Veien til ivf-babyen

Ivf-prøver

Flørter med forumet
Tenkte jeg skulle prøve meg på ei dagbok. Kona og jeg bruker Medicus Oslo og jeg starter på sprøyter denne syklusen her.

Jeg er 42 år, har barn fra før (yngste er 9 år) og kona har ingen barn (og ønsker heller ikke gå gravid)

Da er første sprøyta satt :) og det var kjempeskummelt!! Men vil tro det ikke blir skummelt i morra, for da vet jeg hva jeg går til. Var ikke særlig vondt heller, men er ganske mye jeg skal ha da (300 IE) men regner med det er pga alderen min..

I dag kommer kona og tenåringen hjem, de har vært på hyttetur med søstera og tantungen til kona. Så planen er å vaske badet og begynne å rydde i kjøkkenskapene sånn at det blir lettere når vi skal rive ut deler av innredningen for å få plass til et kjøleskap til men først skal jeg drikke kaffe og gjøre ingen ting

Sprøyte 2 er satt, og det er virkelig ikke noe stress. Snakket med Medicus og skal inn på ul allerede på fredag :oops: jeg er litt overrasket over hvor fort alt går jeg.. og i dag kommer resten av ungene etter skolen. Så denne uka kommer til å fly :happy:

Lykke til. Vi er i gang på samme løpet, men jeg er hos spiren. Vi har egguttak på onsdag! Det går så fort. Blir egguttak på deg neste uke da, tenk det :)

Lykke til. Vi er i gang på samme løpet, men jeg er hos spiren. Vi har egguttak på onsdag! Det går så fort. Blir egguttak på deg neste uke da, tenk det :)
Så spennede! Masse lykke til på onsdag

I går var det første gang med Fyrmandel, og det var ganske mye mere ubehagelig (over tid) enn hva jeg har opplevd med denne andre sprøyta.. så jeg gruer meg til å sette den i dag.
I morgen er det ultralyd, og jeg er redd for å være for positiv :rolleyes: samtidig så kjenner jeg på at jeg begynner å bli gammel, så jeg vil så veldig at dette skal funke. Men det ønsker jo alle som er inne å har ivf, så er jo ikke et unikum sånn sett :dontknow

Jeg er overrasket over hvor mye energi denne prosessen tar. Og hvor ubehagelig reaksjonene på medisinene er, og jeg sover sykt dårlig og sliter med å ikke tenke mye på forsøket. Litt vel oppslukt, rett og slett. Tipper jeg får litt mere ro etter vi har vært på ul å fått vite status :smiley-angelic001

I går var det første gang med Fyrmandel, og det var ganske mye mere ubehagelig (over tid) enn hva jeg har opplevd med denne andre sprøyta.. så jeg gruer meg til å sette den i dag.
I morgen er det ultralyd, og jeg er redd for å være for positiv :rolleyes: samtidig så kjenner jeg på at jeg begynner å bli gammel, så jeg vil så veldig at dette skal funke. Men det ønsker jo alle som er inne å har ivf, så er jo ikke et unikum sånn sett :dontknow

Jeg er overrasket over hvor mye energi denne prosessen tar. Og hvor ubehagelig reaksjonene på medisinene er, og jeg sover sykt dårlig og sliter med å ikke tenke mye på forsøket. Litt vel oppslukt, rett og slett. Tipper jeg får litt mere ro etter vi har vært på ul å fått vite status :smiley-angelic001
Anbefaler å sette Fyremadel ved å vri nåla slik at tuppen på nåla er vendt mot hånden du stikker den inn med. Ellers opplever jeg at nåla ofte trenger litt kraft for å komme inn i huden, akkurat som om nåla er litt sløv. Men det hjelper når jeg passer på at tuppen er riktig vei. :)

Anbefaler å sette Fyremadel ved å vri nåla slik at tuppen på nåla er vendt mot hånden du stikker den inn med. Ellers opplever jeg at nåla ofte trenger litt kraft for å komme inn i huden, akkurat som om nåla er litt sløv. Men det hjelper når jeg passer på at tuppen er riktig vei. :)
Takk for tips :) Har bare en sprøyte igjen nå :smiley-bounce016

Takk for tips :) Har bare en sprøyte igjen nå :smiley-bounce016
Vet ikke egentlig om jeg klarte å forklare det riktig. men jeg er høyrehendt og har tuppen på nålespissen mot høyre og åpningen mot venstre før jeg stikker inn nåla. Da glir den lettere inn fordi man treffer med spissen riktig vei i forhold til vinkelen man stikker den inn med.

I dag var det ul og vi fikk beskjed om uttak på mandag morgen. De glemte å sende med oss medisinene jeg skal ta før uttaket, så får de når jeg kommer dit. Det å dra før inn går ikke pga kollektivt og lang reisevei.
Så i morra er siste dag med sprøyter på morgenen, også skal jeg ta dobbel trigger på kvelden (med 3 timers mellomrom)
Jeg er skikkelig stressa og litt redd. Redd det skal være veldig vondt og redd det ikke skal bli noe å sette inn igjen.
Også er det vanskelig at ingen vet om dette, for det hadde vært fint å ha noen å snakke med om prosessen, i tillegg til kona

Da har jeg satt de siste sprøytene (uten om eggløsningssprøytene da) og jeg er SÅ spent på mandagen. Ungene skal til faren sin søndag kveld, så i dag skal vi rydde/vaske og se film og kose oss.
Sprøytene gir meg ganske ekstreme menssmerter, så jeg merker jeg blir skikkelig sliten av det. Er overrasket over hvor mye dette påvirker meg

Da har jeg satt de siste sprøytene (uten om eggløsningssprøytene da) og jeg er SÅ spent på mandagen. Ungene skal til faren sin søndag kveld, så i dag skal vi rydde/vaske og se film og kose oss.
Sprøytene gir meg ganske ekstreme menssmerter, så jeg merker jeg blir skikkelig sliten av det. Er overrasket over hvor mye dette påvirker meg
Masse lykke til! Jeg har hatt to uttak, og det ene var ikke vondt i det hele tatt, bare litt ubehagelig. Husk å puste godt underveis og tenk på noe hyggelig. For meg hjalp det også mye å følge med på skjermen og se at de henta ut egg, som jo er noe positivt og spennende :Heartred

Masse lykke til! Jeg har hatt to uttak, og det ene var ikke vondt i det hele tatt, bare litt ubehagelig. Husk å puste godt underveis og tenk på noe hyggelig. For meg hjalp det også mye å følge med på skjermen og se at de henta ut egg, som jo er noe positivt og spennende :Heartred
Godt å høre andres erfaringer :Heartred skal følge rådet ditt og fokusere på skjermen :)

I kveld er det vanskelig å klare å lande. Vi rydda garasjen etter ungene dro til faren sin, så er fysisk slitne på toppen :happy8 Skal opp 3.50 så burde sove :rolleyes:

Da har jeg dusjet, laget matpakke og vekket kona. Litt kaffe før vi kjører, om sånn ca 7 minutter. Litt spent, litt stressa og ganske nervøs

Toger var en halvtime forsinket, så begynte å bli litt stressa, men nå er premedisinene tatt og jeg venter på blodprøve før vi skal i gang :happy:

Uttaket gikk bra, turen hjem var levelig, og nå sitter jeg i sofaen med varmeflaske og varmepute i korsryggen/magen og slapper av. Kona kjøpte blomster og sjokolade til meg på vei hjem og ordner og styrer på her.
Ble litt overrasket over hvor mye jeg blødde etter uttaket, men er inna for normalen, jeg bare bare ikke forberedt.
Embryologen skal ringe i morra og på torsdag, og er alt bra så er det inn igjen på fredag for å sette inn igjen :smiley-angelic001

I dag tidlig ringte de og 3 av 5 egg er befruktet og ser bra ut :) Så nå håper jeg de klarer seg og at vi får gode nyheter når de ringer på torsdag :smiley-angelic001

Back
Topp