Veien mot en sunnere livsstil

Ned 0,5kg fra sist uke :D
Nå ser det ut som de små endringene i kostholdet endelig begynner å vise smått igjen. Må innrømme det øker motivasjonen som har vært litt borte.
 
Ned 0,5kg fra sist uke :D
Nå ser det ut som de små endringene i kostholdet endelig begynner å vise smått igjen. Må innrømme det øker motivasjonen som har vært litt borte.
Heia! Det er ikke lett! Prøver selv å gå ned i vekt og motivasjonen har vært veeeldig opp og ned!
 
Heia! Det er ikke lett! Prøver selv å gå ned i vekt og motivasjonen har vært veeeldig opp og ned!
Har vært litt mye motgang i det siste, men ser ut til å forhåpentligvis løsne litt nå :)

Hva er dine mål med vektnedgangen?
 
Har vært litt mye motgang i det siste, men ser ut til å forhåpentligvis løsne litt nå :)

Hva er dine mål med vektnedgangen?
Jeg står på liste for inseminasjon med donor og håper å komme igang til høsten. Jeg har en BMI på 32 så målet er å gå ned så mye jeg klarer til høsten men på en sunn måte så klart. Finne en måte som er bærekraftig :) Det store målet er 20 kg men gjerne 5-8 kg før slutten av september :)
 
Jeg står på liste for inseminasjon med donor og håper å komme igang til høsten. Jeg har en BMI på 32 så målet er å gå ned så mye jeg klarer til høsten men på en sunn måte så klart. Finne en måte som er bærekraftig :) Det store målet er 20 kg men gjerne 5-8 kg før slutten av september :)
Spennende :D
Målet her er også rundt 20kg. Men 5-10 kg innen midten av september for å nærme meg BMI kravet på 32.
 
Første mål nådd - komme under 100 kg :D

Småspising er kraftig redusert, samme med godteri. Noen dager er litt vanskeligere enn andre hvor en bare vil spise søppelmat eller skiver med nugatti, men klarer begrense mengdene heldigvis. Vekten går hverftfall nedover enn så lenge.
 
Gikk opp en kilo igjen sist uke. Har hatt 3 uker ferie så har tillatt meg selv å skeie ut litt. Idag var det tilbake på jobb og første skikkelige dag med online coach i 12 uker.
Midten av september nærmer seg med stormskritt og minimum 5-6kg må av innen den tid.
 
5 uker med online coach er gjennomført.
Krever litt mtp planlegging av måltider og faktisk klare å holde seg til planen. Ikke alltid tildelt ukeplan passer mine dager, og da må det justeres.
Prøver å handle for minst 3 dager om gangen og så langt går det igrunn veldig bra synes jeg. Sklir ofte litt ut mot helgen, men ikke i nærheten av like mye godteri og dritt som tidligere. Generelt er det deilig å slippe og sette sammen måltidene selv.

Styrketrening hjemme 3 dager i uken har jeg klart å holde. Nå må det justeres litt mtp øvelser. Tar endel reps med 2kg manual, men ønsker ikke bruke mer penger på slikt og da er endring av øvelse det beste for å ikke gå lei. Skulle gjerne fått inn ekstra skritt, men alene med kidden annenhver uke og tidsklemma på ettermiddagen gjør det utfordrende.

Totalt de siste 3 mnd er vekten redusert med 6 kg og BMI er gått ned med 2.
Mangler kun 2 kg før minstekravet til IVF legen er nådd. Har fremdeles 2-4 uker igjen før "fristen" for oppstart på planlagt forsøk er. Det bør jeg virkelig klare. Det originale BMI kravet er endel kg mer unna.
 
Back
Topp