Vekker dere for å amme på kvelden?

murmel

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Det er visst meningen at våre små snart skal "sove natta gjennom"... Men hva betyr det? Er det "deres" natt eller "vår" natt?

Min lille sovner mellom 18 og 19, men våkner mellom 2 og 5. og er da våken ganske lenge (ofte en time eller mer). Når klokka er rundt 5 lar jeg ham ammes, så sover han 1-3 timer til.

Jeg har lest noen innlegg om at barna ammes ca ved mors leggetid. Er det mange som gjør dette? Vekker dere evt, eller tar opp barnet ved et lite tegn på uro?

Litt fristende å prøve, kan jo hende at han da sover godt ca 22-8 eller noe sånt... På den andre siden vil jeg jo helst at han skal lære å "sove natta gjennom", og det virker lite hensiktsmessig å vekke ham på den tiden han normalt klarer å fortsette søvnen selv.

Erfaringer eller råd, ja takk... :)

Vekker ikke, men han våkner ganske mange ganger uansett, men den gangen han sover fra hans leggetid til min leggetid og videre kommer jeg ikke til og vekke han:) om du forstår:P

Jeg vekker han ikke for amming, det klarer han selv mange ganger iløpet av natten :P

Tror det du har lest gjelder for mindre babyer. Amming ved mors leggetid og natt og sånt.
En baby bør ha lengre sammenhengende nattesøvn fra de er 6 mnd. Alle får jo ikke til dette, men det er det man bør jobbe mot så det høres helt feil ut for meg at du du skal vekke babyen når du legger deg. Da lager du vel flere vaner du ikke ønsker på lang sikt.
http://nhi.no/forside/nar-skal-barnet-legge-seg-39612.html

Vekker ikke for å amme, men blir gjerne til at han våkner når jeg legger meg. Da blir det gjerne ny bleie og litt pupp.
Er bonus når han ikke våkner :)

Frøkna her legger seg halv 8 ca og sover til halv 7. Da får hun ei lita flaske og sover til kl 8-halv 9 Ammer ikke da, og hun spiser mat hele dagen. Jeg tenker at natten hennes bør vare i 12 timer, uavhengig av når hun legger seg. Hun er i best form når hun har fått sovet 12 timer, så hvis hun våkner og er lei seg før det så gir jeg henne flaske. Etter 12 timer våkner hun med et smil :)

vekker ikke her heller :) aldri tenkt at det er noe jeg burde gjøre :p

Takk for svar, damer! Da er det mest som jeg trodde - de som ammer ved leggetid gjør det pga at barnet likevel er våkent. Får prøve så godt som mulig å få ham gjennom natta uten mat... Er bare sååå lei 1-2 timer våketid på tidlig morgenkvist... :meh:

Nei...

Jenta vår sover fra 18-06/07 uten oppvåkning. Våkner hun før det tar jeg henne opp i vår seng og ammer til rundt da før vi står opp. Vekker aldri for mat. Så lenge vektoppgang er fin og bleiene våte så er det ikke behov for å vekke for mat

Back
Topp