Veien mot den komplette familien <3

Onskebarn

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Oktobergull 2022
Hei.
Nå har vi endelig bestemt oss for at familien skal bli til 5, og dermed komplett!:Heartred
Jeg var fått time til å fjerne spiral 15. desember og er kjempe spent!!
Jeg har fra tidligere fått påvist PCO og har dermed noen veldig uregelmessige og lange sykluser:( lurer veldig på hvordan kroppen reagerer etter spiralen, og hva gynekologen kommer til å si om veien videre! Føler at ting burde skje ganske raskt hvis vi skal bli til 5..
Ikveld har jeg bestillt både EL-tester, G-tester og Folsyre, så jeg er klar til prøvingen :D
 
Hei.
Nå har vi endelig bestemt oss for at familien skal bli til 5, og dermed komplett!:Heartred
Jeg var fått time til å fjerne spiral 15. desember og er kjempe spent!!
Jeg har fra tidligere fått påvist PCO og har dermed noen veldig uregelmessige og lange sykluser:( lurer veldig på hvordan kroppen reagerer etter spiralen, og hva gynekologen kommer til å si om veien videre! Føler at ting burde skje ganske raskt hvis vi skal bli til 5..
Ikveld har jeg bestillt både EL-tester, G-tester og Folsyre, så jeg er klar til prøvingen :D

Velkommen til dagbokgjengen! :happy: Det blir spennende med fjerning av spiral! Jeg fjernet min den 9 desember. Godt å se at det ikke var bare jeg som var kjapp med å bestille tester :p:D

Blir spennende å følge med videre :D
 
Velkommen til dagbokgjengen! :happy: Det blir spennende med fjerning av spiral! Jeg fjernet min den 9 desember. Godt å se at det ikke var bare jeg som var kjapp med å bestille tester :p:D

Blir spennende å følge med videre :D
Tusen takk :Heartred åy så spennende!! Hvordan reagerer kroppen?:) Haha, må liksom bare vite at de er i hus:D
 
KUN 3 dager igjen!!!

Kun 3 dager igjen til spiralen skal fjernes!!:eek: Kjenner at følelsene sniker seg innpå..
Jeg skal innrømme at det veldig delte følelser ang. fjerning av spiralen..
Jeg har hatt spiral i 3 år nå, ble satt inn pga. enorme blødninger som måtte stoppes manuelt; og siden dette ble en stor påkjenning på kroppen falt valget på å sette inn spiral. Siden har jeg ikke blødd omtrent og det har vært fantastisk!:D
Men med det gode, kommer også det som er mindre godt. Sexlyst derimot hører sjeldenheten til dessverre.. Dette har ført til en del diskusjoner og mye vanskeligheter. Da temaet kom opp om å prøve å fjerne spiralen for å se om det kunne hjelpe på sexlysten, kom også spørsmålet om nytt barn. Dette var et stort tema etter sistefødte men ble lagt på is på grunn av blødningene og spiralen.

Tanken på 3 barn har jeg alltid hatt, mens mannen egentlig synes det er nok med 2. Med tiden har han også åpnet opp for tanken på 3. mann. Da temaet om spiralen skulle ut ble vi enige om å prøve en siste gang:Heartred
Time hos gynekolog ble bestilt, og vi valgte å gå privat da jeg har PCO og trenger hjelp for å få EL. Føler ikke vi har tid å vente over 1 år på å bli gravide denne siste gangen.

Men nå som timen nærmer seg med stormskritt så kommer det en del følelser. Etter forrige fødsel gikk jeg inn i en fødselsdepresjon og slet en del de første månedene.. Dette er følelser jeg kjenner veldig på nå, for ønsker ikke å oppleve dette en gang til!:nailbiting: Ønsket om 3 barn er veldig stort og GLEDER meg over tanken på å bli gravid igjen, men redd for hva som skjer etter fødsel. Mannen mener på at jeg begynner å få kalde føtter. Jeg gjør ikke det, men skal ikke legge skjul på at det er mange tanker som sviver..
 
Stopp tiden!!
Har de skste 2 årene egentlig prøvd å overbevise meg selv om at jeg var ferdig med barn og fornøyd med de 2 barna va har:Heartred
Plutselig ble vi enige om å fjerne spiralen og prøve på sistemann i flokken og det gleder meg, jeg har egentlig alltid sett for meg 3 barn :rolleyes:

Idag var jeg hos gyn og fikk fjernet spiralen!!!!
Ultralyden viste også et stort egg på 12mm og mulig eggløsning over helgen:D
Jeg som tidligere omtrent aldri har fått eggløsning av meg selv, åsså får jeg denne beskjeden idag! Kjenner det kribler i magen:hilarious: tenk om vi skulle være såå heldige at det klaffet med en gang!!:eek: Dersom egget ikke slipper så blir det medisinsk prøving på nyåret:)
En spennende førjulstid i vente!!:Heartred
Krysser fingene for at testene jeg har bestillt kommer i posten snart slik at jeg kan begynne å teste etter eggløsningen:hello2
 
Last edited:
Venter og venter og venter på testene som er på vei i posten!!! :nailbiting: Hadde virkelig håpet at de kom før helgen da jeg synes det er litt sent å begynne å teste mandag kveld/tirsdag :(
Egget var 12mm på onsdag, og etter hva jeg har sjønnt vokser det 1-1,5mm per dag og slippes ved 17-18mm, altså kan jeg forvente en eggløsning mandag/tirsdag kanskje:wideyed:
Aner jo dog ikke om det kommer til å slippe i det hele tatt da jeg er vandt med å ikke ha eggløsning:inpain: hadde vært sååå gøy å kunne finne eggløsning med testene og faktisk vite når den er :D:D
Trenger også å starte med folsyre, og det kommer i samme pakken, kanskje litt sent ute men håper det går fint alikevell :p har også bestill gravid tilskudd idag :rolleyes:
 
Wohooo!!
Testene og folsyren kom i postkassa idag!:hello2
Da kan jeg starte testingen i helga!:D

Helga startet brått da vi plutselig hadde tilfelle av korona på jobb og måtte slutte av tidlig idag:eek: krysser fingrene for at det ikke utvikler seg slik at ikke jula bli ødelagt for mange!!:(

Jeg skal iallefall nye helga med familien min:Heartred
 

Vedlegg

  • 161EDFD0-C50C-4FA9-A4D9-17FFF4BFFF0C.jpeg
    161EDFD0-C50C-4FA9-A4D9-17FFF4BFFF0C.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 84
Første test idag! :D som forventet negativ men er iallefall igang :p
 

Vedlegg

  • 47DA6139-9306-4E3E-BDCC-27E2A25D46F0.jpeg
    47DA6139-9306-4E3E-BDCC-27E2A25D46F0.jpeg
    2,4 MB · Visninger: 77
Wohooo!!
Testene og folsyren kom i postkassa idag!:hello2
Da kan jeg starte testingen i helga!:D

Helga startet brått da vi plutselig hadde tilfelle av korona på jobb og måtte slutte av tidlig idag:eek: krysser fingrene for at det ikke utvikler seg slik at ikke jula bli ødelagt for mange!!:(

Jeg skal iallefall nye helga med familien min:Heartred

ååh endelig kom dem !! :D Håper de jeg bestilte kommer til uka, for det kommer til å gå et par nå fremover:hilarious::hilarious:
happy humping! :dance011
 
ååh endelig kom dem !! :D Håper de jeg bestilte kommer til uka, for det kommer til å gå et par nå fremover:hilarious::hilarious:
happy humping! :dance011
Ja endelig:D haha, ja de ryker fort når enn først får begynnt :p:cool: ja, fikk beskjed fra gyn om å legge inn aksjer annehver dag fra søndag av:rolleyes::dance018
 
Kanskje vi legger aksjer samme dag:hilarious: Tror vi havner ganske likt denne syklusen, hvis mine antakelser og Premom stemmer :hilarious: Ligger kanskje litt bak deg tror jeg:p:D
Haha så spennende da!!:hello2
Når er forventet EL da? Tester du morgen og kveld eller kun morgen? :) Jeg har ikke noe syklus å gå ut ifra enda så aner jo ikke hvilke CD jeg er på, må bare følge gyn sine antakelser om mulig EL:p Etter hva jeg kan regne meg frem til da tipper jeg på EL på tirsdag kanskje:nailbiting: fin førjulstid dette:hilarious::hilarious: :signs003
 
Haha så spennende da!!:hello2
Når er forventet EL da? Tester du morgen og kveld eller kun morgen? :) Jeg har ikke noe syklus å gå ut ifra enda så aner jo ikke hvilke CD jeg er på, må bare følge gyn sine antakelser om mulig EL:p Etter hva jeg kan regne meg frem til da tipper jeg på EL på tirsdag kanskje:nailbiting: fin førjulstid dette:hilarious::hilarious: :signs003

Forventet EL er ikke før 25 desember, hvis Premom stemmer og hvis det var TR jeg hadde :hilarious::hilarious: Har null kontroll selv pga fjerning av spiral:hilarious:
Nå har jeg tatt en i kveld, også tar jeg en til i morgen kveld. Tar heller to når det nærmer seg, og da blir det 1 på ettermiddag og en på kveld tror jeg, får se hva jeg rekker om morgenen:hilarious:
Huff altfor spennende og oppslukende:hilarious:
 
Forventet EL er ikke før 25 desember, hvis Premom stemmer og hvis det var TR jeg hadde :hilarious::hilarious: Har null kontroll selv pga fjerning av spiral:hilarious:
Nå har jeg tatt en i kveld, også tar jeg en til i morgen kveld. Tar heller to når det nærmer seg, og da blir det 1 på ettermiddag og en på kveld tror jeg, får se hva jeg rekker om morgenen:hilarious:
Huff altfor spennende og oppslukende:hilarious:
Da kan det virke som du kaaanskje er litt bak meg, siden du allerede har rukket å fått mensen og er i neste syklus, men jeg ikke har fått noen ting etter fjerningen :wacky:
Jeg tok en idag tidlig, og tenker å ta en i morgen tidlig også, åsså evt 2 til dagen neste uka :p er suuuper spent på gyn har riktig når hun mente på at EL var på vei:rolleyes:
 
I år telles det timer hvis ikke minutter frem til jul..:hilarious::rolleyes:
Kveldens test:
 

Vedlegg

  • 7D1025BB-A373-4768-8AB4-00847F037637.jpeg
    7D1025BB-A373-4768-8AB4-00847F037637.jpeg
    2,7 MB · Visninger: 97
Dette var skikkelig gøy!!:D
Kom hjem fra hytta og tok en EL test som var knall positiv!! Aksjer ble lagt inn idag tidlig og igår mårres så håper at de klaffer denne gangen :rolleyes:
Regner med EL skjer iløpet av dagen eller morgendagen og at IKM blir 3. januar :D Tenker kanskje å legge inn siste aksje i morgen så kan jula komme og helst fly forbi igjen også slik at jeg kan begynne å teste over nyttår :D
Tror du jeg klarer å holde meg til 1. januar før jeg tar første test??? :hilarious::hilarious:
 

Vedlegg

  • ED9099CD-F778-4B3D-BAD6-F21D82649E9D.jpeg
    ED9099CD-F778-4B3D-BAD6-F21D82649E9D.jpeg
    2 MB · Visninger: 81
Sjønner meg ikke på denne testingen:hilarious:
Hadde virkelig en tydelig LH topp igår formiddag, men fortsatt sterke og positive tester enda :rolleyes:
La inn en aksje til i ettermiddag i tilfellet, før mannen dro på jobb :D
Ikveld har jeg kjent litt stikkinger i magen mens jeg har slappet av med serie i sofaen, og når jeg skulle pusse tennene ikveld ble de straks veeldig mye tydligere. Varte ikke spesiellt lenge men kjente de kjempe godt. Dette var på høyre side, hvor også GYN sa at egget lå klart :Heartred
Tenker kanskje at dette er EL da og at jeg hopper over i DPO land imorgen:smug:
Nå er det bare å smøre seg med en goood dose tolmodighet og vente til testingen starter:Heartred
Åhh, håper så inderlig at det går!!!:love7
 

Vedlegg

  • 0432DC75-E013-4905-A047-219668490FCA.png
    0432DC75-E013-4905-A047-219668490FCA.png
    2,5 MB · Visninger: 81
1 DPO

Våger meg på å si at jeg er 1 DPO idag, EL smertene igår kveld har gitt seg så regner med at EL er over :)
Føler vi har gjort alt vi kan for at det skal klaffe denne PP, så er det bare å håpe at kroppen er like samarbeidsvillig å gjør det den skal nå :rolleyes:
Godt det straks er jul, så fylles kanskje dagene opp med noe annt enn venting :D

Eller ble det plutselig juleferie her hjemme, da skolene stengte og det ble hjemmeskole siste dagene før jul :happy:
Vi har fått et smitteutbrudd i kommunen og på jobb, så kjenner at jeg er redd julefeiringen skal bli ødelagt..

Vi holder oss hjemme så langt vi kan og håper at vi kommer oss gjennom denne runden uten smitte eller karantene :nailbiting:
 
1 DPO

Våger meg på å si at jeg er 1 DPO idag, EL smertene igår kveld har gitt seg så regner med at EL er over :)
Føler vi har gjort alt vi kan for at det skal klaffe denne PP, så er det bare å håpe at kroppen er like samarbeidsvillig å gjør det den skal nå :rolleyes:
Godt det straks er jul, så fylles kanskje dagene opp med noe annt enn venting :D

Eller ble det plutselig juleferie her hjemme, da skolene stengte og det ble hjemmeskole siste dagene før jul :happy:
Vi har fått et smitteutbrudd i kommunen og på jobb, så kjenner at jeg er redd julefeiringen skal bli ødelagt..

Vi holder oss hjemme så langt vi kan og håper at vi kommer oss gjennom denne runden uten smitte eller karantene :nailbiting:
Så spennende! Jeg er 3 dpo i dag! Håper det blir september termin på oss ❤️
 
Back
Topp