Veien til vår første

Mona1988

Flørter med forumet
Synes det er så interessant å lese andres dagbøker, så starter opp min egen også. Forhåpentligvis kan det hjelpe meg med å holde oversikten mens vi prøver! :)

Litt bakgrunn:
Jeg og samboeren (begge 36) har endelig, etter snart 7 år sammen, blitt klare for å prøve oss på å bli gravide, og ønsket etter en liten en er stor.
Vi bestemte oss for å begynne å prøve i vår, og jeg sluttet på mini-pillen etter nesten to tiår (!).
Jeg hadde en syklus der jeg ikke vet om vi prøvde på rett tid (visste pinlig lite om syklus!), og prøvde følgende syklus å teste etter eggløsning - og jammen satt det på første forsøk (vil kalle det PP1)! Vi var overlykkelige, og fortalte det til nær familie og venner på sommerferie i uke 8, men fant dessverre ut i uke 9 at jeg hadde hatt MA, og den lille hadde stoppet å vokse 7+2...
Etter en uke med venting og forsøk på å få aborten til å skje, skjedde det endelig kvelden før jeg skulle ha utskrapning. Etter det har egentlig alt gått greit, sluttet og blø etter noen dager, og fikk negativ graviditetstest etter to uker.

Testet tilfeldigvis etter eggløsning tre uker etter aborten da samboeren kom hjem etter å ha vært borte en uke og trodde jeg hadde eggløsning da, og la selvsagt inn noen aksjer, men fikk TR midre enn en uke etter, så usikker på om det forsøket telte! Kaller det likevel PP2.

Og så kommer vi til PP3, som dessverre ikke gikk det heller - fikk TR i går... Hadde litt krøll med eggløsningstestene denne syklusen, så tror kanskje bare vi fikk prøvd en gang. Testet etter eggløsning fra rundt 3-4 dager før jeg forventet det, men kun annen hver dag mens jeg ventet på å få det blinkende smilefjeset (høy fertilitet), men fikk bare negativt resultat hver gang, frem til jeg plutselig hadde solid smilefjes (maks fertilitet) - altså jeg fikk aldri det blinkende. Så det var litt irriterende, og hadde ikke så alt for store forventninger denne syklusen. Men likevel alltid kjipt med TR!

Satser på at det klaffer neste måned i stedet, men i mellomtiden har jeg i hvert fall ett sted å skrive ned tankene mine :)

Oversikt:
PP1 - gravid, men endte i MA
PP2 - før første mens etter endt MA. Kanskje ett forsøk? Endte med TR
PP3 - krøll med eggløsningtest, så kun ett forsøk. Endte med TR

CD5

Da var TR over for denne gang, så vi kan endelig begynne å tenke på neste forsøk! :D

Etter nesten 20 år på p-piller og etter hvert mini-pillen er det rart å måtte tenke på syklus igjen. Har brukt Clue-appen siden vi startet å prøve i mai, og virker som det har stabilisert seg på ca 25-26 dager, selv etter MA. Men har hatt rar mens siden MA. Forrige gang var det veldig mye (som jeg forsåvidt hadde forventet, siden det var første etter MA), og denne gangen var det en dag med lite, en dag med medium mye og en dag med lite - og så over!
Føler jeg har lært så sykt mye om syklus de siste månedene - hvordan ble jeg 36 før jeg lærte alt dette?!?

Prøver å være tålmodig, men siden vi bestemte oss for å prøve har jeg plutselig blitt så "broody" - vil helst ha en baby nå!! Føles så sykt urettferdig å måtte gå å vente på neste syklus for så å kanskje bli gravid, og så måtte vente 38 uker til, haha! Jeg vet at jeg akkurat har startet på prøvingen og har lite å klage på i forhold til mange andre, men dette er tortur altså! :p

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Jeg ble gravid på PP1, men det endte i MA (i 2021). Alt jeg ville var å bli gravid igjen med én gang, men da gikk det mange pp’er uten at det gikk. Ble til slutt gravid, og har nå en ettåring ☺️ Er nå på PP2 på B2, så kjenner på frykten for å miste igjen dersom jeg skulle bli gravid igjen.
Ønsker deg masse lykke til! Håper du får babyønsket ditt oppfylt ❤️

Så leit at du måtte gå igjennom det samme, men så bra at det ordnet seg for dere og at du har ettåringen din nå! Håper det går samme vei for oss etter hvert!
Håper virkelig det går rette veien for dere nå med nummer to også, og at du slipper å gå igjennom det å miste igjen. :Heartpink
Kjenner selv mye mer på frykten rundt det nå enn jeg gjorde før jeg hadde MA. Selv om jeg visste at det var statistisk sett relativt stor mulighet for å miste var jeg helt avslappet rundt det før. Men hvis jeg blir gravid igjen nå kommer jeg nok til å for eksempel ville ha en tidlig privat ultralyd for å sjekke at alt står bra til. Men må jo prøve å ikke stresse for mye rundt det heller!

CD16

Endelig ser det ut til at skjer noe her, og at eggløsningen er på tur. Startet å teste CD7, da jeg har litt kortere syklus, og var først i går jeg hadde litt stigning. Sååå utålmodig!
Stikker nå godt i høyresiden, og tenker eggløsningen skjer i morgen, så her legges det inn aksjer på rekke og rad, haha!
Hadde vært så fint om det kunne blitt en liten juni-skatt her! Men samtidig er det litt nervepirrende da jeg akkurat har takket ja til en ny jobb, med oppstartsdato om tre måneder, så da blir det i så fall ikke lange tiden før jeg må fortelle etter jeg starter. Så det er jo ikke heelt ideelt, men tenker at det alltid er en "god grunn" for at det ikke er heelt rette tiden, og at skulle det klaffe, så må det bare gå seg til! Man blir jo liksom ikke yngre, haha!

Føler dette er første måneden siden MA at vi virkelig har prøvd, så kommer nok til å føles lenge ut å vente på å kunne teste, haha! :)

Så leit at du måtte gå igjennom det samme, men så bra at det ordnet seg for dere og at du har ettåringen din nå! Håper det går samme vei for oss etter hvert!
Håper virkelig det går rette veien for dere nå med nummer to også, og at du slipper å gå igjennom det å miste igjen. :Heartpink
Kjenner selv mye mer på frykten rundt det nå enn jeg gjorde før jeg hadde MA. Selv om jeg visste at det var statistisk sett relativt stor mulighet for å miste var jeg helt avslappet rundt det før. Men hvis jeg blir gravid igjen nå kommer jeg nok til å for eksempel ville ha en tidlig privat ultralyd for å sjekke at alt står bra til. Men må jo prøve å ikke stresse for mye rundt det heller!
Takk ❤️ Ja, man vet jo at det er en sjanse for å miste, men man tror jo ikke at det vil skje en selv før det plutselig skjer. Jeg dro på ultralyder hver 3. uke frem til den ordinære bare for å forsikre meg om at alt var i orden :laughing002 Kommer ikke til å dra like ofte igjen, men er godt man kan ta noen private UL’er om man føler behovet :)

CD18, DPO1

Da var eggløsningen over for denne gang, og føler vi fikk lagt inn ganske strategiske aksjer denne gangen, haha!
Føler ikke at jeg hadde så mye håp de siste par syklusene da jeg følte det ble litt krøll med når EL var osv, men denne gangen kommer det til å bli noen lange, lange dager før jeg kan teste.
Spent på å se når TR kommer. Siden jeg sluttet med mini-pillen i april har det egentlig vært ganske forutsigbar mens, noen ganger en dag før eller etter appen regnet ut at den skulle komme. Men tror EL var ett par dager sen denne måneden, så vil det si at TR også kommer senere? Tror egentlig den skal komme 10/10 i følge appen, men de siste syklusene har TR vært 11 DPO. Mener jeg leste ett sted at det varierer når EL kommer etter TR for en person, men TR kommer alltid like mange dager etter EL. Stemmer det? I så fall blir det vel 12/10 da!
Uansett aaaaltfor lenge å vente, haha!

CD18, DPO1

Da var eggløsningen over for denne gang, og føler vi fikk lagt inn ganske strategiske aksjer denne gangen, haha!
Føler ikke at jeg hadde så mye håp de siste par syklusene da jeg følte det ble litt krøll med når EL var osv, men denne gangen kommer det til å bli noen lange, lange dager før jeg kan teste.
Spent på å se når TR kommer. Siden jeg sluttet med mini-pillen i april har det egentlig vært ganske forutsigbar mens, noen ganger en dag før eller etter appen regnet ut at den skulle komme. Men tror EL var ett par dager sen denne måneden, så vil det si at TR også kommer senere? Tror egentlig den skal komme 10/10 i følge appen, men de siste syklusene har TR vært 11 DPO. Mener jeg leste ett sted at det varierer når EL kommer etter TR for en person, men TR kommer alltid like mange dager etter EL. Stemmer det? I så fall blir det vel 12/10 da!
Uansett aaaaltfor lenge å vente, haha!
Spennende! Dpo-land går alltid så sakte..
Ja, lutalfasen (dagene mellom el og tr) er alltid like mange dager (kan være +/- 1 dag), men antall dager fra første dag i tr til el kan variere. Når tenker du å teste? :)

Spennende! Dpo-land går alltid så sakte..
Ja, lutalfasen (dagene mellom el og tr) er alltid like mange dager (kan være +/- 1 dag), men antall dager fra første dag i tr til el kan variere. Når tenker du å teste? :)
Ah, tusen takk for svar! Utrolig at man kan bli såpass gammel før man lærer sånne ting om egen kropp!
Tenker å vente til dagen før TR, hvis jeg klarer, haha! Ville egentlig vente til TR, men reiser bort dagen før, og hadde vært fint å se om det dukker opp noe før da!

CD23, DPO6
Er så sykt vanskelig å ikke få opp håpet når man får så utrolig mange symptomer, haha. Hadde stikking og "press" nederst på magen på DPO3,4 og 5, har sterkere luktesans, plutselig får tanken på ørret (som jeg elsker!) meg til å føre meg skikkelig kvalm, dårlig mage, svimmelhet og begynner ikke brystene å bli litt ømme..?

Tålmodigheten får i hvert fall skikkelig testet seg i denne prosessen, haha! Prøver også å leve som om jeg er gravid etter eggløsning, dvs ingen alkohol, ingen deilige oster, ingen salami, ingen lakris, ingen buldring, etc etc, haha! Men såå kjedelig da hvis det skulle vise seg at det ikke klaffet denne måneden!
Jeg vet jeg klager mye i og med at jeg ikke har prøvd så lenge, men skjønner ikke hvordan folk holder ut!! :D

IKM blir vel 12 oktober i og med at EL var litt forsinket, så prøver å holde meg til den 11 før jeg tester, som da er DPO11! Så får vi se hvor lenge jeg holder ut da, haha!

CD 30, DPO 13

Nå kjenner jeg virkelig at tålmodigheten min blir testet!!
Var så sikker på at jeg kom til å få TR på lørdag, spesielt etter negativ test på fredag (DPO10, dagen før IKM), så reiste bort på langhelg og tok ikke med meg noen tester… Dårlig ide!
Ingen TR å se enda, men føler ut som den er på tur… Men kan jo også være symptomer på graviditet?

Familieselskap i helga, og holdt meg selvfølgelig unna alt av alkohol, myke oster, kaffe (bortsett fra en kopp på morgenen) osv. Veldig kjedelig, spesielt da jeg har følt at TR var på vei siden fredag.

Gjett om jeg gleder meg til å komme hjem i kveld sånn at jeg kan teste! Krysser fingrene og prøver å ikke få opp forhåpningene aaalt for mye, haha!

Håper for deg :love7 mange som får positiv test som har negativ 10 dpo:Heartred
Tusen takk!
Testet nettopp, og er definitivt strek der! Håper virkelig det holder hele veien denne gang!! :Heartred
IMG_8317.jpeg

Syntes strekene ser fine ut for å være så tidlig :love7 måtte spiren sitte hele veien for deg:Heartred

Ser dessverre ut som om gleden kan bli kortvarig. Testet i morges og nå nettopp, og veldig svak strek begge ganger, svakere enn i går…
Irriterende, for jeg føler jeg har plutselig fått en del symptomer: treg mage, ømme bryst, kvalme to kvelder på rad.
Men føles usannsynlig ut at testene skulle bli svakere, og at de er såpass svake fortsatt, med mindre det er kjemisk. Så nå blir det venting for å se hva som skjer de neste dagene…

Ble kjemisk forrige runde, og kjente veldig på at jeg trengte en pause fra å tenke på graviditet, og dermed forumet. Har akkurat fått positiv test igjen, men kjenner denne gang at det er veldig vanskelig å glede seg over det, og å stole på det.

Før vi begynte å prøve tidligere i år var jeg forberedt på at det kom til å ta en stund å bli gravid, vi begynner jo tross alt begge å nærme oss slutten av 30-årene, og jeg har gått på p-piller nesten hele det voksne livet mitt, og så mini-pillen de siste årene. Men jeg tror ikke jeg forberedt på å skulle kunne bli gravid så raskt, og så miste. Er jo PP5 for oss denne måneden - og er gravid for tredje gang, så det vil si at vi har blitt gravid hver gang vi har hatt ett ordentlig bra forsøk, da PP2 og 3 (1 og 2 etter MA) ble en del krøll med. Burde jo i grunn være veldig takknemlig for at vi ikke har problemer med akkurat den delen, men vil jo heller ha kvalitet (en graviditet som varer) en kvantitet (mange graviditeter, men mister).

Huff, ble litt negativt, men kjenner at det begynner å ta på nå. Føler så enorm sympati for alle som har prøvd/prøver og sliter med å bli/forbli gravid.

Håper virkelig det går hele veien denne gang, men hvis ikke så tror jeg i hvertfall at vi kan be om utredning etter dette.

Ble kjemisk forrige runde, og kjente veldig på at jeg trengte en pause fra å tenke på graviditet, og dermed forumet. Har akkurat fått positiv test igjen, men kjenner denne gang at det er veldig vanskelig å glede seg over det, og å stole på det.

Før vi begynte å prøve tidligere i år var jeg forberedt på at det kom til å ta en stund å bli gravid, vi begynner jo tross alt begge å nærme oss slutten av 30-årene, og jeg har gått på p-piller nesten hele det voksne livet mitt, og så mini-pillen de siste årene. Men jeg tror ikke jeg forberedt på å skulle kunne bli gravid så raskt, og så miste. Er jo PP5 for oss denne måneden - og er gravid for tredje gang, så det vil si at vi har blitt gravid hver gang vi har hatt ett ordentlig bra forsøk, da PP2 og 3 (1 og 2 etter MA) ble en del krøll med. Burde jo i grunn være veldig takknemlig for at vi ikke har problemer med akkurat den delen, men vil jo heller ha kvalitet (en graviditet som varer) en kvantitet (mange graviditeter, men mister).

Huff, ble litt negativt, men kjenner at det begynner å ta på nå. Føler så enorm sympati for alle som har prøvd/prøver og sliter med å bli/forbli gravid.

Håper virkelig det går hele veien denne gang, men hvis ikke så tror jeg i hvertfall at vi kan be om utredning etter dette.
Synes ikke det er noe rart at du er "negativ". Det er jo ikke slik at man blir yngre, heller. Håper virkelig det går bra denne gangen.

Krysser fingrene for at denne sitter helt til mål ❤️

Er like gammel som deg med lignende historikk, hatt til sammen 7 svangerskap hvor kun 2 det har blitt barn av. Med første barnet ble jeg gravid når jeg var 33, og mistet 1 gang i SA før det. Mellom første og andre mistet jeg 4 ganger på rad, 3 SA og 1 MA i uke 11. Vi ble også gravide på så og si hvert forsøk. Hadde egentlig mistet håpet og gitt opp men så satt spiren i januar i år og ligger nå i armene mine ❤️ mistenker at det pga alder kan ha med kvaliteten på eggene å gjøre og at det derfor er flere som "forkastes" fort av kroppen. Det er jo heller ikke alle som blir gravide på hver pp, så føler hvertfall min kropp tok imot alt av egg, og så heller forkastet dem hvis de var dårlige. Uansett så er det jo veldig positivt at man klarer å komme helt til positiv test, og så må man bare håpe på at man treffer med gullegget. Håper det er gullegget nå og at du får en liten terminspire ❤️❤️ utrolig tøft å stå i det og miste sånn hele tiden ❤️

Back
Topp