Vedtak på foreldrepenger:D

Gratulerer! Jeg venter fortsatt i spenning. Hvor lang ble behandlingstiden din til sammen? Jeg er og fra Bergensområdet, og håper på å få høre noe snart. Er garantert penger uansett, fordi jobben skal utbetale, og få tilbake fra NAV, men hadde likt å vite hva som skjer.
Jeg bor i Bergen og fikk svar veldig raskt :)

Fikk mitt vedtak uka etter jeg sendte inn søknaden. Men når jeg går i permisjon 1 Desmeber, da får vel ikke jeg penger før i slutten av desmeber. Eller betaler de på forskudd? Å betaler man skatt av foreldrepenger?

Det er utbetaling i slutten av hver måned mem hvis jeg ikke tat helt feil får man det tidligere i desember pågrunn av julen. Dette står det på nav.no i hvertfall. Ja du betaler skatt av foreldrepenger.

Da har jeg fått søkt om foreldrepenger. Men jeg skjønner fortsatt ikke en dritt av det med 80 eller 100% ?? Har lest man kan tape mye penger på å velge feil. Fikk ikke akkurat hjelp til å få det forklart ordentlig av saksbehandleren min heller. Hun er hverken hyggelig eller hjelpsom. Stemmer det at hvis jeg tar 100% så har ikke samboeren min krav på permisjon? Eller har jeg misforstått? Er så forvirret.

Da har jeg fått søkt om foreldrepenger. Men jeg skjønner fortsatt ikke en dritt av det med 80 eller 100% ?? Har lest man kan tape mye penger på å velge feil. Fikk ikke akkurat hjelp til å få det forklart ordentlig av saksbehandleren min heller. Hun er hverken hyggelig eller hjelpsom. Stemmer det at hvis jeg tar 100% så har ikke samboeren min krav på permisjon? Eller har jeg misforstått? Er så forvirret.
Samboeren din SKAL ha permisjon ( med mindre han selv takker nei, da mister dere ukene hans)
100 % lønner seg vel fremfor 80 % (sånn økonomisk)

Samboeren din SKAL ha permisjon ( med mindre han selv takker nei, da mister dere ukene hans)
100 % lønner seg vel fremfor 80 % (sånn økonomisk)

Da har jeg misforstått tror jeg. For jeg forsto det slik på saksbehandleren min at hvis jeg tar 100% så har ikke samboeren min krav på permisjon, så jeg tok 80%.. Håper ikke det er forsent å ringe i morgen å få henne til å endre på det :s

Da har jeg misforstått tror jeg. For jeg forsto det slik på saksbehandleren min at hvis jeg tar 100% så har ikke samboeren min krav på permisjon, så jeg tok 80%.. Håper ikke det er forsent å ringe i morgen å få henne til å endre på det :s
Fælt når de som skal kunne dette, ikke klarer å forklare så oss vanlige forstår det:)
Å ringe i morgen går helt sikkert fint.

Back
Topp