Vegetarianere?

mamlala

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Augustbarna2024
Er det andre vegetarianere her? Hva spiser du for å få i deg nok næringsstoffer? Tenker du mer på det nå under graviditeten enn tidligere?

Nå om dagen har jeg mer enn nok med kvalmen men håper å spise mat med mer næring enn cola og boller etter hvert..

Hører ikke til i August, men ville bare gi deg litt støtte og tommel opp. Er selv deltidsvegetarianer og forsøker å dekke opp "manglene" med hjemmelaget grovbrød (for jern og ballaststoffer) så vel som mye grønnsaker forberedt i dampovn.

Jeg er veganer. Spiser ikke så mye annet enn ellers, men tar multivitaminer og omega 3. Det er viktig å få i seg litt langkjedede omega 3 som man kun får fra havet. Så jeg tar algeoljegpiller.

Prøver å få i meg en del bønner og linser siden det er veldig næringsrikt og kan snikes inn i alt som f.eks taco, curry og burgere. Ellers er det fint med grove kornprodukter.

Jeg har vært veganer i over seks år og har aldri manglet noen næringsstoffer selvom jeg til tider ikke har brydd meg så mye om kosthold og ikke har tatt vitaminer. Så jeg er ikke så veldig bekymret :happy:

Jeg er veganer. Spiser ikke så mye annet enn ellers, men tar multivitaminer og omega 3. Det er viktig å få i seg litt langkjedede omega 3 som man kun får fra havet. Så jeg tar algeoljegpiller.

Prøver å få i meg en del bønner og linser siden det er veldig næringsrikt og kan snikes inn i alt som f.eks taco, curry og burgere. Ellers er det fint med grove kornprodukter.

Jeg har vært veganer i over seks år og har aldri manglet noen næringsstoffer selvom jeg til tider ikke har brydd meg så mye om kosthold og ikke har tatt vitaminer. Så jeg er ikke så veldig bekymret :happy:

Har du tips til gode algeoljepiller? Leter etter noen gode selv :)

Jeg har ikke prøvd så mange forskjellige siden jeg ikke tok det før jeg ble gravid. Men har nå Biosym sin VegOmega3. Den kostet over 300 kr for en pakke med 60 kapsler. Så den er litt dyr. Det er godt mulig det finnes billigere.

Eg har vært vegetarianer i lengre perioder men eg er veldig dårlig på å spise variert. Så da ender eg opp med jernmangel. :dead:
Kan og relatere veldig til Phoebe I friends... Får cravings på kjøtt.:grumpy:

tumblr_oxipj3YF9V1qigluvo2_250.gifv

Jeg er vegetarianer. Tar helt klart mer hensyn til næringsstoffer nå enn før, og tenker dermed mye mer over hva jeg spiser.

Selv tar jeg TrioBe kosttilskudd jeg har på resept og D vitaminer (er nærmest kronisk i underskudd der).

Takk for tilbakemeldinger!

Har selv vært vegetarianer i 3,5 år og det har gått greit. Tar kosttilskudd nå. Gleder meg til å begynne å spise skikkelig mat igjen når kvalmen går over

Jeg har vært pesketsrianet og vegetarianer og igjen pesketsrianer før jeg ble gravid. Nå har jeg veldig lite lyst på fisk. Prøver å spise variert, men klarer ikke helt siden jeg er kvalm og har ikke matlyst. Spiser mye squash for tiden.

Er det andre vegetarianere her? Hva spiser du for å få i deg nok næringsstoffer? Tenker du mer på det nå under graviditeten enn tidligere?

Nå om dagen har jeg mer enn nok med kvalmen men håper å spise mat med mer næring enn cola og boller etter hvert..

Jeg spiser ikke kjøtt, men spiser både egg og fisk så da føler jeg det går greit. Akkurat nå for tiden spiser jeg ingenting da
Når kvalmen gir seg blir jeg nok mer bevisst på det enn når jeg ikke er gravid ja. Kanskje særlig ift jern, da jeg får i meg proteiner ellers i kosten.

Hva er egentlig et godt pålegg på grovbrød som ikke stammer fra melkeprodukter eller kjøttprodukter - og som heller ikke heter nutella eller supersukret syltetøy? :p Jeg vet ikke lenger hva jeg har lyst på på brødskiva, og mine cravings etter ost gir dårlig samvittighet fordi melkekuer og deres kalver blir behandlet som i en konsentrasjonsleir i helvette :(

Hva er egentlig et godt pålegg på grovbrød som ikke stammer fra melkeprodukter eller kjøttprodukter - og som heller ikke heter nutella eller supersukret syltetøy? :p Jeg vet ikke lenger hva jeg har lyst på på brødskiva, og mine cravings etter ost gir dårlig samvittighet fordi melkekuer og deres kalver blir behandlet som i en konsentrasjonsleir i helvette :(
Hei, jeg har funnet ut at guacamole fungerer helt fint for meg! Særlig på grove rundstykker som man steker i ovn. :) Blir både mett av det og det smaker godt.

Jeg spiser mye coop vegetardag sin italiensk salat og rødbetsalat. Spiser også osten og smøreosten til Go' Vegan. Noen ganger lager jeg hummus. Det er ganske enkelt om man har stavmikser. Siden jeg bor på landsbygda har jeg ikke tilgang til så mye vegetarpålegg dessverre. Men kjæresten min er fra Nederland så vi får pålegg derfra noen ganger. Veldig godt.

Back
Topp