Vedr smokk

Cece

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Denne gangen ser amminga ut til å fungere :-) men ønsker å begynne med smokk snart, sånn at jeg kan trille turer osv. Nå skal han jo bare ligge på puppen hele tiden når han er våken, og trenger som regel den for å sovne.

Er det noen som har fått amminga ødelagt pga smokkbruk og sugeforvirring? Jeg tenker at, så lenge man ikke putter i smokk i stedet for å mate barnet når det er sultent, så burde det gå bra - så lenge babyen ikke blir sugeforvirret?

Jeg har innført smokk etter 4 og 5 dager med mine, men ammingen har gått fint begge gangene. Ikke opplevd sugeforvirring.

Med forrige mann begynte vi med smokk dag 5 eller 6 uten problem. Ringte sykehuset pga et eller annet husker jeg. Da ble jeg skjelt ut for å ha begynt med smokk.
Men gikk helt fint, og kommer til å gjøre det samme denne gangen

Med forrige mann begynte vi med smokk dag 5 eller 6 uten problem. Ringte sykehuset pga et eller annet husker jeg. Da ble jeg skjelt ut for å ha begynt med smokk.
Men gikk helt fint, og kommer til å gjøre det samme denne gangen

Jeg turte ikke ta med smokk på sykehuset. :P Jeg føler det er en sånn fyfy-ting som en må innføre når en kommer hjem. :P

Han fikk smokk fra dag 6, men er ikke alltid like glad i den. Merker også han kan bli litt sugeforvirret av den, men merkelig nok går det greit om jeg tar ut smokken en stund før amming. Så vi fortsetter nok med smokk om det fortsatt går bra ;)

Fikk smokk etter noen døgn her og har tullet litt ved puppen de siste dagene. Men her ser det ut til at det skyldes at melka kommer for fort. Etter litt spytting får han etter hvert tak og amminga går veldig greit

Fikk smokk etter noen døgn her og har tullet litt ved puppen de siste dagene. Men her ser det ut til at det skyldes at melka kommer for fort. Etter litt spytting får han etter hvert tak og amminga går veldig greit
Samme her :-)

Her blir det ikke smokk uansett. Stort sugebehov hos baby, men personlig synes jeg at hun skal få bruke puppen til andre ting enn bare mat. Er så mye nærhet i amming <3 nå sover Tulla mi veldig godt i vogn da..

Vi gav smokk på dag 3 på sykehuset, noe jeg var veldig glad for når lillemor måtte i kuvøsa... De sa også at det var bra hun hadde smokken fordi da roet hun seg bedre. Og hun hadde det godt i kuvøsa alene...

Her blir det ikke smokk uansett. Stort sugebehov hos baby, men personlig synes jeg at hun skal få bruke puppen til andre ting enn bare mat. Er så mye nærhet i amming <3 nå sover Tulla mi veldig godt i vogn da..

Her går det for mye utover 2-åringen uten smokk, føler jeg...

Back
Topp