Veien til å bli mamma

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Jaja, så har jeg kommet meg inn her også...ønsket om en liten baby er så stort nå at jeg kjenner det verker i eggestokkene..

Litt om meg:

23, snart 24 år... Samboer med min drømmemann,  Er ferdig utdanna innen helsevesenet, sykepleier er faget(noen ganger er det faktisk en ulempe, man tenker jo på alt som kan være galt når ikke den lille sitter bla bla bla). Fast jobb, egen leilighet, mannen i mitt liv som å har fast jobb,  stabil økonomi, ja det kunne ikke være mer perfekt tid enn dette...men blir skuffa hver gang, er så redd jeg ikke kan bli gravid....like redd for å ta en grav.test. hver gang, har to liggenede på hylla hjemme, men de blir nok bare liggende der. Har ikke tatt SÅ mange tidligere, men like skuffa hver gang jeg har håååpa på at det skulle være noe der(har jo blitt noen grav.tester ja)

Har prøvd de clearblue EL testene, men funka ikke på meg så lurer faktisk på om jeg ikke har eggeløsning???? Syns det å skulle vært litt rart siden jeg har såpass "stabil" syklus... varierer litt fra 28-33 dager, men vil nå si det er normalt????? tja lite kan jeg om det, men dog, høres ikke så ille ut det syns jeg.  Har tenkt å dra til legen snart for å ta noen blodprøver for å se hvordan hormonnivået mitt er og evt ultralyd av eggestokkene mine... Har til å med bytta fastlege idag...egentlig for at det er mer praktisk for meg ift reisevei, men også fordi jeg føler han ikke hører på meg(sitter der å knaster på pcn sin uten engang å se på meg, er jo dette som egentlig er hovedårsaken, føler jeg ikke blir sett eller hørt så har hatt vansklig med å ta opp et så sårbart tema som dette). Føler meg lissom til bry.

Tror kanskje det kan hjelpe ned å skrive ned noen tanker her og kanskje møte likesindte her.....har prøvd å snakke med sambo men det nytter ikke med dette temaet, får til svar at den lille kommer når den har lyst... og at det ikke er noe galt med meg bla bla bla bla bla bla...vanskligheter med å tro det.....og humøret blir jo ikke topp når hønefoss(ja det er det jeg kaller det.... = t. r.)kommer,  jeg liker det bare ikke. Mange rundt meg er gravide og ja, jeg er kjempeglad ¨på deres vegne, men hvor blir det av min lille spire???? Jeg kjenner at det murrer/stikker sånn halvveis midt i perioden, men vet dog ikke hva det kan være, vet jo ikke om jeg har eggeløsning eller ei!?  Men men...håper at hønefoss uteblir denne månden....kunne kanskje ha tatt en grav test idag når jeg kommer hjem fra nattevakt, men vet ikke om jeg tør.
 
Ellers hadde jeg en "sannsynlig" SA i mars i fjor mens jeg gikk på pilla.... hadde så kraftige "krampelignende" tak rett over livmora å blødde som en foss i flere dager...kontaktet legevakt å de sa over tlf at jeg kanskje hadde en SA.....men de hadde ikke tid til å ta meg inn for det var ikke sååå viktig sa de... lå å vrei meg i smerter....men har aldri fått det bekrefta...turte ikke gå til legen å om jeg hadde fått feber osv så hadde jeg gått til legen å nevnt det...itillfelle de ville undersøke om jeg ikke hadde fått ut alt.



19 mai 2008: Ja, jeg kunne ikke dy meg men tok en grav.test  da jeg kom hjem kl 9 idag morges etter jobb, som var forventet neggativ. La meg inntil sambo å gråt en tåre....det var en stor, men bare en tåre... han merka egentlig ikke så mye men var godt at han holdt rundt meg. Tok opp det tema igjen at jeg er redd for å ikke kunne bli gravid da han sto opp å det endte med en liten "krangel", men sovna etter det... Skal ut å spise idag, det blir bra, er dagen vår idag:D
 
Han fridde idag å jeg sa selvsagt ja...var veldig romantisk, i slottsparken, på "benken vår".
 
20 mai 2008.
 
Har hatt småblødning idag, ikke mye, skulle egentlig hatt Hønefoss nå. pleier ikke ha småblødning jeg...kanskje jeg håper for mye, men kanskje det har gitt meg et lite håp om at kanskje ikke testen funka, eller at det var for tidlig... må bestille time til legen for å ta noen blodprøver, se om alt skal være som det pleier... ...men testen var neggativ igår så jeg vet ikke om jeg kan være gravid likevel...venter noen dager til evt....."HÅPER HÅPER" Hatt besøk av ei venninne idag, det har vært koslig..laget kylling pronto..det er godt det..
 
Hei Hero!

spennende å lese dagboka di.... Gleder meg til å følge deg videre. Alle her inne håper vel spiren skal sitte fort og det ønsker jeg deg også.)

Gratulerer med frieri[:)] Det hørtes ordentlig romantisk ut!!!!!

Lykke til videre på veien.


Ascona A[;)]
 
21.mai 2008
 
Jaja, så kom det jeg venta på egentlig...HØNEFOSS....3dager forsinka..[:(]kjente det før jeg dro på jobb idag, vondt i magen å vondt i korsryggen....hadde jo håpa nå...ble ikke skuffa, men ble rett å slett litt lei meg. Da jeg sa det til sambo, sa han at det var litt dumt... men at det skjer sikkkert snart. Det første overrasket meg egentlig at han sa. Men men.. Prøver å ikke tenke så mye, kanskje det sitter en psykisk sperre i hue mitt at jeg ikke blir gravid....jeg vet ikke. Men nå er jo syklusen min ute å kjører å..jippii...NOT! Skikkelig drittdag idag[:o]
 
Skal bestille time til legen nå idag etter jobb(får se hvem denne mannen er siden det er nye fastlege å få sjekka opp smertene ift jævelskapen.. KANSKJE HAN TAR MEG SERIØST) ..har fått sperre på det å, er jo redd for at han ikke hører på meg som den gammle fastlegen...da jeg sa det til sambo ble han bare oppgitt å det endte jo med i en liten diskusjon, sånn som dette temaet altid nesten gjør.. Han sier jo at det 99.99% ikke er noe, men kunne jeg bare bli kvitt smertene så hadde alt blitt litt lettere lissom. Går å gruer meg til Hønefoss helt fra siste dag jeg har det, gruer meg til smertene å skuffelsen.  Jeg tror faktisk ikke/eller jeg vet han ikke forstår meg. Har så sinnsykt smerter i magen å korsryggen at noen ganger hindrer det meg i å gjøre enkelte ting, til å med å gå på jobb...Greit å få sjekka det opp lissom..
 
Grua meg til å gå på jobb idag, syns det er tøft å gå bare natt nå(men har funnet ut en liten løsning på det å være sliten/gå nattevakter osv å det er å høre på rolig musikk på natta). Både psykisk å fysisk sliten er jeg....tøft å gå av medisiner som man har gått på lenge for å beholde stemmeleie noe stabilt... men bare 1 nattevakt igjen så har jeg fri i helgen:D Føler meg sliten om dagen, humøret er så varierende... Så dette var min lille "klagedag", greit å få det ut lissom.
 
Jeg prøvde både salviete å grapefruktjuice men det funka ei..(gammelt kjærringsråd)

Dæven døtte, dette må jeg notere meg...holdte faktisk på å besvime da jeg reiste meg ista, skikkelig svimmel osv never happend before....herreguuuud...fortsatt svimmel1 time etter første svimmelhetsgreie..har spist for en time siden så det burde være ok, drukket har jeg å så det kan det ikke være å tømmer i meg en farris bris nå...må ut å ta litt frisk luft jeg..  
 
22 mai 2008.
 
Jaja, er på nattevakt enda så får vel fortsette her da siden det er "ny dag" sånn teknisk sett, men for meg begynner jo dagen i 7 tiden på kvelden etter nattevakt. Tror jeg skal prøve femal eller noe, har hørt det kan hjelpe for å bli gravid????? så har jeg bestmt meg for å gå over til nikotinplaster etter at jeg har røyket opp de 3 siste pakkene fra sverigeturen[:D] Nå kan jeg se...humøret er på vei oppover igjen[8|] Til å med satt meg et realistisk mål, det er ett skritt på den NYE RØYKFRIE MEG....kanskje dagen idag blir bra(etter at jeg har sovet hele dagen for å dra på jobb igjen)... Nei, nå skal jeg ut å lufte meg litt. Har ikke så vondt i magen heller, bare litt stikking i korsryggen.

Ja nå var jeg tilbake igjen...sov VELDIG godt idag.. Ringte legen, men de hadde ikke registrert meg så må vente til 1 juni med å ringe. Jaja tenkte jeg.. Idag har jeg faktisk kjøpt nikotinplaster, tror det er greit i en overgang...men de hadde ei femal?? det kosttilskuddet mot pms (har hørt at det kan hjelpe???) jaja, hvorfor ikke skader ikke med litt kosttilskudd.. så skal jeg prøve akupuntur...noen som kan anbefale noen i Oslo område å sitter å leser dette dagbokinnlegget???? Ja, så har jeg blitt hekta på å være her inne...skulle ikke mange innlogginger til nei...men tror ei hver dag blir så lange som dette å igår...er på jobb igjen å humøret er greit[:D]  
 
3 pp
 
19 mai 08- grav neg men smådråper (på papiret
20 mai 08 -småblødning på papiret(er det noen der inne likevel????)
21 mai 08- småblødning(på papiret)
22 mai 08- Hønefoss dukka opp å selvsagt var jeg skuffa. Nærbesvimelse på nattevakt og svimmel[:-] Humøret var ikke på topp etter nok en skuffelse.

23 mai 08 -Den er her enda, men selvsagt forventa var det. Ikke noe svimmel idag. Har kjøpt røykeplaster[:D] Et nytt skritt mot en røykfrie meg[8|].

24 mai 08-konfirmasjon idag....prøvde bunaden for første gang, den må syns inn...jihaa.. ellers sliten, sovna i bilen på vei hjem.

25 mai 08-Sovet i 13 timer i natt uten å våkne...er deilig, men nå bærer det avgårde på en ekstravakt...har kveldsvakt idag...hadde en tøff vakt idag på kveldsvakt...

26 mai 08- Vaskedag idag....her hjemme skal det vaskes å ikke minst legges sammen tøy...tøyet flyyyyyter i sofaen, jeg har vært lat.. men i dag skal det legges sammen å dras over gulvene før fotballkamp ikveld.. stabæk-haugesund, må vel være med jeg da.. sovet dårlig i natt...ligget å vridd meg stort sett hele natta[:o] lille huset på prærien ses 2 kom ikke i posten idag heller...venter spent til imorgen for å se om den kommer da[:D] så har jeg noe å gjøre opp i all ventinga mot spiren...

27 mai 08- Hønefoss borte...EN GLEDENS DAG. Nattevakt er ikke så fristende.


28 mai 08- litt smerter i korsryggen å nederst i magen, humøret er så som så... svingende, men nå stabilt....pleier det når jeg først kommer meg på jobb så går det egentlig GANSKE GREIT er på nattevakt nå.

29 mai 08 Vi reiser til trøndelag idag. Opp til svigers


30 mai 08- Sov heeeele dagen


31 mai 08- Vømmelfestival å jeg unna meg noen øl. Det må oppleves!!!!


01 jun 08- Vir reiser hjem fra trøndelag. Mye vondt i hode (som ikke kan komme av alkohylene)


02 jun 08-Våkna tidlig idag..skikkelig vondt i magen å kvalm, er det noe omgangsyke på gang mon tro?[:-][&o] Det passer jo så dårlig idag, skal møte mormor i byen etterpå...å så skal jeg jo møte "gjengen" å...nei jeg må møte de...har jo gleda meg så lenge nå.
 
Oppdagering: Koslig dag på byen(kaffe). Mormor var syk selv så ble ikke noe bytur med henne. Men møtte venninner senere å det var kos det. Skal til å med gjenta det på torsdag.  Tok min aller siste røyk idag. Legetime 13/6

03 jun 08 - Første dag som røykefrie meg, røyksuget har ikke meldt seg, selv om kl er 13. Kvalm idag også, men ikke vondt i magen. Men hører at jeg ikke har spist så mye de siste to dagene. Skal på seinvakt.


04 jun 08 Kvalm idag også. Vært det de siste tre dagene, men dog bare på morningen..hmmm..2 dag som røykfrie meg. Har begynt å drikke litt slimløsende hostesaft, tror EL er rett rundt hjørnet (visst jeg har EL da). Men egentlig skulle jeg kanskje hatt det for noen dager siden, har mista oversikten, men har ikke hatt noe vondt enda der nede....HMMMM skeptisk..

05 jun 08- Hadde skikkelige smerter igår kveld i korsryggen fikk ikke en gang sove....auau..tok en paracet å naporxen å da klarte jeg å sovne...huff, har fått en kvise..på haka...får se hvordan jeg får fiksa den saken. Skal møte gjengen ikveld å det gleder jeg meg til

06 jun 08- nattevakt...er sliten idag, sovet dårlig å humøret på bånn

07 jun 08- Har sovet en del idag, heldigvis... nesten 9 timer, men føler jeg egentlig trenger mer søvn. Hadde litt smerter over livmor/eggestokker...så fant jeg en slags "kul" om jeg kan kalle det det, den var øm den...sikkert bare en muskelknute eller noe.

08 jun 08. Sovet mye idag å sov ganske tungt i tillegg...tok en halvtime å vekke meg selv idag. Har smerter i korsryggen å stikker litt på høyre side av magen.....

09 jun 08-
10 jun 08 Kommet hjem fra jobb. Har slutta med nikotinplaster(måtte jo det når bt mitt steig sånn). Føler meg skikkelig shabby idag, vært på dagvakt(ekstravakt) å sovet hele 3 timer..joho... trøtt, ja... Kjøpt femal og wild yam til evt neste pp

11 jun 08Idag våkna jeg til flyalarmen som skreik utover oslo idag... brrr...for en fæl lyd. Ellers har jeg vært å kjøpt litt småting på coop obs. Følt meg oppblåst imagen idag...håper da det er et possetivt tegn. Fortsatt litt øm i puppene. Begynt med femal. Jobber natt til im.

12 jun 08- Idag har jeg sovet lenge, sto opp i 18.30 tiden, så spiste vi middag og jeg fikk dusja å da etter dusjen så sovna jeg igjen. Er på nattevakt nå da... men imorgen så har jeg heldigvis friiiiiii, et par dager. Så da skal jeg prøve å ikke ta på meg ekstravakter, tenkte jeg skulle på kino både im og lørdag:D Sambo jobber jo i helgen også...skikkelig kjip uke, siden vi jobber motsatt av hverandre å har fri motsatt av hverandre denne uka... men  men , blir bedre neste uke heldigvis, satser iallefall på det.

13 jun 08 LEGETIME[:D]  Liker egentlig ikke å gå til legen, men akkurat nå så gleder jeg meg til å bli ferdig med blodprøvene[:D] Da blir det blodprøver på torsdag siden noen skal være fastende og andre om morningen osv. Så skal jeg til gyn undersøkelsen, men må ringe å bestille time på mandag. Var å kjøpte babytøy til venninna mi sin lille prins som kom sist torsdag
14 jun 08

15 jun 08 Nattevakt igjen. Er ganske greit humør faktisk. Så fikk ei anna venninne en liten prins idag å det var jo bare så koslig å høre at alt gikk bra.

16 jun 08. Bestille time til gyn. Ja det har jeg gjort nå å må si det ble en nedtur da jeg fikk vite at jeg ikke fikk time før i SEPTEMBER!!!! men sånn er det nå bare å må fint finne meg i det. Selv om skuffelsen meldte seg litt

17 jun 08 Både rolig og stille nattevakt...bøkene er sendt til meg så nå venter jeg i spenning på når de kommer.  Har bittelitt mensmurringer, men håper så sårt at det er spiren som murrer litt..hehe. Da jeg kom hjem fra nattevakt hadde jeg vondt i hele kroppen å vann i h.ankel som er operert for et halvt år siden, var skikkelig søkk inn da jeg trykka..huff.. Halvsov/lå å vrei meg i 3 timer, våkna at jeg hadde vondt i hele kroppen å tok en Paralgin Forte(vet jo ei om jeg er gravid eller ikke, men tok sjansen). Hadde så vondt.



18 jun 08 Spottet litt brunt idag...huff er det HØNEFOSS som kommer med sin innmars? ÅHHHH HÅPER IKKE DET. Bestemt meg for å kjøpeeggeløsningstester alà CB...bare den ene månden..Må ikke bli hekta på å teste meg hele tiden, blir bare dumt for meg. Faster fra kl 00.00 til BP imorgen.
Kvelden 18 jun: Hønefoss dukka opp da jeg sto opp idag tidlig, men nå har den tatt seg en pause igjen[:@] skjønner ikke hva som skjeer med kroppen min.. spydd 3 ganger har jeg å, men sikkert etter det jeg spiste ista.


19 jun08 En haug av blodprøver skal taes idag på morningen og fastende! Må komme meg opp tidlig sånn at jeg kan ta BP kl 09. Skal hjem til mamma og pappa å feire bursdagen til sambo å meg siden de reiser bort på bursdagene våre.


20 jun 08 IKM?
 
Ja da har jeg laget en liten oversikt for meg selv....visst syklusen min da er 30 dager, noe jeg ikke kan forvente sånn som den er ute å kjører nå....(skjønner det ikke, før så var den 28 å da var det 28 dager ikke noe mer ikke mindre)
 
Hei! gratulerer med dagbok... kjenner meg igjen i ting du skriver, sæærlig dette med at sambo ikke forstår..   
 [&:] irriterende greier.. tenkte ta meg en legevisitt jeg også viss det ikke funker med Wild Yam... har lest mange steder at dette funker.. så satser på det!!  
 
Koselig dagbok du har!! Masse lykke til videre...[;)] krysser fingrene for at det skjer noe snart!! 
og at det dukker opp en
 
gratulerer med dagbok og lykke til med prøvingen..
de mannfolkene har ikke peiling på hvordan der er å være jente og være full av bekymringer, tror det går igjen i mange hjem.. hehe [:D]
 
Vil ønske deg masse lukke til med røykestoppen... tortur det der egentlig, men går fint dersom en går skillelig inn for det.. [;)] å dette med gravide venner er det nok av.. har akkurat blitt tante, så det gjør meg ikke mindre sjuk, men får øve meg litt der da.. [:D] Sååå nusselig.. men har troen på sommeren jeg.. er så mye annet å tenke på da at kansje det klaffer, når vi ikke stresser så mye med det..!! [8D]
 
28 Mai-
 
Vivi86: De sier at når man er sammen med gravide folk/for å ikke snakke om nyfødte unger så skal visst det gjøre susen[:D] For min del har jeg trekt meg litt tilbake....kanskje mer eller mindre ubevisst.. Skal prøve å ikke tenke på EL denne månden, ulempen er bare at jeg faktisk kjenner det ganske bra, visst det er EL da..det vet jeg jo ikke.... sitter å her å hører på ikke anna en BB med Drowning...har gått langt tilbake i tenårene jeg nå med musikksmak, sånn jeg kommer meg igjennom nattevaktene.. mimrer
 
 
På natttevakt nå. En gledens dag..hønefoss er borte...så nå går det mot en ny PP..krysser fingrene for det[:D] Denne månden skal vi bare kose å slappe av å ikke tenke på EL, vi får kose masse da... men har sikkert i bakhodet når jeg kan bli gravid eller ikke...for ikke å snakke om at jeg merker det både på slim å smerter i underlivet å korsryggen[;)] men kanskje det er løsningen. Denne månden blir jeg RØYKFRIIIIII Dessuten så får jeg lille huset på prærien sesong 2 i posten idag håper jeg, eeeelsker den serien. Det har jeg sett fram til lenge. Dessuten så sov jeg hele 16 timer i strekk uten å våkne idag, kroppen min er sliten og trenger mye søvn,... vet ikke hvorfor... Lurer på hvordan det er å være gravid, hører man blir mye sliten. Får håpe det kommer en lite fullferdig spire i magen min som fester seg å vokser seg stor å moden.. Sambo sa han hadde funnet et fint navn om vi får en gutt noen gang, bare sånn uten videre...hehe...ble glad, men samtidig litt trist at vi ikke har fått det til enda.. Men nå skal jeg ringe legen 2 juni å få time å tatt blant anna BP.
 
GRUER meg til helga, for da skal vi til trøndelag å er så redd svigers begynner å mase om barnebarn, da kommer jeg til å få helt sperre.....for ikke snakke om NOIA
 
En ting til jeg har bestemt meg for, så fort jeg blir gravid så blir det sykemelding på meg, kan ikke jobbe natta da... øker visst fare for SA.
 
Jeg er på nattevakt nå ja[:D]Våken, klar og orientert. Jeg er på den siste røykpakka nå...så er sparsommlig på røyken..for å si det mildt... Jeg tror det skal gå veldig bra, fordi jeg vet at sjansene da kanskje øker med å bli gravid, var det 30 % jeg leste et eller anna sted?? noe sånt...du å på nattevakt?
 
Flink du er da[:)] Har dere vært prøvere lenge? Jeg sluttet og røyke de første mnd vi prøvde, men har desverre begynt igjen. Slutter med engang jeg står med positiv test i hånda[:)]
Er nok på natt jeg også ja.
Hva jobber du med?
 
Er sykepleier...  enn du? Jobber bare natt så det å er litt uheldig ift hormonballanse men men, er på jobbsøking nå da evt 3 delt turus. Jeg har jo fått tankene over på at jeg kanskje har pcos da, har jo noen sympt ift til det, så greit å få det avkrefta, for jeg går rundt å tenker på det hver dag jeg... er bare på vår 3 pp..men er så urolig for det at jeg tror det ligger en sperre i kroppen min et sted...vet ikke jegenn du da, hva jobber du med? å hvor lenge har dere prøvd?
 
Jeg er hjelpepleier jeg, men studerer regnskap 2 kvelder i uka ved siden av. Jobber også kun natt. Tror nok jeg kommer til og fortsette med det en stund fremover.
Hva kunne du tenkt deg og jobber med da? Sykehus?
 
Vi har prøvd i 19 mnd nå, så har holdt på en stund ja. Er ferdig med alt av utredning, og de finner ingen "feil" med oss, så hvorfor vi sliter er jo et godt spørsmål... Hehe.
 
Kan jeg spørre hvor du er fra?
 
Jobber på sykehus, vært sykepleier i snart 2 år nå å har vært nattevakt siden...men nå må jeg finne meg ett eller anna...hver nattevakt blir bare lengre å lengre å finner ingen glede av å jobbe på natt...å blir bare i shabby humør når jeg skal på nattevakt... lite sosial er jeg å, har ikke sett venner på år å dag, å det er mest fordi jeg er så sliten ALWAYS lissom... Så har jeg jo tankene mine i hue hele tiden med at jeg ikke kan bli gravid å sånn lissom... skal ikke klage fordi vi bare er på 3 pp men sliter skikkelig med de tankene.. Er fra oslo... enn du?

Du er skikkelig flink som tar regnskap da...herregud, jeg skulle egentlig opp til eksamen 16 mai, men den gang ei.....jeg var så trøtt å sliten at det ble det jo ikke noe av....sov heller den dagen jeg
 
Hva skulle du hatt eksamen i da? Jeg hadde første eksamen i dag. Gikk ikke så veldig bra tror jeg...
Jeg blir faktisk ikke sliten av og jobbe natt. Snur døgnet både til og fra veldig lett[:)] Har 62% stilling på natt nå, også holder jeg på og søke 50% stillinger som jeg kan ha ved siden av[:)] Hehe.
Vil du fortsette og jobbe på sykehuset eller? Jeg hatet og jobbe på sykehus. Kunne aldri tenkt meg det igjen[:)] Hehe. Godt vi er forskjellige[:)]
 
Jeg er egentlig fra Drammen, men flyttet til Bergen for 2.5 år siden[:)]
 
Sosialpsykologi skulle jeg ha eksamen i, men den gang ei... Trenger studiepoeng til videre utdannelse i sykepleie.  Jeg liker meg på sykehus. Jeg å går i en 62 % stilling på natt jeg å, men jobber ekstra et anna sted, da dag og kveld, og om det er KRISE jobber jeg natt der også, men veldig sjeldent egentlig. Ja, skal inn på sykehus, må få mest mulig sykehuspraksis, vil bli jordmor. Men ikke før jeg har fått iallefall et barn, tror det er lurt siden jeg lengter etter barn så mye selv.

skal krysse fingrene for deg at eksamen gikk bra idag..... å syns det er bra at mange andre er mer disiplinert enn meg selv..hehe.. hva hadde du eksamen i?
 
Hehe, du får ta det igjen neste gang[:)] Jeg hadde eksamen i regnskapsføring, og vi måtte gjøre det forhånd. Helt grusomt. Hehe.
 
Jordmor ja, uff, det kunne jeg tenkt meg også, men vet ikke om jeg gidder og ta sykepleien. Hehe. Er det 2 år man må jobbe før man kan ta videreutdannelse?
 
Det er 1 år arbeidserfaring, men så må man ha gode karakterer for å komme inn å man får poeng for karakterer, annen utdanning/fag ved høgskole universitet og arbeidserfaring.
 
Dessuten så er det greit med arbeidserfaring, spes for meg som er ganske ung å sånn
 
Back
Topp