Vekke om natta?

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Vekker dere babyen for mat på natta? Gutten vår er en uke i dag, og denne uka har jeg ammet hver andre time døgnet rundt for å ta igjen vektnedgangen etter fødsel. Nådde fødselsvekta i går/dag (50 gram unna på kontroll kl 12 i går). Er det da greit å la han sove til han sier fra selv på natta fra nå av?

Hadde aldri det dilemmaet med storebroren, da han var så stor og et skikkelig matvrak som aldri godtok mer enn 2 timer mellom måltidene [emoji23] lillebror sover mer og lengre dupper i gangen.

Jeg ser an babyen. Er de flinke til å regulere det selv så hadde jeg ikke vekket. Her tok det 2 uker før vekten var passert. Men hun gikk opp 400g uke 2, så da spiser hun nok. Hehe.

Noen netter spiser hun annenhver time, noen ganger er hun våken 2-4 timer midt på natten og noen netter sover hun 3- 8 timer.. varierer veldig.. hehe

Jeg vekka hver 3 timet døgnet rundt for mating fram til nå nylig. Da hun endelig passerte fødselsvekta si :)
Nå har jeg fått beskjed at siden hu nå spiser så godt så skal jeg la henne regulere det selv.

Her var det litt treig start på vektoppgangen og HS ba meg amme etter klokka, men trengte ikke å vekke på natta. Han kunne, og kan, fort sove mellom 5.5 og 6 timer første strekket på natta. Det mente hun han bare skulle få lov til. Uka etter hadde han gått opp veldig bra, selv uten vekking på natt. :) Han tok det igjen med hyppigere matinger på kvelden.

Da tror jeg at jeg ser hvor lenge han sover i natt :-) hadde gått opp 125 gram på tre dager nå.

Hadde ikke vekt. ( klarer ikke vekke viss hun ikke vil ha mat helder) har en veldig fornøyd unge som griner sjelden å spiser ca hver 3 time. Fikk også beskjed om hver 2-3 time for hun gikk bare ned. Men vekte henne ikke på natt.. hun er 2 uker imårra :) legger fint på seg har ennå ikke tatt igjen fødselsvekta men helsesøster er fornøyd :)

Vi vekket frem til hun begynte å ha normal vektoppgang. Nå sover hun stort sett 5-7 timer på det lengste strekket om natta :)

Har prøvd, men å vekke dette sovedyret tar en stund. Han våkner et par tre ganger i løpet av natten uansett. De gangene jeg vekte ville han ikke suge ordentlig, bare kosesuge. Vi ammer hver 1,5-2 time i løpet av dagen, så han får mat nok i mengder. Han hadde allerede gått en god del opp i vekt da vi forlot sykehuset :)

Helsesøster var på kontroll i dag, og nurket har gått opp 200 gram på tre dager. Så han har passert fødselsvekta si med 100 gram nå. Hun sa vi da ikke trengte å vekke han :)

Så lenge lillegutt legger på seg og har god appetitt så vekker heller han meg når han er sulten. Nå er det stort sett bare en gang om natta.

Back
Topp