Veien tilbake.

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Livet kan blåse opp til storm mange ganger i livet ditt. For meg har det hvert flere av dem.
I 2001 ble moren min påkjørt og drept av ei som fyllekjørte.
2010 kom Vesla i hu og hast på operasjonsbordet 4 uker før tiden, morkakeforløsning.
Å i 2014 hadde jeg svangerskap utenfor livmor der de holdt på å miste meg. Det var en bestemt lege på poli.gyn. som overtalte meg til å bli natten over. Hadde jeg reist hjem hadde jeg ikke våknet morgenen etter.

I 2015 kom vårt siste tilskudd til familien. Gutten som skulle gjøre familien komplett. Å det føltes ut som vi var fulltallige. Men sommeren 2017 tok livet en 360 og sendte oss ned i ett vakuum der man aldri slutter å svømme for livet. Lille P på 2 år hadde fått leukemi.

Etter en god runde med behandling så det endelig ut til at vi skulle få lov å finne tilbake til livet vårt som familie. Å i januar 2018 var han kreftfri. Vi bestemte oss for å gifte oss dette året. Etter 10 år sammen var dette rette måten å feire livet på. Etter en fantastisk sommer sammen tok livet igjen en 360 å sugde oss tilbake inn i vakuumet. I oktober 2018 fikk Lille P tilbakefall, denne gangen måtte han transplanteres. 15 februar (selveste barnekreftdagen) skulle lillebror få livet i gave av storesøster. Storesøster på 8 skulle donere en del av sin benmarg til lillebror så han endelig skulle bli frisk. Men 3 måneders kontrollen viste at det ikke var så vellykket som vi håpet, og det var fremdeles kreft i den lille kroppen. Igjen stilte storesøster opp. Denne gangen fikk vi hente ut nye krigerceller fra henne som lillebror skulle få en gang i måneden for å holde kreften i sjakk til han kunne transplanteres igjen om minimum ett års tid.

Etter måneder med behandling, ett hjem fylt av sykehus, medisiner, IV-næring og 2-3 sykehusbesøk i uken ble han akutt dårlig. Å i november ble han hentet hjemme med ambulansen og innlagt på barneavdelingen.
7. november kom beskjeden vi hadde fryktet de siste 2.5 åra. Det er ikke mer vi kan gjøre annet enn å gi ham en verdig avslutning på livet. Å 16. november 2019 som sommerfuglen vår vingene fatt og fly mot himmelen.


Så nå, i 2020 håpet vi at livet endelig skulle snu. Ønsket om ett barn til har hvert her lenge. Men vår sykehusboble var ikke tilpasset babymager og spebarn. Så nå håpet vi at det nye året skulle bringe oss ett mirakel.

Det er jo som de sier: Etter stormen skinner regnbuen.

MIN KALENDER:

20.05.20 Tidlig ultralyd
22.06.20 Ultralyd
13.08.20 OUL
16.11.20 Ultralyd
 
Last edited:
UKE 5+6

Så var vi endelig her.
Jeg har startet denne dagboken slik jeg startet med den forrige.
Men jeg fortsetter den fra d.d.

Jeg kan ikke tro at det ligger en spire i magen! Det er en helt vill følelse.
Ekstrem glede, redsel og tristhet på en og samme gang.

Glede over den lille spira. Redselen for enda en tragedie. Å tristhet over at LilleP aldri får møte sitt nye søsken og at spira aldri får oppleve hvordan det ville hvert å ha LilleP som storebror.

Men spira er her og på onsdag 6+2 da skal jeg ha tidlig UL.
Dette også med skrekkblandet fryd...
 
Livet har virkelig gitt deg noen «curvballs» opp igjennom. Herregud for en sterk opplevelse! :sad010Varmeste tanker om lille P. Det må være tøft å se barnet sitt gå gjennom noe sånn.

Gleder meg til å følge denne solskinnshistorien videre ❤️
 
Måtte felle noen tårer for deg, familien din og deres sterke historie ❤️
Gleder meg til å bli bedre kjent med deg, og følg deg videre. Nå fortjener dere solskinn ❤️
 
Måtte felle noen tårer for deg, familien din og deres sterke historie ❤️
Gleder meg til å bli bedre kjent med deg, og følg deg videre. Nå fortjener dere solskinn ❤️
Tusen takk ❤️ Blir spennende. Å jeg gleder meg til å bli bedre kjent med deg også :)
 
Herlighet for en lesing. Sender deg tusenvis av hjerter og gode tanker:Heartpink Og mange hjerter til lille P der oppe i himmelen :Heartpink

Håper den lille spira di klorer seg fast helt til den skal ut i januar:Heartpink
 
Herlighet for en lesing. Sender deg tusenvis av hjerter og gode tanker:Heartpink Og mange hjerter til lille P der oppe i himmelen :Heartpink

Håper den lille spira di klorer seg fast helt til den skal ut i januar:Heartpink
Takk. LilleP ville hvert verdens stolteste storebror.
 
Uke 6+2

Klokken 13:30 i dag skal jeg på tidlig UL. Gruer meg, og gleder meg.... Gleder meg fordi, ve, DET ER UL! Men gruer for at det skal være noe galt.
Men tok en graviditetstest på mandag. Å den var kjempe positiv! Å det gjør jo saken litt bedre.

Så da blir det spennende å se iløpet av dagen.
 
Uke 6+2

Klokken 13:30 i dag skal jeg på tidlig UL. Gruer meg, og gleder meg.... Gleder meg fordi, ve, DET ER UL! Men gruer for at det skal være noe galt.
Men tok en graviditetstest på mandag. Å den var kjempe positiv! Å det gjør jo saken litt bedre.

Så da blir det spennende å se iløpet av dagen.
Masse lykke til ❤️
 
Lykke til!
 
Uke 6+2 (etter T.UL.)

For en deilig følelse. :Heartred
På ultralyden i dag fikk jeg se en liten spire på 6 uker pluss med ett bankende hjertet.
Hjertet slo i ca 80 slag i sekundet og eggposen var ca 2 cm i diameter.. Å den lå fint plassert i livmor.

Da er det bare å legge seg tilbake å ruge på gikk jeg beskjed om av gynekologen :hilarious:

Neste UL er 22 juni... Å jeg gleder meg
 
Uke 6+2 (etter T.UL.)

For en deilig følelse. :Heartred
På ultralyden i dag fikk jeg se en liten spire på 6 uker pluss med ett bankende hjertet.
Hjertet slo i ca 80 slag i sekundet og eggposen var ca 2 cm i diameter.. Å den lå fint plassert i livmor.

Da er det bare å legge seg tilbake å ruge på gikk jeg beskjed om av gynekologen :hilarious:

Neste UL er 22 juni... Å jeg gleder meg
Så gøy, det er samme dag som jeg :D
 
9A1E41A5-BADD-4C3A-BEAC-AA4CD3D3EAE4.jpeg Uke 11

Så har jeg sovet meg igjennom flere uker med kvalme og trøtthet. Men i dag har jeg endelig fått Afipran mot kvalmen. Kanskje jeg endelig klarer å spise litt :bored:

Men det beste med dagen var å få se knøttet i magen. UL i dag viste en sprellende liten sak. Ville bare ligge med ryggen til. Men alle målingen ble tatt og gynekologen var veldig fornøyd. ❤️❤️❤️

Å da fikk jeg jaggu meg med bilde hjem å.
 
Back
Topp