Veien mot en spire til-> hjemme innsiminering

Mamma_og_medmor

Betatt av forumet
Mitt første barn var langt i fra planlagt, jeg var «bare» 19 år (året jeg fylte 20) da jeg fant ut jeg var gravid. Jeg og barnefar hadde allerede gått fra hverandre, og han ønsket ikke å bli pappa. Jeg var livredd der jeg stod alene, og skulle fortelle mine nærmeste. Jeg fikk heldigvis god støtte, fra mine nærmeste, men følte meg likevell litt alene. Jeg savnet det å ha noen å dele de første hjerteslagene med, de første sparkene, og det å ha noen som gledet seg sammen med meg utenom familie og venner.

Det gikk mange år. Jeg ønsket meg flere barn, men ønsket om en graviditet jeg fikk dele med en jeg elsket bleknet mer og mer.

Men så traff jeg den herlige jenten min, som også hadde et sterkt ønske om å bli mamma. Vi bestemte oss etter ganske kort tid for at vi ville sette i gang prosessen snart. Og det gjorde vi. Siden hun ikke hadde barn fra før ble det naturlig nok hun som skulle få prøve først. Vi lette sammen etter en privat donor som kunne hjelpe oss, og fant det. Vi utførte innsimineringen hjemme, og klarte å bli gravid på 3. Forsøk. Det endte i spontanabort i uke 12, men det tok ikke lang tid før spiren satt. Etter 3 nye forsøk var hun gravid igjen. Denne gang kom vår fantastiske sønn til verden. Han er bare snart 5 mnd nå, men jeg er 35 år denne måneden og føler litt på det at sjansen min til å bli gravid blir mindre og mindre for hver dag som går. Så nå er det min tur til å få lov til å prøve.

Jeg håper virkelig jeg skal få lov til å gå gravid igjen, og kjenne på de følelsene jeg har savnet og ønsket i så mange år nå. Jeg er så heldig som har fått lov til å bli mamma til min 14 år gamle datter, og nå min sønn som jeg ikke har gått gravid med engang, men likevell elsker like høyt. Så jeg er virkelig takknemlig uansett hvordan det går. Det hadde bare vært litt kjekt å få oppleve det jeg har ønsket så sterkt i så mange år nå. Så jeg håper virkelig det går.

Venter nå på eggløsning som er forventet rundt den 25. September. Å det er så utrolig spennende tid.

Jeg virkelig gleder meg over sønnen vår som vokser og utvikler seg hver dag, datteren min som er en fantastisk storesøster og utvikler seg til en herlig ungdom. Jeg er så utrolig stolt over de begge to, hver eneste dag. Og håper virkelig på enda en spire som vi alle kan glede oss over som familie.
 
Så spennende, ønsker dere masse lykke til :) Satser på at det klaffer fort!
 
Masse lykke til!!

Skal dere bruke samme donor nå?

Hvordan fant dere privat donor, og hvordan gjør dere det i forhold til eventuelle smittsomme sykdommer? Kanskje dette blir for privat, men jeg syns det er interessant at det kan ordnes slik hjemme :D
 
Masse lykke til!!

Skal dere bruke samme donor nå?

Hvordan fant dere privat donor, og hvordan gjør dere det i forhold til eventuelle smittsomme sykdommer? Kanskje dette blir for privat, men jeg syns det er interessant at det kan ordnes slik hjemme :D

Tusen takk :) Ja, vi skal bruke samme donor denne gang :) Han har testet seg for smittsomme sykdommer for vår del, og det var heldigvis ikke noe problem. Ellers hadde vi nok gått for en annen. Ja, jeg var selv veldig fascinert og hadde i grunn lite tro på at vi faktisk skulle klare det forrige gang. Det er bare å spørre, det verste som skjer er at jeg ikke svarer :)
 
Ser jeg glemte å svare på hvordan vi fant donor. Vi fant ham på en nettside. Vi laget en profil der vi skrev litt om hvem vi var, og hva vi ønsket. Så fikk vi faktisk ganske mange henvendelser, men mange av de var ganske useriøse og uaktuelle. Vi plukket så ut et fåtall av de seriøse vi ble litt bedre kjent med før vi endte opp med ham vi valgte :)
 
Følger deg gjerne. Spennende å se om det klaffer fort for deg :)
 
Så frustrerende.. :banghead: Jeg har notert syklusen min i ett år. Og de siste månedene også skrevet ned når jeg har antatt el har vært i forhold til EL slim. Jeg har for det meste lagt på 27/28 dager, men 25 og 33 har også forekommet. Jeg har alltid hatt el-slim, så jeg tenkte dette kom til å bli lett å finne ut av. Men denne syklusen er det Sahara der nede. I dag er jeg på CD 21. Har testet siden CD 10. Ingen antydning til EL. Så nå tenker jeg det bare er å innse at det ikke blir noe prøving denne syklusen. Så får jeg bare håpe mensen kommer som «normalt» selv om jeg ikke har klart å finne noe el.:banghead:
 
Dette har vært den mest frustrerende syklusen ever. Jeg har testet etter el siden CD 10, og blitt mer og mer frustrert for hver test jeg har tatt. Begynte å lure på om jeg plutselig kom tidlig i overgangsalderen da det visstnok er vanlig i min slekt. Men i går kveld kom mensen (CD 26) etter en lang dag, pluss kvelden før med brun utflod som jeg heller ikke skjønte noe av, da jeg ikke pleier å oppleve annet enn at mensen kommer plutselig med friskt blod. Det var hvertfall godt å endelig kunne «starte på nytt» med leting etter el da jeg trodde den var langt på overtid, men heller viste seg å ha kommet før tiden.
 
Gikk glipp av prøvingen denne gang også:( har tatt el tester hver dag siden CD 10, og noen til og med før det også i håp om å ikke gå glipp av el denne gang. Bare svake tester. CD 10 kom det litt antydning til el slim, og jeg tenkte «Yes, denne gang går det bra» jeg fikk mer slim de neste dagene, men strimlene var ganske svake. Smilefjeset dukket aldri opp. Så jeg tenkte det sikkert var like før smilefjeset dukket opp, og gikk bare å ventet på at det skulle skje, så vi kunne ta kontakt med donor. Men det kom aldri noe smilefjes:( I går og i dag har det vært stikking, og nå er det rett og slett helt tørt igjen. Så da konkluderer jeg med at el har vært. Vurderer å ikke bruke el tester neste syklus, men bare kjenne etter, og følge kroppens signaler. Har også kjøpt inn grapefrukt juice, som jeg helt sikkert ikke liker engang. Men tenker å gi det en sjangs. Så da er det bare å vente på mensen, å håpe på en positiv syklus:)
 
Det var visst ikke meningen at jeg skulle gi opp. Damen var ikke enig i det, og maste i går om at jeg skulle teste videre. Jeg tenkte det ikke var vits, men siden det var 1 strimmel igjen kunne jeg jo ta den for hennes del. Da den plutselig var kjempe sterk måtte det selvfølgelig en smilefjes test til også. Det var absolutt ikke forventet, vi hadde allerede gitt beskjed til donor om det ikke ble noe prøving denne syklusen. Han hadde heldigvis tid til å komme innom for å levere aksjer, så da er vi i gang likevell da:D Han kommer med en ny levering senere. Mulig han kommer innom en tur i morgen også, om det trengs. Så utrolig godt å få startet prøvingen likevell, å håper en liten spire sitter allerede denne måneden:)
 

Vedlegg

  • EF1933BE-BC6D-4E5D-A4BD-329A5529FBC6.jpeg
    EF1933BE-BC6D-4E5D-A4BD-329A5529FBC6.jpeg
    13,1 KB · Visninger: 103
Back
Topp