Vasking/rensing/sterilisering av smokk

Vasker i oppvaskmaskin og steriliserer i microen i en slik ting som steriliserer flasker osv. Gjør det ca en gang om dagen. Bytter smokk om den detter opp ned på gulvet osv
 
Koker dem en gang om dagen, bytter hvis den havner på gulvet :happy:
 
Hva er egentlig konsekvensen i verstefall hvis smokkene ikke steriliseres ofte/grundig nok? Ser på svarene over at vi alle gjør litt ulikt. I mitt hode tenker jeg at jeg vil gjøre det som er best for barnet, men jeg tenker jo også at litt tåler de vel også? Ikke alt som kommer i kontakt med barnets munn er sterilt ellers. Tanker og tips rundt dette tas i mot med takk :) jeg spør fordi jeg ikke har peiling.
 
Hva er egentlig konsekvensen i verstefall hvis smokkene ikke steriliseres ofte/grundig nok? Ser på svarene over at vi alle gjør litt ulikt. I mitt hode tenker jeg at jeg vil gjøre det som er best for barnet, men jeg tenker jo også at litt tåler de vel også? Ikke alt som kommer i kontakt med barnets munn er sterilt ellers. Tanker og tips rundt dette tas i mot med takk :) jeg spør fordi jeg ikke har peiling.
Konsekvensen vet jeg ikke. Det handler om bakterier og imunforsvar. De lærdes strides også her. Du må gjøre hva du tenker er riktig for deg. For meg er det viktig at baby får i seg litt av hvert. Så her er både kattehår, hundehår og "skitten" smokk daglig kost :p Akkurat slik jeg og mine søsken vokste opp ;) Sett vekk i fra hundehåra :)
 
Skal sies at jeg garantert ikke hadde gjort det hver dag om jeg ikke måtte sterilisere flasker :p jeg slenger de bare med flaskene.
Jeg er ihvertfall ikke nazi på det. I dag har den detti både på bakken og gulvet og bare blitt skylt under vann :p
 
Skyller smokk og flasker etter bruk med engang og legger de oppi en bolle med vann. Når den blir full så skrubbes alt og kokes. Sånn ca 3-4 ganger om dagen
 
Jeg å! Selv om det visstnok ikke er det "rette" å gjøre :p Skal se dem overlever våre barn også ;)
Ja vi vokste jo opp, så da er det nok håp for våre barn også:happy: Jeg synes mange er i overkant hysteriske i dag, dersom barna aldri utsettes for bakterier og skitt, hvordan skal de da klare å utvikle immunforsvaret sitt? Og om et års tid så putter de jo både grus og jord i munnen selv, så det går nok helst bra:hilarious:
 
Ja vi vokste jo opp, så da er det nok håp for våre barn også:happy: Jeg synes mange er i overkant hysteriske i dag, dersom barna aldri utsettes for bakterier og skitt, hvordan skal de da klare å utvikle immunforsvaret sitt? Og om et års tid så putter de jo både grus og jord i munnen selv, så det går nok helst bra:hilarious:

Lillegutt vokser opp med to hunder så her er jeg ikke hysterisk på bakterier Ihvertfall [emoji23] går ikke an å være hysterisk med to hunder i hus. Hundehår OVERALT haha.
Jeg prøver å være flink med å koke flasker osv, koke smokkene men jeg tar ikke helt av. Har ikke lyst til å bli en sånn mamma som er nervøs for alt og som får panikk Om han skulle fått ett skrubbsår eller to.

Jeg spiste gjørmekaker og grus når jeg var liten uten å dø [emoji23]
 
Lillegutt vokser opp med to hunder så her er jeg ikke hysterisk på bakterier Ihvertfall [emoji23] går ikke an å være hysterisk med to hunder i hus. Hundehår OVERALT haha.
Jeg prøver å være flink med å koke flasker osv, koke smokkene men jeg tar ikke helt av. Har ikke lyst til å bli en sånn mamma som er nervøs for alt og som får panikk Om han skulle fått ett skrubbsår eller to.

Jeg spiste gjørmekaker og grus når jeg var liten uten å dø [emoji23]
Jeg koker alltid flaskene etter bruk, men vi fullammer så det er kun i helgene når pappaen tar henne noen timer på morgenen at hun får melk på flaske. Da blir det flaskekoking 1x per uke og da prøver jeg å hive oppi smokkene også.. meen det hender jeg glemmer det, ammetåka altså:hilarious: vi har langhåra katt, så det er kattehår og diverse fra skogen som blir hengende i pelsen over hele huset vårt, og det går sannsynligvis helt fint.. her om dagen hadde kattekrapylet klart å dra inn en fugl, så da hadde vi fjær over alt i tillegg:arghh: godt ikke helsesøster har skjult kamera i stua vår:D
 
Back
Topp