Vasking og sånn...

Glapia.

Gift med forumet
Hvor ofte vasker dere? Tørker dere støv oftere..?

Har dere noen gode vaskemidler å annbefale? Hva bruker dere?

Her har vi parkett, så det går mest i

Denne til speilene

Denne til kjøkkenet

Noe andre sterke greier til toalettet.

Og vanlig zalo til oppvasken!

Noen gode støvkluter for å tørke støv? Finner ingen jeg er fornøyd med!! [>:]

Jeg fikk et bra tips her en dag. Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus, og da var det selvfølgelig nødvendig å vaske ned en del først. Var mye gipsstøv på parketten som var UMULIG å få av, samme hvor mye vi vasket ble det igjen en hinne på gulvet. Da fikk vi tips om å vaske med do-vask, og det funka helt utrolig, en vask og gulvet var gullende rent...når vi tenkte over det var det selvfølgelig logisk. Dovask tar kalk og gips er kalk [:D]

Tørker støv en gang i uka. Støvsuger kanskje 4 ganger i uka (pga hund) og vasker gulv 2-3 ganger i uka. Det er nå etter at mini har begynt å røre på seg. Kjøkkenbenken er som regel strøken hver kveld.

her støvsuger jeg og tørker støv flere ganger i uka.
vi må det nå pågrunn av emil da!

Jeg vasker sjelden og sporadisk...

Ser jeg en støvdått, angriper jeg med en gang med enten en blås, eller dytter den med tåa under matta...
Speilet på badet, er lett, puster bare på det, og gnir med armen på genseren...
Toalette derimot, er litt trikky, men så lenge jeg huske å skylle ned to ganger etter pommelom, kreves ikke så mye mer...
Soverommet tar jeg ofte, siden det krever en del mer jobb... Åpner vinduet på hver side av rommet, lar det stå åpen hele dagen, og når kvelden kommer, er det støv fritt, og sengklærne er luftet... Enkelt egentlig...
Så husarbeid, EASY [;)]

Ps støvsugere er jeg imot!!

Dette er en spøk [8|]

Har vært altfor slapp i det siste... finner ikke motivasjonen nå som vi styrer så mye med flytting og husbygging.... men badet tar jeg 1 gang i uka fra top til tå, samme med kjøkkenet..... elelrs tørker jeg støv ved behov og støvsuger ved behov. vaske gulv gidder jeg ikke før noe er sølt[:-] men ingen fare det skjer jo som regel innen hver 14 dag[8D] ellers bor vi i maling og rot fortiden så jeg gidder ikke å bry meg noe veldig[:D]

vi har vaskedame her en gang i uka, hver fredag fra 12-14, så det eneste jeg gjør er klesvaske og det som trengs til matlaging osv... MEN kan anbefalle deg å vaske vinduer med salmiak. Da blir de helt skinnende rene!![:D]

ORIGINAL: vynne86

Har støv på hjernen, så tørker støv hver dag.. Vasker ned kjøkkenet 1 gang i uka med salmiak. Samme med badet, men vasker over med jif baderom sånn ellers ved behov. Mini er livredd støvsugeren, så koster mye med kost og brett, og vasker gulv 2 ganger i uka. Tvangstanker om sengetøy, så det MÅ skiftes hver uke.. Heldigvis ikke store leiligheta vi har [:)] bruker grønnsåpe på gulv, jif kjøkken og bad til daglig, salmiakk på bad og kjøkken en gang i uka, jif glass og speil, blenda sensitiv, softlan sesitiv, klorin i do. Det var det jeg kunne komme på i farta [:)]

ble helt sliten av å lese jeg :p jeg skulle vært flinkere jeg ... etter som vi har tre astma barn og middallergi vi foreldre men jeg er tragisk om dagen.  i dag har jeg rydda stue kjøkken og vaska ... dummeste vi har gjort( ikke si te til sambo) er att vi har soffan like ved ovna der er det så støvette att... jeg må skjerpe meg *ta seg i nakken* men blir sliten av og rydde etter mann og tre barn osv.... formen min har rett og slett vært møkk etter fødselen null energi ..kommer meg ikke på energi toppen altså ....men har sagt det til sambo att jeg kan vaske til hver helg jeg bare det er ryddig!!!! og det er desverre alt for sjelden i dette huset! men kjøkken benken der er jeg striks skal pynte med duk oppå dewr slepper de å grise søle med mat *takler det rett og slett ikke!!! * i morgen skal jeg ta badet tenkte jeg ... kansje soverommet vis jeg ikke tar det på fredag. jeg er nøtt og gjøre husarbeid når mellomste er i barnehagen ...hun var sint og sur for jeg rydda leikan hennes i dag....3 års trass i hate it!!støvsuger i vertfall annen vær dag! koster ofte!!

Huff... her føler jeg at det gror meg over hodet til tider...
Burde vert mye flinkere sikkert, men en gang i uka er det ihvertfall shina her! [:D]

Sånn ellers så prøver jeg å leve litt etter: " Det er ingen som sitter på gamlehjemmet og tenker at de burde gjort mer husarbeid når barna var små!" [:D][8D][:)]

her er sambo avdelingsleder for temperær vask i ISS. så her vet man hvordan man vasker hihi.
i tillegg får vi tak i vaskemidler som ikke alle andre får tak i. å det er gull! spesielt det midlet som heter KRAFT SUR. det bruker vi til å vaske dusjen med. for det er så mye kalk at ikke noe annet funker. og dette midle er så sterkt at man må nesten bruke maske for å få puste mens man holder på. og dusjen ser ut som ny etterpå.
er det noe spesielt dere jenter lurer på eller trenger råd om angående vasking. så kan dere bare spørre så skal jeg høre med sambo om han har peiling [;)]

ORIGINAL: stavanger87

her er sambo avdelingsleder for temperær vask i ISS. så her vet man hvordan man vasker hihi.
i tillegg får vi tak i vaskemidler som ikke alle andre får tak i. å det er gull! spesielt det midlet som heter KRAFT SUR. det bruker vi til å vaske dusjen med. for det er så mye kalk at ikke noe annet funker. og dette midle er så sterkt at man må nesten bruke maske for å få puste mens man holder på. og dusjen ser ut som ny etterpå.
er det noe spesielt dere jenter lurer på eller trenger råd om angående vasking. så kan dere bare spørre så skal jeg høre med sambo om han har peiling [;)]

Hvordan får man tak i noe lignende dusj middel? syns jeg bruker evigheter på å få dusjen Helt regn, selv om den blir vakset endel.[8D]

Bruker de samme vaskemidlene som deg Glapia. [:D]
Jeg støvsuger hver dag pga hunden. Vasker bord og kjøkkenbenk hver dag, flere ganger omdagen. Vasker alle gulv en gang i uka. Vasker badet hvertfall 2 ganger i uka, sånn ordentlig.

Krystall Grønnsåpe og Jiff skurekrem med sitron lukt er favorittene her i gården - mmm lukter så godt [:D] vasker hver dag sånn "over alt med klut", vasker gulvene med krystall våtmopp 2 ganger i uka og med grønnsåpa kanskje annen hver uke [:)] Støvsuger annenhver dag ca..

ORIGINAL: Carrie86

ORIGINAL: stavanger87

Hvordan får man tak i noe lignende dusj middel? syns jeg bruker evigheter på å få dusjen Helt regn, selv om den blir vakset endel.[8D]

hm... han var ikke helt sikker på hva man fikk tak i i butikkene(han er jo mest vandt til leverandørene). Men jo lavere ph-verdien er jo bedre. Så sjekk ut f.eks salmiakk. ta litt salmiakk/kraft sur i en sprayflaske og bland med vann. spray på dusjen og la virke i 5 minutter. så gnir du med sånn hvit pad (nesten sånn som man bruker i oppvasken med stålull på den ene sia. men ikke bruk noe stål ull.) eller ei god fille. så skyller du av med kaldt vann. så tar du litt zalo i en spray flaske og blander med vann og sprayer på,la det virke i 5 min. så tar du en ny pad/fille og gnir og skyller av med kaldt vann. og dusjen skinner som sola!
er ikke helt sikker på om resultatet blir like bra med salmiakk som med kraft sur da. men verdt et forsøk ihvertfall

ser ut som at vi aldri vasker[&:] støvet kommer like fort som det fjernes...

1 gang i uka har jeg vaskedag... skifter på senga hver uke ca[:)]

ORIGINAL: SnuppaogLillebror

ser ut som at vi aldri vasker[&:] støvet kommer like fort som det fjernes...

1 gang i uka har jeg vaskedag... skifter på senga hver uke ca[:)]

Samma her... Har hund og ei på 3 som er flink til å drege ut over alt ho kan drasse med seg i stua ... [8D] Støvsuger vel 2 ganger i uka da, og fyker nå over med støvfilla mi ved behov ellers... *spesielt når sola er opp å lyser fint opp alt støvet på tvbenken blandt anna* [:)] 

Kjøkkenet er som regel shaina hver kveld og stua prøver jeg å ta unna alt unødvendig rot i før jeg går å legger meg [:D] 

Back
Topp