Veeeeldig oppblåst...

Spireknoppen

Blir kjent med forumet
Hei, hei!
Er det flere enn meg som er veldig oppblåst? Føler meg som en  ballong... Er 4+3 i dag. Er det vanlig så tidlig? Har ellers masse andre symptomer, kan bli vanskelig å holde dette skjut på jobben til etter ferien ja..

Jeg har det ikke slikt, men har jo hørt andre som er det. Får håpe du får litt bedre svar enn jeg kan gi.... ;) Skjønner det kan være vanskelig å holde skjult da ja, syns det ofte kan synes godt på utsiden å da.... Får håpe det gir seg da...

Jepp!!!! Var det sist og!

Er også veldig oppblås..nevnte det for mamma og hu jabba om mer fiber og frukt  i kostholdet så burde det bli en  bedring etter et par dager,så da  prøver jeg det i  noen dager og ser om det bedrer seg
Her er noen gode råd å ta med seg mot forstoppelse og oppblåst mage som du kan prøve

• Bytt brød! Velg brød som er bakt på mye sammalt mel eller helkorn. Bruk grovhetsskalaen på brødposen og velg de som er aller grovest. Loff, ciabatta og lyst brød stopper til tarmen.

• Drikk vann! Start dagen med et glass lunkent vann, drikk gjennom dagen og avslutt med vann før du går til sengs. Få i deg minst to til tre liter væske per dag, og la minst én liter være vann.

• Spis yoghurt! Alle slags surmelksprodukter kan anbefales, men tarmen har spesielt godt av probiotiske melkeprodukter som Biola. Mens syrlige melkeprodukter virker løsende, virker søt melk stoppende, så ikke drikk mer enn to glass søtmelk per dag.

• Spis grønnsaker! Kokte eller rå, som suppe, mellommåltid eller ved siden av middagen. Alle slag er bra, men velg gjerne de harde rotgrønnsakene, det er her du finner det meste av fiberet.

• Prøv naturens eget plumbo! Drikk et glass sviskejuice til frokost og bland linfrø eller hvetekli i yoghurten. Dette gjør underverker for trege tarmer og derme også for luft i magen

• Spis regelmessig! Regelmessighet inn betyr regelmessighet ut også. Kutt ut følgende matvarer, de gir mye luft: Asparges, brokkoli, bønner, eple og eplejuice, erter, kullsyreholdige drikker, kål, kålrot, løk, mais, produkter som inneholder sorbitol, tyggegummi.

Andre gode råd er å ta deg tid til å sette deg ned når du spiser og ha ro rundt måltidet. Husk også å spise sakte og tygge maten med lukket munn slik at du unngår å svelge luft.

ja i hele dag, evig oppblåst!

Her var det flere gode råd å ta med seg, takk! :) Godt å høre det ikke bare er meg. Synes det er helt merkelig at det skal være så mange symptomer så tidlig, men veldig spennende da! :)

:) Gald jeg har  en mor som jobber med ernæring kosthold  og slikt  i sammerbeid med jordmor hjemme der jeg kommer  fra ..har fått masse "formaninger"  om hva hvordan og når når det gjelder de man putter i munnen. Pluss at jeg skal følges opp av ernæringsfysiolog pga at jeg er slankeoperert så rekner med jeg får masse gode råd om  kosthold hva er bra for hva og ikke som jeg gjerne deler med dere jenter, vi vil jo alle føle oss vel  og kan man gjøre noen enkle grep for  å få det til så er jo det digg 

ikke spise eple???? neeeei!!!! jeg har så syyykt dilla på epler! haha! jeg MÅ ha eple til frokost og kvelds! eneste som hjelper mot kvalmen!
da får jeg heller være oppblåst :P

TulleHøna  jo surere eplet er jo mer luft får du.gå for søte epler  så slipper du litt billigere unna 

lisspia skrev:
TulleHøna  jo surere eplet er jo mer luft får du.gå for søte epler  så slipper du litt billigere unna 

jo surere epler, jo mindre kvalm :P jeg dypper de i sitron til og med! haha!
men sist var jeg fysen på isbiter... var like oppblåst da. så tror ikke det er eplet som gjør utslaget :)

hehe! Morsomt!  Har ikke dilla på noe enda, men kanskje det kommer etterhvert. Er heller ikke kvalm, neon ganger bare når jeg blir veldig sulten. Da blir jeg svimmel også..

hehe såpass ja..
Nei  kan være  andre ting  ja som gjør deg oppblåst,men er man oppblåst så er det et must og drikke mye vann og bevege seg mye ,jeg går 3 turer om dag ,men igjen så er jeg hjemmeværende og har   masse tid til slik 

ja jeg drikker mye vann og står å går 7 timer hver dag :) i tilleg trener jeg 2-3 ganger i uken og spiser sunnt, så tror nok det bare blir sånn uansett, jeg assa :)

Kan virke slik ja

Helt sykt oppblåst både nå og forrige gang...

Back
Topp