Vasking og støvsuging..

~Ingeborg~

Gift med forumet
Hver uke blir det støvsugd min. 1 gang.
Hver uke blir badet vasket 1 gang.
hver 2 uke blir gulvene vasket i hele huset.
Tørket støv hver 2. uke
Skiftet på sengen hver fredag

Viss noe blir sølt el. blir det vasket opp med engang osv...Fiberklut blir brukt der det er nødvendig

Synes dere dette blir for lite???

Skal trappe ned på husarbeidet, bruke mer tid på ting som er viktigere, som f.eks. IA[:D]

Har dere noe faste vaske- og støvsugerutiner??

Jeg var ekstrem før, kunne vaske hele huset annenhverdag.. har heldigvis sluttet med det. Skal aldri ha støv på hjernen igjen!!

Det glemte jeg helt å skrive, noe av poenget er at Stian og jeg skal dele husarbeidet så likt som mulig mellom oss[:D][:D]

Her blir det støugd, tørket støv, nytt sengetøy og vasket en gang i uken. Tar klesvask og vaskingen ellers etter behov..
[:)]

ORIGINAL: kolibri

Her blir det støugd, tørket støv, nytt sengetøy og vasket en gang i uken. Tar klesvask og vaskingen ellers etter behov..

Jeg støvsuger nesten annen hver dag, og har vasket huset engang i uken, men føler som regel at jeg vasker rene gulv. Går jo fort, men tar likevell tid.

Vi skifter på sengene hver fredag og tar klesvasken etter behov..

ååå sitter og lager vakseliste, og prøver å dele det mellom oss, og da var det enkles om vi bare trengte å vaske gulvene hver 3 uke..

Jeg prøver å få vasket gulvet en gang i uken og støvsuger etter behov.
har ikke støv på hjernen, men synes vi har det mer trivelig når det er rent og ryddig her. I helgen brukte jeg heller tid på AH enn å rydde og vaske. Jeg jobber alltid sent om mandagen så da bruker eg formiddagen når jeg er alene på å ta skikkelig rydding og vasking[:)]

Aldri no fast med noe![8D]

Ei tar det etter som ei ser det trengs. Men vaskemaskina og oppvaskmaskina går så og si hver dag. Støvsuginga skjer ett par gonger i uka. Vasking av gulv og tørking av støv tas når det trengs.[;)]

Vi har det alltid ryddig, er ikke så mye å rote uten om på kjøkken og klær... Kanskje vi skal prøve hver 14. dag i en periode og se hvordan det fungerer. Badene blir vasket en gang i uken som vanlig osv.

støvsuger godt imot 3 ganger dagelig
vasker 1 gang i uken
tørker støv MINST 1 gang i uken
rister tepper  når jeg vasker, er det fint lar jeg de henge ute noen dager

synst egentlig at jeg er for sløv på og vaske/rydde, guttungen har astma og allergi, så må ha det så rent som mulig

ORIGINAL: *Xc1t3*

vasker 1 gang i uken

synst egentlig at jeg er for sløv på og vaske/rydde, guttungen har astma og allergi, så må ha det så rent som mulig

Er du hjemme om dagene du, siden du får tid til å støvsuge 3 ganger om dagen?? Hvor stort arial er det snakk om, håper ikke du har hus..

ORIGINAL: ~Ingeborg~

Jeg støvsuger nesten annen hver dag, og har vasket huset engang i uken, men føler som regel at jeg vasker rene gulv. Går jo fort, men tar likevell tid.

ååå sitter og lager vakseliste, og prøver å dele det mellom oss, og da var det enkles om vi bare trengte å vaske gulvene hver 3 uke..

her må jeg vaske i stedet for å støvsuge pga allergier..jeg føler jeg blir allergisk av å støvsuge..merkelige greier. Så jeg mopper over gulvene som erstatning.

her må jeg vaske i stedet for å støvsuge pga allergier..jeg føler jeg blir allergisk av å støvsuge..merkelige greier. Så jeg mopper over gulvene som erstatning.

Du skulle hatt deg en sentralstøvsuger du, de er veldig allergivennlig[:)]

Nå har jeg laget en liste der vi vakser gulvene hver 2. uke osv

Uke Gjøremål
14 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Ingeborg
15 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Ingeborg
16 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Stian
17 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Stian
18 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Ingeborg
19 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Ingeborg
20 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Stian
21 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Stian
22 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Ingeborg
23 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Ingeborg
24 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Stian
25 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Stian
26 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Ingeborg
27 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Ingeborg
28 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Stian
29 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Stian
30 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Ingeborg
31 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Ingeborg
32 Vaske gulv, vaske bad, støvsuge, riste tepper, tørke støv, skifte på senger: Stian
33 Vaske bad, støvsuge, riste tepper, skifte på senger: Stian

Støvsuger 2g/uke, vasker bad 2g/uke, tørker støv 1g/uke og vasker gulv ca annenhver uke.
Oppvaskmaskinen går når den er full, og klesvask er satt av til ukedagene slik at helgene blir fri for husarbeid.
Den som søpler mest her i huset er katten, uten den hadde det sikkert holdt å støvsuge kun 1g/uka.

Har bestandig vært litt sløv og har tatt ting når det trengs, noe som har resultert i massive skippertak, spesielt til besøk.
Den nye trenden her i huset er å følge ukeplan, er ganske jevnt fordelt slik at det blir bare litt arbeid om gangen.
Synes dette fungerer kjempegodt, er presentabelt her stort sett hele tiden, og mindre stress for ho mor[:D]

Støvsug og vask så ofte eller sjelden du selv føler for, så lenge dere selv er fornøyd og komfortable er jo det det viktigste.[:)]
Min farmor sier bestandig, lodotter er tegn på at noen har gjort noe morsommere. Det er jo veldig sant[:)]

ORIGINAL: Bamboo

Støvsuger 2g/uke, vasker bad 2g/uke, tørker støv 1g/uke og vasker gulv ca annenhver uke.
Oppvaskmaskinen går når den er full, og klesvask er satt av til ukedagene slik at helgene blir fri for husarbeid.
Den som søpler mest her i huset er katten, uten den hadde det sikkert holdt å støvsuge kun 1g/uka.

Har bestandig vært litt sløv og har tatt ting når det trengs, noe som har resultert i massive skippertak, spesielt til besøk.
Den nye trenden her i huset er å følge ukeplan, er ganske jevnt fordelt slik at det blir bare litt arbeid om gangen.
Synes dette fungerer kjempegodt, er presentabelt her stort sett hele tiden, og mindre stress for ho mor[:D]

Støvsug og vask så ofte eller sjelden du selv føler for, så lenge dere selv er fornøyd og komfortable er jo det det viktigste.[:)]
Min farmor sier bestandig, lodotter er tegn på at noen har gjort noe morsommere. Det er jo veldig sant[:)]

Ikke dum hun farmoren din altså!!! Det sitatet likte jeg veldig godt!! Tror vi prøver for en periode og bare vaske gulvene hver 14 dag, så ser vi hvordan det blir og funker det ikke, så begynner vi å vaske det hver uke igjen [:D]

Prøver å støvsuge, vaske klær og bad hver helg. Orker ikke bruke kveldene til det mer enn nødvendig. Videre vask etter behov... Vi har ikke støv på hjernen, men gleder meg til at vi kan fordele ut enkelte oppgaver til vesla og mini[8D]

Nå som jeg går hjemme på mammaperm kan jeg kanskje få gjort litt mer innimellom, men turer ut og kos med mini blir nok prioritert[;)]

ORIGINAL: Athravil

Prøver å støvsuge, vaske klær og bad hver helg. Orker ikke bruke kveldene til det mer enn nødvendig. Videre vask etter behov... Vi har ikke støv på hjernen, men gleder meg til at vi kan fordele ut enkelte oppgaver til vesla og mini[8D]

Nå som jeg går hjemme på mammaperm kan jeg kanskje få gjort litt mer innimellom, men turer ut og kos med mini blir nok prioritert[;)]

Prioritering av tur og kos høres ut som en veldig god plan!!

Jeg støvsuger hver dag, eller annenhver dag.
Vasker hele huset hver 14 dag, tørker støv og vasker golv.Hiver ut tepper og alt.
Skifter på sengene en gang i uken, eller hver 14 dag. Haaater det [8D]
Vasker klær 3-4 ganger i uken.
Også vasker jeg over gulvet litt her og der når det trengs innimellom.
På badet vasker jeg doen og vasken flere ganger i uken, hvor i svarte kommer alt støvet fra egentlig???[:@][8D]

vasker 1 gang i uken

Er du hjemme om dagene du, siden du får tid til å støvsuge 3 ganger om dagen?? Hvor stort arial er det snakk om, håper ikke du har hus..

akkurat nå er jeg hjemme på dagtid og jobber om kveldene[:)]   er 100kvm[:)] når vi ikke er hjemme på dagtid så blir det fortsatt støvsugd 2 ganger,  tror kansje det er hjernen min det er støv på[X(]

vasker 1 gang i uken

akkurat nå er jeg hjemme på dagtid og jobber om kveldene[:)]   er 100kvm[:)] når vi ikke er hjemme på dagtid så blir det fortsatt støvsugd 2 ganger,  tror kansje det er hjernen min det er støv på[X(]

Skjønner ikke hvordan du kan støvsuge to ganger når du er borte på dagen, engang når du reiser om morningen og en om kvelden?? Hæææ tror du har litt støv på hjernen, har vært der selv, var vanskelig å slutte, men veldig glad for det. Har heldigvis ikke vært så ekstrem som du. Hvordan får du tid til noe annet enn rengjøring?? Har du ikke barn du[8D]

vasker 1 gang i uken

Skjønner ikke hvordan du kan støvsuge to ganger når du er borte på dagen, engang når du reiser om morningen og en om kvelden?? Hæææ tror du har litt støv på hjernen, har vært der selv, var vanskelig å slutte, men veldig glad for det. Har heldigvis ikke vært så ekstrem som du. Hvordan får du tid til noe annet enn rengjøring?? Har du ikke barn du[8D]

støvsuger etter hvert måltid så og si, og så vist ungen skal leke på gulvet støvsuger jeg,  haha, jo har 2![8D]  er mest for dem at jeg gjør det, helt fnatt for at dem skal bli dårlige.. og i tilegg   er jeg max redd for at edderkopper skal komme inn[&:][&:][&:]

Jeg synes tørrmpp e en fin ting jeg[:D]
Vi tar ikke frem støvsugeren for alt, men tar heller moppen over gulvet der d trengs. spess etter måltider. AH kan grise fælt[8D]
Om jeg ikke hadde jobbet sent om mandagene så vet jeg ikke helt når vi sku fått til å tatt huset skikkelig da min mann jobber mye i helgene og da blir snuppa og jeg alene.
Vi begge hater å ta huset, men d må gjøres! Og jeg er 10 ganger bedre enn min mann[:o]
Denne planen din var ingen dårlig ide!
Tar gjerne og kopierer den om d er greit jeg!?[:)] Gjør den så klart om til våre behov. hehe..

Back
Topp