Vekker dere barnet om natten?

susien

Glad i forumet
Dere som ammer og har barn som sover hele natten.. Vekker dere dem for å mate?? Eller gjør dere bare det om dagen?

ORIGINAL: ~Maria~

Nei jeg vekker han ikke.Han våkner av seg selv når han blir sulten![:D]

Samme her også, går max 3-4 timer mellom hver mating.

nei.  tar 3 til 4 timer før han selv sier ifra at han er sulten[:)]

Nei det har jeg aldri gjort med verken han eldste og angelica.

Ein treng vel berre vekke dei om natta dersom dei ikkje veks så fort som dei skal? Her vaknar ho av seg sjølv uansett, så det er ikkje ei aktuell problemstilling, men eg meiner det ikkje skal vere nødvendig så lenge veksten går som normalt. 

Her sier han ifra selv når han vil ha mat. Men det gå bestandig mellom 3 - 4 timer mellom hvert måltid. 

nope.. eg lar henne sove. hun våkner når hun e sulten. går d 4-5 timer en gang så e jo d fordi hun ikke e sulten og trenger å sove.
barn trenger ikke bare mat for å vokse, men også søvn og ro.

mmm men Frida sover fra 24.00 til 08.00 så det jeg er redd for er å miste mye av melken hvis jeg ikke ammer på 8 timer[&:]

bare nyt at babyen sover hele natten:) Fikk beskjed på helsestasjonen at vi ikke trengte å vekke han så lenge han legger på seg normalt :)

ORIGINAL: susien

mmm men Frida sover fra 24.00 til 08.00 så det jeg er redd for er å miste mye av melken hvis jeg ikke ammer på 8 timer[&:]

Du kunne jo vekket henne i 05-06 tiden og gitt henne mat, og lagt henne igjen etterpå ?...

ORIGINAL: bebe

ORIGINAL: susien

Du kunne jo vekket henne i 05-06 tiden og gitt henne mat, og lagt henne igjen etterpå ?...

mm ja kanskje jeg skal det.. er bare så redd å ødelegge den goooee lange nattesøvnen hennes... skal spørre jordmor. hun kommer om 20 min[:)]

så lenge hun legger på seg så hadde ikke jeg vekket henne...
ella vånker av seg selv å vil ha mat...

Hade besøk av helsesøster idag, og hun sa at Frida fint kan sove hele naten uten å bli vekket.. Amme en ekstra gang på dagen så skal jeg ha nok melk:o) Så da beholder jeg nattesøvnen...hååper jeg:o)

Back
Topp