Veien til fire

Mars-lillemor

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Så rart å skulle skrive en dagbok. Håpet er at den ikke blir så lang, men godt å samle tankene litt innimellom.

Jeg trodde det skulle være en enkel vei å bli fire i familien, men der tok jeg feil. Det var så lett å bli tre, vi prøvde liksom aldri. Jeg glemte prevensjonen min da vi skulle på ferie og to uker senere var jeg gravid. Så lett, så fint og lykke hele veien.

Våren 2024 var vi så klar for å bli fire. Og sannelig klaffet det på første forsøk. Vi var så glad og lykkelig, men gleden var kortvarig. Nøtta i magen var ikke sterk nok og vi mistet i MA på sensommeren.

Veien videre har vært tøff. Vi har flere forsøk bak oss, og resultatet har vært det samme. Blendahvite tester. Jeg hadde håpt på et julemirakel, men dessverre gikk ikke det heller. Det jeg syns er tyngst er å se at aldersforskjellen mellom Lillemor og et søsken blir bare større og større, men det må jeg prøve å legge bak meg. Det klaffer når det klaffer. Kanskje blir det godt å slippe to bleiebarn.

Nå skal jeg kose meg med mine nære og kjære resten av julen. Og på nyåret starter et nytt forsøk. Håper det snart klaffer for oss :Heartpink

12 DPO idag og IKM om to dager. Jeg har ikke testet siden i går da jeg fikk blendahvit test. Så plutselig tar jeg meg selv i å spørre chatgGPT om man kan være gravid selv om man tester negativt på en tidlig test 11 dpo.
1000005085.jpg

Har selvsagt ingen tester tilgjengelig og jeg har null tro på at det er en spire i magen. Har hatt skikkelig pms symptomer og det har vært typisk for meg de siste menstruasjonene etter MA. Får vel ta en test om TR plutselig ikke dukker opp 27. Desember.

PP4 etter MA, CD 1

Der kom TR en dag forsinket. Man har jo alltid et lite håp frem til TR kommer, men da alle testene har vært blendahvite så var det nesten bedre å få TR enn å være uvitende, selv om jeg egentlig var sikker på at det ikke gikk denne gangen heller.

Jeg er nesten litt glad TR kom en dag forsinket for det betyr at EL også kommer litt senere. Det passer meg utmerket siden samboer er borte halvparten av tiden, og vi får bedre tid til aksjelegging når EL blir litt forsinket i januar.

I høst har vi godt glipp av noen prøveperioder siden han har vært vekk, og vi har noen prøveperioder med dårlig aksjelegging av samme grunn. Denne gangen kan det se ut som at det klaffer bra. Jeg er i allefall klar for nytt år og nye muligheter.

PP4 etter MA, CD 9

Dagene går i ett (heldigvis) og snart er det klart for å teste etter EL igjen. Tenker jeg begynner å teste på onsdag 8. Har estimert EL søndag 12. etter appene. Kjenner meg så motivert for nytt år, nye muligheter og forhåpentligvis snart klaff :Heartpink

Regner med dagene i dpo-land går mye tregere.. bruker å være sånn av en eller annen merkelig grunn :hilarious:

Min første lille(som straks er 11 år) som også er marsbaby ble storebror når han var 2 år og 7 mnd, tenkte aldri at det var veldig stor aldersforskjell. Det ble veldig fint og vi rakk å ha to bleiebarn i ca et halvt år :hilarious: Han var jo fortsatt liten, men så stor at han alltid var forsiktig med baby og skjønte at babyen måtte få pupp og sånt. Jeg håper du følger i mine fotspor og blir gravid i denne prøveperioden og får oktoberbaby❤️

Og når det gjelder det med aldersforskjell så tror jeg bare det er noe vi tenker på før, for når vi får barna våre er akkurat den aldersforskjellen perfekt uansett. Mine to siste er det 1 år og 8 mnd i mellom, det og er helt fint, og har andre fordeler og ulemper enn når det var et år mer i mellom. Og ikke minst er det fantastisk for de som er store nå og få små søsken samtidig som det er gull for de små og ha store søsken❤️

PP4 etter MA, CD 9

Dagene går i ett (heldigvis) og snart er det klart for å teste etter EL igjen. Tenker jeg begynner å teste på onsdag 8. Har estimert EL søndag 12. etter appene. Kjenner meg så motivert for nytt år, nye muligheter og forhåpentligvis snart klaff :Heartpink

Regner med dagene i dpo-land går mye tregere.. bruker å være sånn av en eller annen merkelig grunn :hilarious:
Kanskje vi får eggløsning ca samtidig da!

Håper det er deres tur nå, det burde være det :Heartred

Min første lille(som straks er 11 år) som også er marsbaby ble storebror når han var 2 år og 7 mnd, tenkte aldri at det var veldig stor aldersforskjell. Det ble veldig fint og vi rakk å ha to bleiebarn i ca et halvt år :hilarious: Han var jo fortsatt liten, men så stor at han alltid var forsiktig med baby og skjønte at babyen måtte få pupp og sånt. Jeg håper du følger i mine fotspor og blir gravid i denne prøveperioden og får oktoberbaby❤️

Og når det gjelder det med aldersforskjell så tror jeg bare det er noe vi tenker på før, for når vi får barna våre er akkurat den aldersforskjellen perfekt uansett. Mine to siste er det 1 år og 8 mnd i mellom, det og er helt fint, og har andre fordeler og ulemper enn når det var et år mer i mellom. Og ikke minst er det fantastisk for de som er store nå og få små søsken samtidig som det er gull for de små og ha store søsken❤️
Takk for at du deler :Heartpink Du har non rett man tenker nok mye mer på aldersforskjellen før man blir gravid enn etter fødsel. Lillemor er jo ikke rukket å bli to enda, så om det klaffer snart så blir det nok to bleiebarn noen måneder :hilarious:

Krysser alt jeg har for oktoberbaby :Heartpink

PP4 etter MA, CD 12

Idag startet testingen etter EL. Fikk blinkende :)-fjes på digital og en relativt svak strek på strimmeltesten. Regner selv med EL på lørdag eller søndag.
1000005206.jpg

Samboer kommer hjem fra jobb idag også, så da kan vi starte med akjselegging også. Krysser det som kan krysses for at det kan klaffe denne gang :Heartpink:smiley-angelic001

PP4 etter MA, CD 12

Idag startet testingen etter EL. Fikk blinkende :)-fjes på digital og en relativt svak strek på strimmeltesten. Regner selv med EL på lørdag eller søndag.
Vis vedlegget 452193
Samboer kommer hjem fra jobb idag også, så da kan vi starte med akjselegging også. Krysser det som kan krysses for at det kan klaffe denne gang :Heartpink:smiley-angelic001
Så kjekt at østrogenstigningen er i gang! Ser bra ut med helga, godt mannen er hjemme nå! Jeg tror jeg opplever akkurat det samme nå, så tror vi får eggløsning ganske likt :D

Så kjekt at østrogenstigningen er i gang! Ser bra ut med helga, godt mannen er hjemme nå! Jeg tror jeg opplever akkurat det samme nå, så tror vi får eggløsning ganske likt :D
Ja, så glad han er hjemme nå, og at vi ikke får glipp av enda en prøveperiode. Så spennende, da blir det mye humping i helga på oss :hilarious:

Back
Topp