Vedtak på foreldrepenger:D

Mimi87

Elsker forumet
Fikk vedtak på foreldrepenger i dag:D kjempe deilig å vite at i november blir det utbetaling:D kan jeg bruke sykepengene denne måneden uten å måtte spare så mye som mulig, og faktisk få kjøpt inn det siste jeg trenger:)

Gratulerer! Jeg venter fortsatt i spenning. Hvor lang ble behandlingstiden din til sammen? Jeg er og fra Bergensområdet, og håper på å få høre noe snart. Er garantert penger uansett, fordi jobben skal utbetale, og få tilbake fra NAV, men hadde likt å vite hva som skjer.

Så deilig! Jeg og venter spent. Fikk beskjed om at det var 2 mnd behandlingstid og det er vel åtte uker siden jeg sendte inn....

Gratulerer! Jeg venter fortsatt i spenning. Hvor lang ble behandlingstiden din til sammen? Jeg er og fra Bergensområdet, og håper på å få høre noe snart. Er garantert penger uansett, fordi jobben skal utbetale, og få tilbake fra NAV, men hadde likt å vite hva som skjer.
Jeg også! Forrige gang fikk jeg fra NAV og "tapte" feriepenger og fikk mindre, så denne gangen får jeg vanlig lønn fra jobben:)

Tror det var 09 september det stod de hadde mottatt søknaden (kan oppdatere senere hvis datoen var feil) så det blir vel ca 6 uker?:)

jeg fikk nå svar ganske så kjapt jeg da (tønsberg). Sendte inn rundt den 12. september, og fikk svar etter bare 2-3 uker ;) Jeg måtte ettersende inn noe som ikke var kommet med på de innscannede dokumentene, men da de fikk dette, tok det bare en liten uke til så var saken ferdig behandlet :)

Regner med jeg bør spare penger fordi de ikke blir ferdig å behandle i tide, får alt betalt direkte ifra NAV:/ jaja får mer når det først komme;)

Skjønner at jeg var ekstremt heldig som fikk min ferdigbehandla på 2-3 dager (i Oslo!):) La ved alt i med søknaden (arbeidsgiverskjemaet og terminbekreftelsen), så vet ikke om det bidro til at jeg ble lagt i raskt-bunken deres :p

Last edited:
Sendte inn papirene for 3 uker siden, men måtte ettersende noen papir i sist uke og fikk svar i går :) Synes det gikk veldig raskt og greit!! Bor i Hordaland :)

Har ventet i 5 uker nå, så håper på svar snart. :/ Ble nok litt forsinket på grunn av at arbeidsgiver sendte inn papirene en liten uke etter meg.

De har veldig ulik begandlingstid etter hvor du bor i landet....

Jeg sendte inn mine papirer for en uke siden. Fikk brev fra nav i går at de hadde motatt søknaden min, men at de manglet inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Arbeidsgiver og jeg hadde sendt inn søknaden hver for oss, men sendt det inn samme dag så jeg syntes det var litt rart å få brev om. Men ringte nav i dag og da hadde fått papirene så alt var i orden. Hun sa til og med at jeg hadde fått vedtaket og vedtaket kom nok i posten i løpet av neste uke. Så til sammen har de brukt ca to uker :) Det må jeg si er ganske kjapt, så nå er jeg super fornøyd :D

Fra jg fikk brev om at søknaden var mottatt til jeg fikk vedtaket tok det 2 uker. Fantastisk:D

Og der lå min i postkassen idag, ser ut som om NAV her i Bergen har jobbet overtid denne uka :p Deilig å kunne krysse det av listen!

Jeg har ikke søkt enda. Skal på mandag. Håper ikke det tar så lang tid. Da jeg søkte om aap tok det 5 måneder før jeg fikk svar!

Fikk mitt vedtak uka etter jeg sendte inn søknaden. Men når jeg går i permisjon 1 Desmeber, da får vel ikke jeg penger før i slutten av desmeber. Eller betaler de på forskudd? Å betaler man skatt av foreldrepenger?

Back
Topp