Veien til ivf-babyen

Formen i dag er ganske dårlig. Var med en tur på butikken og ble sliten og kvalm, så sitter under teppe og fryser..
i morgen skal Embryologen ringe med oppdatering, så håper det er gode nyheter derfra. Har fått innvilget å sette inn to embryoer, så håper virkelig det er to som har klart seg :smiley-angelic001

Embryologen ringte i dag og sa at det var fortsatt 3 stk som var med, og de var av veldig god kvalitet :smiley-bounce016 Feiret med å legge meg igjen på formiddagen og sove et par-tre timer dupp, før jeg støvsugde hele huset og gikk i dusjen.

Er SÅ spent på om dem er med videre til i morra og om vi får satt tilbake 2 av dem, og om de klorer seg fast :smiley-angelic001

Ang tilbakeføring leser jeg noen steder at man ikke skal tisse 1 time før, og andre steder 2 timer før. Jeg har absolutt ikke selskapsblære, så usikker på om jeg klarer å holde meg i 2 timer før innsettet :rolleyes:

Ellers så står det en rolig kveld på programmet her. Fyrer i ovnen, drikker te og sitter under teppet mens jeg scroller litt på sosiale medier, men kona driver å marinerer elgbiff :happy:

Da er vi snart klare for å dra inn til Oslo for tilbakesett :happy: Er veldig spent og litt nervøs. Gruer meg ikke så mye som jeg gjorde før egguttaket, heldigvis :)

Innsetter var vellykka. Legen sleit litt med å se på ul plassering, så tok litt tid. Men nå er 2 små på plass, håper bare en av dem klorer seg fast (og gjør begge det er det en fantastisk bonus)
I dag morres ringte embryologen igjen med opptadering på det siste egget, og det hadde vært litt tregt igjen, så hun ville gi det til i morra før de bestemte om det kunne fryses eller ikke.

Er litt overraska over hvor sliten jeg har blitt av denne prosessen, så denne helga er der bare å hvile mest mulig, for mandag kommer ungene og neste lørdag er det bursdagsfeiring for en av ungene :)

Altså, jeg regner med at det er disse lutalfase-støttepillene som tuller med meg, men jeg har superømme pupper og de har begynt å vokse litt.
Vi har nedtelling til vi kan teste (onsdag el/og torsdag) så vi har ordna oss middagsgjester i morgen (ei bekjent som har jevnaldrende barn som barnet med utfordringer her har) så da blir det stas for kidden, for har har aldri venner på besøk, og vi voksne får noe annet å tenke på.

Ellers så er jeg helt gåen, blir skikkelig sliten og er så emosjonell. Hele tiden :rolleyes:

Ømme pupper og stikkinger i livmoren/eggstokkene begynte å avta og på torsdag var testen negativ. Er et ørlite håp om at vi testa for tidlig, men høyst sansynelig er det et negativt forsøk. Vi har gravd oss ned i husvask og forberedelser til familiebursdag i morra (feirer eldste og yngste) og skal utsette testing til søndag. Blodprøve er bestilt på tirsdag, men det er ren formalitet pga det er noe klinikken vil ha :rolleyes:

Begynte å blø på søndag, tok som planlagt hcg blodprøve i går. Nå må vi bare bli enig om når vi skal sette inn den vi har på frys. Det blir ikke denne syklusen, og neste runde er begynnelsen av desember.. litt usikker på om vi ønsker å ha det opp mot jul, samtidig som jeg vil bare komme i gang. Det blir siste runden vår, så er litt sånn «vinn eller forsvinn»

Så spennende! Jeg synes hele prosessen rundt fryseforsøk var en drøm i forhold til fersk forsøk med uttak. Det var en mye mer harmonisk opplevelse:happy:

Da planlegger vi tilbakeføring av det fryste embryoet og jeg skal inn på ul fredag 3.januar :smiley-bounce016
Så spennende! Jeg synes hele prosessen rundt fryseforsøk var en drøm i forhold til fersk forsøk med uttak. Det var en mye mer harmonisk opplevelse:happy:

Spør av nysgjerrighet da vi har et par på frys for senere.. hvordan er prosessen med innsett av fryst egg? Må man ta sprøyer/hormoner eller tester man bare for eggløsning og putter inn egget ved positiv el-test?? Masse lykke til!!

Spør av nysgjerrighet da vi har et par på frys for senere.. hvordan er prosessen med innsett av fryst egg? Må man ta sprøyer/hormoner eller tester man bare for eggløsning og putter inn egget ved positiv el-test?? Masse lykke til!!
Jeg tok kun ovitrelle, og så letrozol tabletter noen dager for modning. Og cycglogest selvfølgelig. Det var en drøm! :happy:

Her er det kun ultralyd før forventa eggløsning, så otrivelle og innsett 7 dager etter otrivelle. Så cycgloest etter innsett morgen og kveld… dette er da tilbakeføring i naturlig syklus :)

Da var ultralyden overstått. Slimhinnen var fin og hadde en skikkelig stor og fin eggpose. Sa til kona i går at jeg tror ikke jeg får eggløsning på mandag, for det murrer såpass.. og jeg hadde rett. Så skal sett Otrivelle i kveld og begynne på Cycgloest på søndag. Innsett på fredag :oops: Så for meg at det skulle bli mandagen etter så må finne en løsning med barnevakt da timen er såpass seint

Back
Topp