vedr. permisjon

*solstråle i august*

Elsker forumet
jeg lurer på om jeg kan ta "ferie" de 3 ukene man skal ta permisjon før terminen + en uke etter terminen, er det lov???

da mister du jo de permisjonsukene..  er det ikke bdre å spare ferien til etter permisjonen?

Hvorfor skal du gjøre det? [8|]

Grunnen til at jeg tenkte sånn,er at jeg vet at om man feks tar ferie litt senere ut i permisjonen, så forlenges permisjonen også... men jeg har hørt at man MÅÅ ta de første tre ukene og de seks etter fødselen, men kan man ta de so mferie i stedet...jeg lurer på dette fordi at jeg har en del penger i juli som kommer fra feriepenger, og kan klare fint å leve med feriepengene i to måneder, så kan jeg starte permisjonen 1 uke etter fødselen, og derfor forlenge permisjonen med 3 UKER MED LØNN etter at jeg skulle ha vært ferdig med permisjonen liksom... istedet for å ta ferien min midt i permisjonen, og da leve med LITE penger.. noen som skjønner tankegangen min?[:-] ekke så flink til å ordlegge meg.. hehe

ORIGINAL: Nurk i farta:D

3 uker før, og 6 uker etter termin kan du ikke ta ferie, men ellers i permisjonen går greit[8D]

helt sikker på dette??? for hvis jeg ikke kan det,så er det så dumt, for jeg har en del penger 3 uker før fødselen, og lite etter liksom, så hadde vært det mest ideelle tidspunktet å ta ferie hvor jeg ikke får penger liksom...

ORIGINAL: Arianne FLODE

Så spar pengene til du tar ut ferie da..[8D]

Enig. [;)] ..jeg vil ikke tro at det går an å ta ferie i de ukene du MÅ ha permisjon!

De 9 ukene, tre før og 6 etter fødsel MÅ du ta permisjon ja. Senere kan du ta pause i permisjonene for å ta ut ferie, men ikke disse ukene, de er låst. (Dette er de ENESTE 9 ukene v permisjonen som lovmesig tilhører mor, og dem må hun ta ut, elles mister hun dem. På samme måte som far må ta ut de 6 ukene som er lovfestet hans, men hns er ikke bundet i tid, slik mors uker er. Resten av ukene er foreldrenes til deling, og da kan man ta pause i permisjonen for å ta ut ferie om man vil)

Spar feriepengene ja, til du tar ut ferie. Det gjør du noen uker senere. (Jeg skal ha min ferie i desember, tenker jeg...)

De 3 ukene før fødselen og 6 uker etter fødselen kan du ikke ta ut ferie...eller du kan ta ut ferie,men da mister du permisjonsukene dine. Den blir ikke forlenget! Men tar du ut ferie utenom disse ukene forlenger du permisjonen

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

hun mister dem ikke.
jeg hadde ferien min i permisjonen.
hadde den hele juni i fjor jeg. å sønnen min ble  født i april.

Var jo ikke det hun spurte om da.... Hun spurte om de tre ukene før termin... Og det står jo i reglene at hvis du ikke tar de tre ukene før termin så mister du de automatisk... Jeg sparte ferie pengene mine i fjor jeg og tok ut ferie i september-oktober... Da vart permisjonen forlenga med 5 uker. Også skal jeg ta ut 5 uker i år òg før jeg begynner i jobb igjen.

ORIGINAL: Arianne FLODE

Så spar pengene til du tar ut ferie da..[8D]

Joda, jeg kan spare dem, men jeg bare luuuurte på om det gikk an,for da hadde jeg valgt det slik,men hvis det ikke går,så seff sparer jeg dem [:D]

tusen takk for svar,folkens! :)

Back
Topp