Vedr. foreldrepenger og nye regler

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Enda en tråd, men ...

Jeg fikk melding fra NAV i dag, om at søknaden min er innvilget. Det interessante, synes jeg, er det som står her:
99DEF07B-E71C-4522-A9F2-CFBC180CD223.jpeg

Eller - forvirrende om du vil. Trodde det var opp og avgjort at det ble nye regler fra 1. juli jeg, men ut fra hva som står her så er det jo ikke endelig avklart, eller?

Blir sprø av hele greia. Det stod lenger ned at jeg kan søke om fedrekvoten overført til meg hvis far ikke kan overta pga sykdom eller ikke har opparbeidet seg rett. Jeg håper jammen det er mulig å overta når man får hovedomsorgen i forbindelse med separasjon også? Dette må jeg søke om endret når separasjonen er opp og vedtatt, nemlig. Det er i alle fall planen. Helt uaktuelt å gå tilbake i jobb i april.
 
Det der er ikke likt mitt brev. Kan de ha brukt feil brev til deg? Er vel ikke første gang de sender noe feil.
 
Gudene veit. Jeg hater igrunnen hele NAV, så skulle ikke forundre meg. Kranglet som bare det med dem de to forrige gangene jeg skulle i permisjon, og overraskes ikke over noe. Bare noe gnav hele greia! Og det sier jeg som *bank i bordet* ikke har måttet ha noe mer med NAV å gjøre annet enn sykemelding og permisjon. Og jeg er frisk og oppegående. Stakkars alle de som har større problemer, sier nå jeg ...

Nå gyver jeg ikke løs på enkeltpersoner/ansatte i NAV altså, men systemet.
 
Hos meg stod det berre dato (5/4-18 forøvrig, dette er inkl. 5 veker ferie), noko eg antar er basert på det nye regelverket. Stod ingen "eventuell dato".
 
Hadde ingen alternativ dato jeg heller, men det sto en setning om at permisjonen starter 3 uker før termin og at om jeg føder før termin vil jeg miste dager av denne delen av permisjonen. Rett ovenfor sto det at permisjonen startet 23.07 og termin er 19.08. Sist jeg telte er det 4 uker.
 
Ingenting er jo avgjort før loven er vedtatt :) men er vell sånn 1% sjans for at den ikke blir...
 
Søkte du før de gjorde endringen i skjemaet på nav sine sider? Jeg fikk heller ikke sånt svar som du, men jeg søkte 15 Mai og da var det endret i skjemaet.
 
Hvilken dato står det på vedtaksbrevet? Kanskje de skrev det før lovendringen ble vedtatt... Den ble vedtatt 15. juni.
 
Søkte du før de gjorde endringen i skjemaet på nav sine sider? Jeg fikk heller ikke sånt svar som du, men jeg søkte 15 Mai og da var det endret i skjemaet.

Det aner jeg ikke. Jeg søkte bare, uavhengig av de nye reglene. Jeg må jo søke endring etterhvert uansett, men det så så rart ut slik de formulerte det.
En ting er sikkert, man blir ikke klok på NAV!
 
Hvilken dato står det på vedtaksbrevet? Kanskje de skrev det før lovendringen ble vedtatt... Den ble vedtatt 15. juni.

Det er datert 19. juni.
 
Hmm, da burde de jo ha fått det med seg. Men egentlig ikke overraskende når det kommer til Nav...

Nei, tror bare man pent på slutte å bli overrasket og heller le litt rått, hysterisk. En god latter forlenger jo livet!
 
Det er vedtatt jo... Står jo også på sidene deres nå faktisk. Kontakt dem å hør hva de mener.
 
Back
Topp