Vekke babyen før legging

Nei, pleier ikle gjøre det, men går ofte å legger meg når hun vil ha mat en gang mellom 22-24 :p

Jeg vekker ikke. Han spiser 19-20 tiden og da legger han seg også. Spiser igjen i 05 tiden:)

Ja ok :) Min lillegutt sover veldig tungt når jeg legger meg i den tiden. Så kanskje det er tullete av meg å vekke han da.

Tror bare jeg hadde latt vær da, men det går jo Ann å prøve en kveld du kjenner energien hvis det skulle gå fullstendig galt å ende i lys våken baby, å se hvilken effekt det får :p

Veldig, veldig sjelden jeg vekker baby... Gjorde det i starten da, da hun måtte ha mat hyppig.

Vi vekker hver kveld.

Legger han i 19-20 tiden også vekker vi for mat i 23-tida. Gjør vi det er det ikke mat før 7-8. Men lar vi han sove er det klokka 2, har prøvd og la han sove flere ganger. Jeg gir jo flaske så for oss er det lettere og vekke han enn og måtte opp på natten og lage. Han sovner stort sett alltid igjen :)

Nei, prøvde d ett par ganger, men d ble bare i tillegg til de andre gangene i løpet av natten:p

Bebis får mme så om hun bare har drukket 4 flasker så gir jeg henne en på senga , men hun våkner ikke :p spiser i halvsøvne gjerne..

Har aldrig vekket henne med vilje. Ikke når hun var nyfødt heller. Friske barn våkner for mat. Og her et det søvn avler søvn.

Har lært min lekse angående vekking. I starten var det greit å vekke for hyppig mating, men vekket for cirka tre uker siden en gang... Klokken var halv to cirka. Endte opp med å gå rundt med en gråtende baby i TO timer!!!

Så lenge barnet legger på seg greit er det bare å la det sove.

Har lært min lekse angående vekking. I starten var det greit å vekke for hyppig mating, men vekket for cirka tre uker siden en gang... Klokken var halv to cirka. Endte opp med å gå rundt med en gråtende baby i TO timer!!!

Så lenge barnet legger på seg greit er det bare å la det sove.

Hadde nok skjedd her óg, søvnen har forandret seg mye den siste tiden.. hun sover lettere og tyngre, vanskeligere å få til å sove, og sover hele natten. Tørr ikke tukle med den *ler*

Her prøvde jeg å ikke vekke nå i kveld, men hun våknet nå 0115. Nåe jeg vekker for bleie og mat når jeg legger meg, så sover hun til 0530'ish. Skal bli interessant å se når hun våkner igjen nå:p

Jeg vekker/gir flaske i halvsøvne. Jr legger seg i 20-20.30 ca og vokner som regel mellom 12 og 1 for mat igjen om jeg ikke smyger inn en flaske når jeg legger meg i 23-23.30. Når han får den flaske holder han til i 3-4tiden og derretter jevnere til vi står opp, kl 5-6 & 7-8 tiden. Full ammer men da gir jeg flaske med pump melk. Enklere å gi flaske da han spiser det i søvne..
Blir 12 uker denne uken. Veldi godt med de timene med sammenhengende søvn ettersom det er hyppig mating på morgenskvisten:)

Her prøvde jeg å ikke vekke nå i kveld, men hun våknet nå 0115. Nåe jeg vekker for bleie og mat når jeg legger meg, så sover hun til 0530'ish. Skal bli interessant å se når hun våkner igjen nå:p

Ikke vellykket. Hun sov 2 x 5,5t, men siden hun blir lagt 19, så får ikke jeg rare sammenhengende søvnen. Kommer til å vekke nå når jeg legger meg:p

Forsøket på å ikke vekke var mislykket igår. Han sov til 0115 og skulle ha mat. Etterpå var han lyyys våken. Smilte og radlet som om det var dag. La han tilslutt i sengen ved siden av meg og prøvde å få han til å sove igjen. Han sovner vel en liten time før han var sulten igjen. Så nå har jeg fylt opp tanken på han før jeg legger meg selv :)

Back
Topp