Vasking

Negsinth

Forelsket i forumet
Hvordan går det med vasking hjemme?? Jeg bor alene med seksåringen min, og har tre etasjer. Flyttet hit i mai. Det er litt utfordrende med bekkenløsning [emoji85] føler jeg aldri kommer i mål.. samtidig så er det nesten hver dag besøk av vennene hennes som enten er tørste når alle er ute og leker etc eller at flere er her inne og leker. Jeg føler at denne vaskinga er et uendelig mareritt uten lys i tunnelen liksom. Blææ trenger litt motivasjon

Huff, føler med deg. Her har vi har bare en etasje og ingen barn, men både jeg og samboer skitner til en del og er sløve med vasking. Vi har vært mye bortreist i sommer så rutiner har sklidd helt ut. Foreløpig er jeg jo i grei form, men fryktelig lat. Måå ihvertfall vaske vinduene snart, de går nesten ikke å se gjennom lenger!

Kan du kanskje prøve å avtale at dattera di drar på besøk til andre mer fremover, så du slipper vaske ekstra?

Hva med å spandere på seg en betalt vask før permisjonen? Enten bestille fra et firma eller ønske seg fra noen i familien eller ei venninne?

Vasker en dag i uka, og resten blir skippertak!

Synes jif engangsmopp er ganske ok å dra frem når det ser litt ruskete ut,men ikke orker å styre noe voldsomt.
Også har jeg kjøpt meg litt fri fra å plukke ut av oppvaskmaskinen/gå ut med bosset/legge på plass klær..ved å betale barna :-p

Jeg vasker bad og tar over kjøkken, men mannen tar alt på gulvet (støvsuging, blir ikke så ofte vask unntatt kjøkken og gang [emoji28]). Blir helt utslitt av å bøye meg (til vasking og støvsuging), så det gjør jeg bare ikke.

Jeg vasker og rydder, mens kjæresten støvsuger. Han støvsuger ca 1 gang i uken mens jeg vasker litt hver dag og tar en skikkelig vaskedag en gang i uken samtidig som han støvsuger

Samboer hjelper til med støvsuging når jeg sier at det trengs, ellers så gjør jeg stort sett bare det jeg «må» som å rydde kjøkkenbenken, inn/ut av oppvaskmaskin, gå ut med søpla, litt spray og tørk av overflater og vaske/brette klær. Prøver å porsjonere det ut, og bare gjøre en av tingene per dag eller med timers mellomrom. Sliter så med bekkenet, og å bøye seg er grusomt pga. den stadig voksende magen :p Bytte på senga blir også dessverre litt sjeldnere enn før.
Gulvvask blir sjelden og bare når det er høyst nødvendig. Bruker som regel engangs våtmopper nå.

Føler meg gal til tider, klarer nesten ikke å sette meg ned - finner noe å rydde/vaske på hele tiden[emoji85] er generelt glad i å vaske og styre da, men nå tar det helt av[emoji28]

Jeg er meget pertentlig når det kommer til å ha det rent og ryddig rundt meg. [emoji85] Foreløpig går det greit å holde standarden. Skal sies at vi bor i leilighet på en etasje og at vi ikke har barn fra før. Må nok fire på kravene nærmere fødsel og etter fødsel. [emoji23] Foreløpig oppfører rygg og bekken seg pent. Uke 33.

Tok litt av i starten av svangerskapet! Jeg har vært hjemme siden uke 7![emoji12] har rydda og vasket alle skap og skuffer i huset, og generelt vaska mye! Men nå kjenner jeg at det begynner å bli tyngre,og jeg får endel kynnere av det! Så nå blir det bare litt hver dag, og mannen må hjelpe meg litt mer! Har ganske stort hus, så det er mye å vaske[emoji51][emoji51]

Jeg er en veldig pertentlig sjel og jeg får ofte høre at det er som å komme inn i en interiørkatalog når man kommer hjem til oss og at det ikke ser ut som det bor folk her [emoji23]
jeg klarer overraskende godt å holde standarden selvom jeg på langt nær har klart å vaske og styre så mye jeg gjorde før... men jeg tenker at det kanskje er en bra ting, livet med baby gjør uansett at jeg må roe litt ned på hvor «OCD» jeg har vært med å holde det plettfritt her hjemme [emoji28]

Her setter jeg på robotstøvsuger hver dag[emoji1303][emoji28] den tar kjøkken, stue og gang. Så har jeg to soverom, bad og bod så jeg må støvsuge selv. Dette gjør jeg en gang i uken og så drar jeg over med jiff sin engangsmopp. Veldig greit! Ser at vinduene må vaskes snart, men det er sååå tiltak[emoji21] ellers tørker jeg litt støv/vasker og rydder ved behov. Samboer tar kjøkkenet og inn og ut av oppvasken og jeg tar klesvasken [emoji1303]

Ser heilt jævlig ut hjemme [emoji28] har hund og 1,5åring og store problemer med bekken. Å mannen jobber mye overtid i det siste+han er ganske så lat av seg, så han hjelper lite til og skal helst klage på meg om at eg ikke gjør nokk. Men han har 0 forståelse for hvordan eg har det fysisk for tiden,selv om eg prøver å si det hele tiden.

Her ser det ikke ut om dagen.. Er kun meg og samboer, men vi driver å pusser opp gangen. Så har ikke andre etasje tilgjengelig enda da trappen er revet bort så vi måtte flytte sengen ned til første etasje og alt er bare dritt og rotete. Prøver å rydde og holde det rent men vanskelig da klesskapet er mer enn mindre på spisestue bordet osv... Liker ikke å ha det rotete! Samboer er gudselov flink til å være med når jeg vasker, han fikser alltid oppvasken og rydder ting dit jeg sier det skal, godt med hjelp da bekkenet ikke samarbeider

Back
Topp