Veien til vår første

Mona1988

Blir kjent med forumet
Synes det er så interessant å lese andres dagbøker, så starter opp min egen også. Forhåpentligvis kan det hjelpe meg med å holde oversikten mens vi prøver! :)

Litt bakgrunn:
Jeg og samboeren (begge 36) har endelig, etter snart 7 år sammen, blitt klare for å prøve oss på å bli gravide, og ønsket etter en liten en er stor.
Vi bestemte oss for å begynne å prøve i vår, og jeg sluttet på mini-pillen etter nesten to tiår (!).
Jeg hadde en syklus der jeg ikke vet om vi prøvde på rett tid (visste pinlig lite om syklus!), og prøvde følgende syklus å teste etter eggløsning - og jammen satt det på første forsøk (vil kalle det PP1)! Vi var overlykkelige, og fortalte det til nær familie og venner på sommerferie i uke 8, men fant dessverre ut i uke 9 at jeg hadde hatt MA, og den lille hadde stoppet å vokse 7+2...
Etter en uke med venting og forsøk på å få aborten til å skje, skjedde det endelig kvelden før jeg skulle ha utskrapning. Etter det har egentlig alt gått greit, sluttet og blø etter noen dager, og fikk negativ graviditetstest etter to uker.

Testet tilfeldigvis etter eggløsning tre uker etter aborten da samboeren kom hjem etter å ha vært borte en uke og trodde jeg hadde eggløsning da, og la selvsagt inn noen aksjer, men fikk TR midre enn en uke etter, så usikker på om det forsøket telte! Kaller det likevel PP2.

Og så kommer vi til PP3, som dessverre ikke gikk det heller - fikk TR i går... Hadde litt krøll med eggløsningstestene denne syklusen, så tror kanskje bare vi fikk prøvd en gang. Testet etter eggløsning fra rundt 3-4 dager før jeg forventet det, men kun annen hver dag mens jeg ventet på å få det blinkende smilefjeset (høy fertilitet), men fikk bare negativt resultat hver gang, frem til jeg plutselig hadde solid smilefjes (maks fertilitet) - altså jeg fikk aldri det blinkende. Så det var litt irriterende, og hadde ikke så alt for store forventninger denne syklusen. Men likevel alltid kjipt med TR!

Satser på at det klaffer neste måned i stedet, men i mellomtiden har jeg i hvert fall ett sted å skrive ned tankene mine :)

Oversikt:
PP1 - gravid, men endte i MA
PP2 - før første mens etter endt MA. Kanskje ett forsøk? Endte med TR
PP3 - krøll med eggløsningtest, så kun ett forsøk. Endte med TR
 
Back
Topp