Veide snuppa i dag..

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Fødselsvekten var 3600g
Vekt ved hjemreise (3 dager) 3480g
Vekt nå (7 dager) 3550g

Jeg synes hun har gått opp veldig lite, men jordmor mente det var innafor... Jeg blir jo selvfølgelig litt bekymret for om jeg har næringsrik nok melk... Hva veide deres når de var ca 1 uke?

Hei,
Sniker fra april 2014.

Jenta mi veide 3.425 ved fødsel. Ved hjemreise veide hun 3.100, og ti dager senere veide hun 3.300, noe hs sa var helt innafor. Tror ikke du trenger å bekymre deg:)

Jeg har hørt at det er ønskelig at babyene går opp ca 200 gram i uken +/-.

Fødselsvekt 3060
4 dager gammel veier han 3000
På 2. Dag veide han 2915

Men han har visst gått opp over forventet da..

Her gikk han opp bare 135 gram opp på en uke. Det er først nå når han er over to uker at vekta gjorde et hopp og han la på seg 205 gram på fore dager. Helsesøster stresset meg veldig med dette før vekthoppet.
Ikke bekymre deg ennå! Gi babyen tid, har jeg lært.

Jeg ammer fra begge bryst annenhver time, med unntak innimellom dersom han sover.

Fødselsvekt 2640 g, hjemreise 2580 g. Veide på helsestasjon da hu var 1 uke, 2645 g. Var der i går og vekta var da 2855 g, 2 uker gammel :)

Fødselsvekt var 2790g, var 2755g 4 dager etter fødsel og 2990g idag, en uke og en dag siden fødsel :)

Sniker fra mars: 3555g ved fødsel. 8 dager gammel 3420g.
Gått gjevt og trutt opp etter det, selv om det gikk sakte instarten.
Sist veging: 5 uker og 5 dager 4720g :)

Sniker fra mars: 3555g ved fødsel. 8 dager gammel 3420g.
Gått gjevt og trutt opp etter det, selv om det gikk sakte instarten.
Sist veging: 5 uker og 5 dager 4720g :)
Litt godt å lese at fødselsvekten ikke var oppnådd hos dere heller etter en uke;) men at vekten nå har blitt så fin likevel :)

Her gikk han opp bare 135 gram opp på en uke. Det er først nå når han er over to uker at vekta gjorde et hopp og han la på seg 205 gram på fore dager. Helsesøster stresset meg veldig med dette før vekthoppet.
Ikke bekymre deg ennå! Gi babyen tid, har jeg lært.

Jeg ammer fra begge bryst annenhver time, med unntak innimellom dersom han sover.
Jordmoren tok det veldig greit ang vekten her, men JEG føler at jeg stresser litt for mye med akuratt dette... Jeg sammenligner nok for mye med de to andre jeg har, hvor jeg omtrent har hatt fløte i Puppa etter 1 dag, og hvor vekten skøyt i været med en gang..

Jordmoren tok det veldig greit ang vekten her, men JEG føler at jeg stresser litt for mye med akuratt dette... Jeg sammenligner nok for mye med de to andre jeg har, hvor jeg omtrent har hatt fløte i Puppa etter 1 dag, og hvor vekten skøyt i været med en gang..

Da skjønner jeg. Prøv å ikke sammenligne, og kanskje du kan få jordmor/helsesøster om å berolige deg?

Back
Topp