Veiledning av førstegangsforeldre

Nyperosa

Andre møte med forumet
Hei.

Har du meninger om svangerskaps- og barselomsorgen, eller oppfølgingen etter fødsel? Da vil jeg gjerne at du leser videre!

Mitt navn er Kristel og jeg er masterstudent ved Regionalt kompetanssenter for barn og unge ved UiT. Mitt masterprosjekt går ut på å kartlegge hvorvidt det er ønske/behov for veiledning av førstegangsforeldre.
Jeg ønsker både å kartlegge om førstegangsforeldre ønsker en slik type veiledning, og om profesjonelle ser et behov for det. I den forbindelse ønsker jeg å undersøke hva dere her på forumet tenker om saken. Kartleggingen utføres ved hjelp av elektroniske spørreskjemaer som tar ca 5 minutter å fylle ut. Undersøkelsen er helt anonym.

Jeg har forespurt moderator og redaktør og har fått tilatelse til å poste denne tråden og legge ut link til spørreundersøkelsene.

Noe av det jeg ønsker å se på er hvorvidt ønsket om veiledning endrer seg før og etter fødsel, og det er derfor to forskjellige skjema. Klikk på linken til det skjema som passer for deg.

Spørreskjema til gravide førstegangsmødre: https://response.questback.com/kristelhnilsen/5lctr4svxy/
Spørreskjema til førstegangsmødre - etter fødsel: https://response.questback.com/kristelhnilsen/cfdrvhgfss/

Din deltakelse blir høyt verdsatt!

Vennlig hilsen
Kristel H. Nilsen
Tlf: 928 40 991

Fikk denne tilbakemeldingen på en av de andre terminklubbene og tenkte jeg skulle posten den her i fall noen av dere har hatt den samme tanken:

"Liker ikke helt det med id nr. Er personelig litt skeptisk til alt sånt."

Takk for tilbakemelding