Vegen mot våre små ♥️

Masse lykke til med siste innspurt :) Nå som du er ferdig med alt og alt er pakket og klart så tenker jeg at du burde bruke de siste dagene før babyen kommer på å nyte tiden alene. Sove masse og spare inn energi:Heartred:Heartred Dere har en veldig koselig tid i vente. Fikk selv barn i november ifjor, og det var så koselig å feire med nyfødt baby :D Bare å glede seg :)
Tusen takk :Heartred Det var planen helt til 2åringen voknet med feber i dag tidlig :dead: Spørst om ikke pappaen må vere hjemme i morgen, for det sliter meg litt ut..
 
Det går med meg:love017 vært litt de siste ukene med innleggelse, modningssprøyter, for kort livmorhals og nå sist kontroll bekymring for veksten og 2 blodgjennomstrøminger på tv 2. Men utenom det går det kjempe bra og vi er så takknemlig for hver dag de holder seg trygt inni der❤ veldig spent på ny kontroll i morgen, da vet vi mer❤

Gleder meg til å lese hvordan fødsel går hos deg om du vil dele! Utrolig spennende tider! Heier på deg!:smiley-angelic003:Heartred
Så godt de små fortsatt har det bra inni magen, selv med litt utfordringer! Håper de holder seg der noen uker til:love2
 
40+2 og termin om 1,5 time:wideyed:
Var hos jordmor i dag og ble strippet fra 3 til 4cm! Livmorhalsen var kort og myk og er visst veldig moden. Hadde da en tegningsblødning, noe som visstnok er svært normalt. Siden 2åringen er syk var vi veldig usikre på om vi skulle gå for stripping eller ikke, men landet på at det trolig tar en liten stund før fødsel uansett. Så nå er min far kommet på besøk så han kan passe i tilfelle noe skulle skje. Hun er veldig trygg på han og det går nok helt fint at han passer selv om hun ikke er helt i slaget.

Har kjent en del nederst i magen i kveld. Usikker på om jeg skal kalle det kynnere eller maserier. Rier er det vertfall ikke. Men nå har slimproppen gått (det var vertfall ingen tvil om) så håperhåperhåper vi kan dra på føden i natt/i morgen, selv om jeg har mine tvil. Sterke tvil. Tenker også at søndag hadde vært en fin dag å ha bursdag på (22/11/2020), meen blir vel ikke noe av:p
Nå har jeg akkuratt tatt en lang varm dusj og fått fresha meg opp litt, og er veldig klar for senga! Blir spennende å se hva som skjer de neste dagene :)
 
Gratulerer med termindato og lykke til med siste innspurt om du ikke har født
 
I går ble lillebror født!

På fredag fikk jeg telefon fra sykehuset om at de ønsket samtale om ønskebrevet mitt. Var i grunn ikke noe spesielt som stod der, men greit nok. Møtte opp mandag kl. 9 og jordmor ville da ta en ctg. Var ikke forberedt på kontroll, men var nå greit nok. Låg vel med ctg i en halvtime, men lille ville ikke begege seg nok. Kom derfor ny jordmor som tok ultralyd. Hun syntest det var litt for lite fostervann, og baby hadde for dårlig respirasjonsmønster. Kl. 10 ble jeg derfor sendt opp på føden for igangsettelse. Hadde ta 3-4cm åpning. Der tok det vannet og så gikk det vel 1,5t før riene startet. Like før 12 ble de vonde og siden jordmor ville begrense undersøkelsene fordi vannet var tatt og det utgjør større infeksjonsfare for barnet, fikk jeg lov å ringe far med en gang. Riene ble bare mer og mer intense og rundt 1340 (tror jeg) kom gynekolog og satt elektrode. Hadde da 5cm åpning. Ca 1450 ringte jeg på og ba om vurdering av epidural dersom ikke noe mer hadde skjedd. Dette var midt i vaktbytte så ca 15 kom jordmor inn igjen og i det hun dro av trusa for å sjekke åpning kom første pressrie. Pressa i 11 min. Klokken 15:16 ble lillebror født:Heartblue

Intens fødsel, men hadde samtidig mye mer pauser denne gangen. Trolig derfor det tok litt lengre tid nå. Sist hadde jeg drypp, og det slapp jeg nå. Fint å få oppleve egne rier også :) Hadde en fantastisk flink jordmordstudent med hele vegen, og en veldig flink barepleierstudent under pressfasen og etter fødsel.
Nå venter vi bare på at pappaen skal få komme på besøk klokken 18:Heartred
 
Last edited:
I går ble lillebror født!

På fredag fikk jeg telefon fra sykehuset om at de ønsket samtale om ønskebrevet mitt. Var i grunn ikke noe spesielt som stod der, men greit nok. Møtte opp mandag kl. 9 og jordmor ville da ta en ctg. Var ikke forberedt på kontroll, men var nå greit nok. Låg vel med ctg i en halvtime, men lille ville ikke begege seg nok. Kom derfor ny jordmor som tok ultralyd. Hun syntest det var litt for lite fostervann, og baby hadde for dårlig respirasjonsmønster. Kl. 10 ble jeg derfor sendt opp på føden for igangsettelse. Hadde ta 3-4cm åpning. Der tok det vannet og så gikk det vel 1,5t før riene startet. Like før 12 ble de vonde og siden jordmor ville begrense undersøkelsene fordi vannet var tatt og det utgjør større infeksjonsfare for barnet, fikk jeg lov å ringe far med en gang. Riene ble bare mer og mer intense og rundt 14 (tror jeg) kom gynekolog og satt elektrode. Hadde da 5cm åpning. Ca 1450 ringte jeg på og ba om vurdering av epidural dersom ikke noe mer hadde skjedd. Dette var midt i vaktbytte så ca 15 kom jordmor inn igjen og i det hun dro av trusa for å sjekke åpning kom første pressrie. Pressa i underkant av 15 min. Klokken 15:16 ble lillebror født:Heartblue

Intens fødsel, men hadde samtidig mye mer pauser denne gangen. Trolig derfor det tok litt lengre tid nå. Sist hadde jeg drypp, og det slapp jeg nå. Fint å få oppleve egne rier også :) Hadde en fantastisk flink jordmordstudent med hele vegen, og en veldig flink barepleierstudent under pressfasen og etter fødsel.
Nå venter vi bare på at pappaen skal få komme på besøk klokken 18:Heartred
Åååh gratulerer så utrolig mye!!!:Heartbigred
 
I går ble lillebror født!

På fredag fikk jeg telefon fra sykehuset om at de ønsket samtale om ønskebrevet mitt. Var i grunn ikke noe spesielt som stod der, men greit nok. Møtte opp mandag kl. 9 og jordmor ville da ta en ctg. Var ikke forberedt på kontroll, men var nå greit nok. Låg vel med ctg i en halvtime, men lille ville ikke begege seg nok. Kom derfor ny jordmor som tok ultralyd. Hun syntest det var litt for lite fostervann, og baby hadde for dårlig respirasjonsmønster. Kl. 10 ble jeg derfor sendt opp på føden for igangsettelse. Hadde ta 3-4cm åpning. Der tok det vannet og så gikk det vel 1,5t før riene startet. Like før 12 ble de vonde og siden jordmor ville begrense undersøkelsene fordi vannet var tatt og det utgjør større infeksjonsfare for barnet, fikk jeg lov å ringe far med en gang. Riene ble bare mer og mer intense og rundt 14 (tror jeg) kom gynekolog og satt elektrode. Hadde da 5cm åpning. Ca 1450 ringte jeg på og ba om vurdering av epidural dersom ikke noe mer hadde skjedd. Dette var midt i vaktbytte så ca 15 kom jordmor inn igjen og i det hun dro av trusa for å sjekke åpning kom første pressrie. Pressa i underkant av 15 min. Klokken 15:16 ble lillebror født:Heartblue

Intens fødsel, men hadde samtidig mye mer pauser denne gangen. Trolig derfor det tok litt lengre tid nå. Sist hadde jeg drypp, og det slapp jeg nå. Fint å få oppleve egne rier også :) Hadde en fantastisk flink jordmordstudent med hele vegen, og en veldig flink barepleierstudent under pressfasen og etter fødsel.
Nå venter vi bare på at pappaen skal få komme på besøk klokken 18:Heartred

Så fin historie, gratulerer så mye:angel8
 
Gratulerer så mye med lillebror
 
En liten oppdatering er visst på tide!
I sommer startet vi å tenke på at vi ønsker et nytt tilskudd i familien. I september fjernet jeg spiralen, og vi startet prøvingen. Helt ok at det ikke gikk på første syklus, det var vi jo forberedt på. Tok ikke eggløsningstester i pp2, for vi skulle egentlig ikke prøve, bare la det som skjer skje. 6 dager før forventet mens tok jeg en test. Den var negativ, men følte det var en svak strek i noen vinkler. Dagen etter tok jeg ny test som var tydelig positiv! Gav mannen en clearblue plus på kvelden, han var mildt sagt overraska.
Har vært sinnsykt dårlig, går på medisin, men kan fortsatt spy.. Termin er 11. juli, så er 11+1 i dag. På julaften sprekker nyheten (selvom svigers, noen venner og mine kollegaer har visst det en stund) :love2
 
Back
Topp