene seie at det er ikkje ein heilt sikker estimering, dei reknar litt feilmargin :)

Førstemann vart estimert til å ligge masse over snittet (hugsa ikkje tal på det no), og dei trudde han ville vere godt over 4kg ved termin. Kom ut 11 dagar over og vog 3320 ;)

Vi fikk beskjed om at vi var 11% under gjennomsnittet, og legen her mente at det var genetisk:dummy1: Men skjønt at det er en viss feilmargin inni bilde!

Jeg aner ikke, min ligger på 90 prosentilen. Han er tydeligvis litt stor men hvor mye større en gjennomsnittet det betyr at han er det aner jeg ikke. :p Forrige var 4.3kg ved termin, så da antar jeg at denne blir omtrent like stor. :)

Ta d med ei klype salt...
Fikk høre uke 38 med jenta mi at hun veide ca 3kg da.. (litenn huske ikke prosenten) hun kom i uke 39 og veide kun 2680.
Gutten min lå over hele veien... Stor sa de... Kom til termin og var 3740. Med andre ord normal..

Nå sier de hun ligger akkurat innen normalen... Blir spennende å se...

Jeg aner ikke, min ligger på 90 prosentilen. Han er tydeligvis litt stor men hvor mye større en gjennomsnittet det betyr at han er det aner jeg ikke. :p Forrige var 4.3kg ved termin, så da antar jeg at denne blir omtrent like stor. :)

90-percentilen betyr at 9 av 10 er hans størrelse eller mindre. Du kan få estimert størrelse ved å se på fosterbiometridata, i uke 40+0 er 90-percentilen for gutter 4100g og 50-percentilen 3550g. Så ditt gjett passer ganske så bra :)

Ta d med ei klype salt...
Fikk høre uke 38 med jenta mi at hun veide ca 3kg da.. (litenn huske ikke prosenten) hun kom i uke 39 og veide kun 2680.
Gutten min lå over hele veien... Stor sa de... Kom til termin og var 3740. Med andre ord normal..

Nå sier de hun ligger akkurat innen normalen... Blir spennende å se...
Oj, Var det estimert med ultralyd?

90-percentilen betyr at 9 av 10 er hans størrelse eller mindre. Du kan få estimert størrelse ved å se på fosterbiometridata, i uke 40+0 er 90-percentilen for gutter 4100g og 50-percentilen 3550g. Så ditt gjett passer ganske så bra :)
Takk for svar! Da forstår jeg litt mer. :) Første lå midt på streken og var 3.4kg ved fødsel, så da stemmer jo de estimatene overraskende bra!

Back
Topp