vasking..

*lilleprinsesse*

Betatt av forumet
ser mange av dere er i full gang med vasking av klær nå[:)] så jeg lurte på hvordan det er med dyner og puter, vasker dere slikt før bruk? (da tenker jeg på dyner og puter som er kjøpt nytt)

frysern?, hva hjelper det mot evt?
Er litt grønn på dette hærr'e her[8D]

ORIGINAL: *sue*

jeg vasker sengetøyet, dyna havner i fryseren[:D]
litt må disse små tåle

men vasker dere (som evt ikke har dyna i frysern) nye dyner og puter, ? [:)]

hei sniker ifra mai[:D]
jeg jobber som butikkslakter og kan en del om bakterier, hvis du vasker klær og sengetøy på 60 grader dør de farlige bakteriene, bakterier dør ikke i minusgrader, de går i dvale. så holder å vaskes på 60 grader[:D]

bare et tips.

hadde ikke tenkt å vaske dyner nei...skal jo ha sengetøy på uansett..
men hva vet jeg, hehe...like nybegynner her som deg..[:D]

Når det gjelder dyner, så lufter jeg de. Sengetøy på 60grader.

har jo vært noe helt annet om dyna å puta var brukt så klart, så jeg lufter de noen dager så får det holde.. [:)]

ORIGINAL: mariolau

jeg jobber som butikkslakter og kan en del om bakterier, hvis du vasker klær og sengetøy på 60 grader dør de farlige bakteriene, bakterier dør ikke i minusgrader, de går i dvale. så holder å vaskes på 60 grader[:D]

bare et tips.

Hvis ikke det dreper bakteriene å fryse dynene - hvorfor fryses dyner og puter da hvis det feks blir oppdaget lus i hjemmet??

ORIGINAL: gravidfotball

bare et tips.

Hvis ikke det dreper bakteriene å fryse dynene - hvorfor fryses dyner og puter da hvis det feks blir oppdaget lus i hjemmet??

since when var lus en bakterie? [8D][;)]

Jeg har vasket alt av sengetøy og så vasket jeg ei dyne vi fikk som var brukt (den skal kun ligge i vogna). Kjøpte ei helt ny dyne til senga, men den vasker jeg ikke, skal bare lufte den før bruk

Jeg har ikke vaska dynene her hvertfall.. Men tenkte å lufte de litt bare[;)] De er nyinnkjøpte[:)]

ORIGINAL: Lillesnille

ORIGINAL: gravidfotball

bare et tips.