Veien til hverdagskroppen

Tutsikatt

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Tenkte egentlig kalle tråden for sommerkroppen 2017, men fant fort ut at det blir for dumt. Den kroppen som skal bli resultatet av min reise, skal ikke bare være om sommeren :smiley-bounce016

Jeg hadde som mål å gå ned 20 kilo i 2016, jeg har heller gått OPP 10. Men nå er det NOK. Jeg orker ikke leve 1.60 over bakken og bære på 112 kilo. Det er tungt. Det er vondt. Jeg er 22 år og har 2 barn.

Men nå skal dette bli min dagbok. Din dagbok også kanskje? Det skal helt klart bli min motivasjon.

Jeg skriver denne posten i dag, i håp om at flere slenger seg på og er klare for start fredag 30 september. Kunne valgt i dag, kunne valgt den 1 oktober. Men velger fredag. Da får jeg tid til å vei hjernen mot riktig retning, jeg rekker å kaste ut all drit i huset og jeg rekker å kjøpe inn gode og sunne matvarer.

For min del blir det ikke noen form for diett. Men lite brød, litt pasta/ris/potet som tilbehør, mye grønnsaker, mye magert kjøtt og ikke minst TALLERKENMODELL. Ikke 2 store posjoner middag, men heller 1 normal eller 2 små.

Jeg er klar. Er du?

Er det noen som vil bli med på reisen? Var for seint ute til slankekrigen ser jeg, så da starter jeg min egen. Men uten utfordringer og lag.

Håper virkelig flere slenger seg på. Hvis du bestemmer deg for å være med, skriv litt om deg selv. Dine mål. Dine ønsker. Så kan vi lage en egen veietråd kanskje?

Kom igjen :anyone
 
Jeg kan vel begynne å presentere meg selv. Navn vil jeg holde for meg selv, men kan fortelle at jeg er 22 år gammel med 2 barn.

Jeg tror jeg veier rundt 112 kilo, men skal få riktig vekt på fredag.

Mine mål og ønsker for denne reisen er mange, så jeg ramser disse opp punktvis;
• få en enklere hverdag
• være en mer aktiv mamma
• være ett sunt forbilde for barna mine
• passe i bunaden
• være komfortabel med meg selv
• slippe handle klær i strl 48/50
• lære meg til å spise mindre mat og mer regelmessig, og å drikke vann som tørstedrikk
• bedre selvtillit og tro på meg selv

Jeg ønsker å gå ned til rundt 70 kilo kanskje, vanskelig å vite når det er lenge siden jeg var "normalvektig". I følge bmi må jeg nærmere 60-65 kilo for å ikke være overvektig, men tror jeg er fornøyd på rundt 70 kilo. Det er 42 kilo ned, med anbefalt 1 kilo ned i uken kan jeg klare det på under ett år. Men det er mye, så jeg får se.

Startvekt: 112(ca)
HOVEDMÅL: 70 kilo
Delmål 1: 105 kilo, håper å klare det før oktober er ferdig
Delmål 2: under 100 kilo før nyttår, helst ned til 95 kilo

Når det nye året kommer, blir det nye delmål.
 
Hei og hopp.
Jeg begynte i mai, da var jeg 103,4 kg og 1,67 m
Ved forrige veiing var jeg 86,2 kg..
Dagboken min finner du dersom du går tilbake et hakk og inn på dagbøker

Masse lykke til
Vi er en flott gjeng her inne som heier på hverandre
 
Spennende reise du starter nå!!! Du virker motivert på riktig måte med realistiske mål for både nedgang og hvorfor du vil ned. Synes også dine tanker rundt hvordan du skal ned er flotte. Helt enig i at sære dietter som regel ikke holder i lengden. Hverdagsmat med fornuftige valg og ikke for store mengde er "greia" for meg også. Og mye tålmodighet da man ikke raser ned på en slik måte å slanke seg på. Men sannsynligvis er det lettere å hold seg nede når vi gjør det på denne måten.
Regner med at du også tenker å øke din fysiske aktivitet? Det er viktig og et godt hjelpemiddel. Starte forsiktig og moderat og øke både mengde og intensitet når formen kommer etterhvert.
Masse lykke til!!!
(Jeg er ofte her inne og finner mye motivasjon i å skrive ned det meste angående prosessen. Jeg har en dagbok så titt gjerne der om du vil se mer ).
 
Åh tusen takk begge to!! Ikke lagt merke til eget sted for "dagbok", men da lager jeg meg en der med en gang! :)
 
Velkommen til oss. Her heier vi på hverandre. Lykke til:)
 
Heisann:D
Vil bare ønske deg masse lykke til!
Her er det en haug av nydelige jenter som heier på hverandre og motiverer:D
Selv er jeg mest opptatt av å holde meg der jeg er, gjerne 2 kg ned, men jevnlig trening og strammere kropp er det viktigste for meg:)
 
Back
Topp