Vedr puls

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Noen som så programmet puls i dag?

Mamma maser og maser.. og vet ikke helt om jeg kan stole på det hun sier[;)]

Var det en jente der som fortalte om hennes avhengighet av feks brus med søtningsmiddelet aspartan som hadde hvite flekker i hodet.. hadde mye vondt bak øynene, og endel hodepine? Hun skulle visstnok ha vært aspartanforgiftet...

Stemmer dette? Og at ved senere MR av hodet... etter at hun hadde sluttet å få i seg aspartan produkter.. at de hvite flekkene var så og si borte?

aspartam i for høye doser er bevist farlig ja..
aspartam er forbudt i usa og japan hvis jeg ikke husker feil..

Ja, men lurte fælt på det med hvite flekker i hodet jeg da (som er døde nerveceller) for det har nemlig jeg og.. de mistenkte først MS.. men har vært til undersøkelse videre der.. og de fant ikke noen flere symptomer på det enda i alle fall.. så mamma er nå helt sikker på at det kan være det stoffet der..

Samt at jeg har endel vondt bak øynene..

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ja, men lurte fælt på det med hvite flekker i hodet jeg da (som er døde nerveceller) for det har nemlig jeg og.. de mistenkte først MS.. men har vært til undersøkelse videre der.. og de fant ikke noen flere symptomer på det enda i alle fall.. så mamma er nå helt sikker på at det kan være det stoffet der..

mye pepsi max går det om dagen da?

Du burde se Puls på nett-tv! nrk.no. Jeg har alltid ubevisst unngått light-produkter da jeg mener naturlige stoffer er bedre enn kunstige (Sukker vs. søtningsmidler) og det som kom fram her var en enda sterkere vekker.

Med bedre så mener jeg sunnere..

Vet ikke hvordan det er med de hvite flekkene, men vi fikk beskjed på sykehuset når eldste fikk diabetes, at å kjøpe diabetes godteri og sånn var bare tull. Fordi nettopp aspartan var mye verre enn sukker og gjorde mye mer skade skjennerelt!!

ORIGINAL: ThisIsAnfield

Vet ikke hvordan det er med de hvite flekkene, men vi fikk beskjed på sykehuset når eldste fikk diabetes, at å kjøpe diabetes godteri og sånn var bare tull. Fordi nettopp aspartan var mye verre enn sukker og gjorde mye mer skade skjennerelt!!

nå er det jo ikke aspartam i alt da, det ligger en liste her: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6208283 over ting som inneholder aspartam.. og generelt sett, så bør diabetikere IKKE spise ting med tilsatt sukker...

ORIGINAL: Dollface™

Nada.. men går nok 1 l cola zero.. desverre.. men det er faktisk slutt nå! Har jo alltid hørt at lightprodukter ikke er bra.. pga kunstig sukker osv.. men har faktisk aldri hørt om dette stoffet før.. og i alle fall ikke at det kan ha tilknytning til hvite flekker og vondt bak øynene...

Nada.. men går nok 1 l cola zero.. desverre.. men det er faktisk slutt nå! Har jo alltid hørt at lightprodukter ikke er bra.. pga kunstig sukker osv.. men har faktisk aldri hørt om dette stoffet før.. og i alle fall ikke at det kan ha tilknytning til hvite flekker og vondt bak øynene...

regn med abstinenser...
forresten så står det på cola light flaska at den inneholder et annet søtningsstoff, altså ikke aspartam.. men om det stemmer vet jeg ikke.. det står på puls sine sider at den gjør det så [8|]

ORIGINAL: ThisIsAnfield

nå er det jo ikke aspartam i alt da, det ligger en liste her: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6208283 over ting som inneholder aspartam.. og generelt sett, så bør diabetikere IKKE spise ting med tilsatt sukker...

Sant det!! Og ho får ikke spise sukker til vanlig heller!![;)]
Men får lørdagsgodt som de andre ungan, og da fikk vi beskjed av erneringsfysolog at å kjøpe diabetes godteri var bare tull, på grunn av alle andre tilsetningstoffer som var i de produktene og øker blodsukkeret mer enn vanlig sukker. Og dette har vi også sett på blodsukkeret hennes.
Men ingen, diabetikere eller ikke, har vel godt av for mye sukker!!

Back
Topp