• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

vegg-til-vegg tepper

• Trådstarter Trådstarter Persienna
  • Opprettet Opprettet
Har ikke vanlige tepper en gang. Det er så upraktisk. Det blir jo sølt en god del med barn. Må vaske under spisestua hver eneste dag pga ei på 3 år og en på 9 mnd. Og han på 9 mnd spiser alt han finner på gulvet og river av dotter fra ting. Så han hadde nok kost seg med ett teppe. Han gulper også en del og før medisinering så gulpet han magesyre. Tenk hvordan teppene hadde blitt da.

Nei, vi er for opptatte av hygiene til det. :P

Vi har tenkt å ha det på vårt nye soverom:D Teppene som lages idag er noe annet enn på 70 og 80-tallet. Og det er vel mer astma blant barn og unge nå, uten vegg til veggtepper, enn det var da. Alt med måte. Men det kommer ikke inn i stua, det blir for upraktisk.

Dessverre er det det selgerne sier, men man har faktisk ikke gode nok metoder for å rengjøre nye tepper på en tilfredsstillende måte heller.

Dessverre er det det selgerne sier, men man har faktisk ikke gode nok metoder for å rengjøre nye tepper på en tilfredsstillende måte heller.
Jeg skjønner ikke at det er verre enn store tepper under sofa eller spisebord. Genererer vel like mye støv og skitt der, og de renses neppe særlig ofte de heller. Har man først et sånt teppe på stua der det er masse søl og mat har jeg ingen problemer med å ha vegg til vegg på soverom der man stort sett er barføtt, ikke har mat og oppholder seg mest i senga. Det er jo innlysende at tepper fra 2016 har bedre kvalitet enn på 70-tallet mtp materialer og hygiene. Vi har ingen støvallergikere i familien så dette er jeg ikke redd for. Og jeg er vokst opp med ekle gulvtepper på 80-tallet:p

Det er ganske ekkelt. Men samtidig er ikke soverommet det verste, bare man er flink å støvsuge.

Jeg bodde i vertfamilie i England, og de hadde det i alle rom. Til og med på do! Det var ekkelt!

Ja det med å ha det på do har jeg aldri helt forstått. Jeg synes personlig at slike tepper er rågode, elsker dem i gang, trapper og soverom. Men det er ikke noe jeg vil ha selv. Kan bare forestille meg hvordan det ser ut under om man søler mye. Og det blir jo gjerne mye søl med barn i hus. Og så å komme ut av dusj eller badekar og så tråkke rett på teppet, får det ikke fuktskader? Svigers hadde hund, de måtte jo støvsuge daglig. Det er ikke for meg :P

Gjær nok ikke det. Har ikke et eneste teppe i hus for det er noe herk når det blir sølt på :p

Jeg skjønner ikke at det er verre enn store tepper under sofa eller spisebord. Genererer vel like mye støv og skitt der, og de renses neppe særlig ofte de heller. Har man først et sånt teppe på stua der det er masse søl og mat har jeg ingen problemer med å ha vegg til vegg på soverom der man stort sett er barføtt, ikke har mat og oppholder seg mest i senga. Det er jo innlysende at tepper fra 2016 har bedre kvalitet enn på 70-tallet mtp materialer og hygiene. Vi har ingen støvallergikere i familien så dette er jeg ikke redd for. Og jeg er vokst opp med ekle gulvtepper på 80-tallet:p

Ja, teppene er bedre, problemet er at man fortsatt ikke har gode nok metoder for rengjøring. Løse tepper kan tas med ut, men det får man jo aldri gjort med veggtepper.
Hver sin smak selvfølgelig, men gjennom jobben min med helse/HMS anbefaler vi alltid at tepper fjernes på grunn av kravene som må til for å holde det noenlunde hygieniske.

Nei kunne ikke falt meg inn. Foreldrene mine hadde det da jeg var liten.
Var i England med engelskklassen på vgs, bodde hos vertsfamilie. Der hadde de teppe på do!. Det var ekkelt det:-/

Ville ikke falt meg inn - har generelt lite teppet i hus pga mannens allergier

Nei ikke aktuelt! Hadde det på soverommet noen år når jeg var ungdom, men fikk det fjerna etter noen år. Grusomt å sove der!
Nå fins det ikke teppe på gulvet hos oss, hadde under salongbordet, men fy så upraktisk med barn i hus :p

Back
Topp