Ved hvilke sykehus kan man føde seteleie på knær?

BabyBelle

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Snøfnuggene 2025 ❄️
Ved litt undersøkelse ser jeg at det mest vanlige er å måtte føde barn i seteleie liggende på rygg, men det blir nevnt i et legetidsskrift at ved noen sykehus kan man føde på knær. Hvilke sykehus er det?

Da jeg var på kontroll på Kalnes snakket fødselslege om at det var hensiktsmessig å føde mens jeg sto på kne.

Da jeg kom til fødsel fødte jeg mens jeg lå på rygg. Jeg vet ærlig talt ikke om det å føde på knær var et alternativ likevel, men for meg hadde det ikke vært mulig fysisk. Jeg trengte mye hjelp for å få presset ut barnet, og det hadde jeg ikke fått om jeg sto på kne.

Ved litt undersøkelse ser jeg at det mest vanlige er å måtte føde barn i seteleie liggende på rygg, men det blir nevnt i et legetidsskrift at ved noen sykehus kan man føde på knær. Hvilke sykehus er det?

Hei,

jeg fødte akkurat i seteleie :) her fikk jeg beskjed om at det var det aktuelle legeteamet på vakt den dagen som skulle ta imot babyen min som avgjorde ;) uansett - hadde veldig mye mer kraft i pressingen min på rygg, så det fungerte aller best. Sto også litt på knærne for å få baby ned i bekkenet men synes ikke det var så ideelt å presse i den stillingen.

Jeg fikk først valget, valgte på knærne, men siden det var litt utfordring med å få ut babyen måtte jeg fort over på rygg. Var da ikke mulig å komme opp i senga med babyen halvveis ute så ble ligge på rygg på gulvet.

Jeg fødte i sete i knestående på SUS. Ble oppfordrer til å føde sånn for å åpne opp bekkenet :)

Jeg fikk først valget, valgte på knærne, men siden det var litt utfordring med å få ut babyen måtte jeg fort over på rygg. Var da ikke mulig å komme opp i senga med babyen halvveis ute så ble ligge på rygg på gulvet.
Hvilket sykehus var dette på?

Back
Topp