Vasking av....

skytte81

Glad i forumet
LEKER...

vasker dere tøyleker til babyen? Har allerede begynt å få litt pakker fra diverse jeg har meldt meg inn i, og i noen av de så er det stoff bøker og tøyleker og sånn. skal det vaskes også i likhet med klær før babyen får det?
mulig dette er ett fryktelig dumt spm men er førstegangs mor så er usikker på det meste:)

ønsker alle en fin dag

Dumt spørsmål er det ikke, for oss som er førstegangs mor så er ikke alt like lett å vite.

Har faktisk tenkt på det selv med disse lekene, og tåler de vask så skal jeg ikke se bort fra at jeg slenger de inn i maskinen. Ungen kommer jo til å bite på disse lekene når den er stor nok til det.

Dumt spørsmål er det ikke. Jeg har ikke tenkt på det ennå. Men når du sier det nå,så tror jeg nok at jeg ville vasket de om det går.

tusen takk jenter:)
tror nok jeg må se litt på de om de kan vaskes. men tror ikke det er alle det står noe sånt på. får jo bare prøve oss fra da.hehe
men er jo sant at babyen skal bite på lekene ettervert. sutte og sleve.hehe. greit å vite at de er rene da:)

Jeg vasket alt til mine og kommer til å gjøre det nå også..[:)]
Tåler det ikke vask så er det ikke bra nok for barnet mener jeg....
Vil ikke at sensitive luftveier skal få fabrikkstøv og skitt i seg...
De små putter jo alt i munnen....
Vet egentlig ikke hva som er annbefalt men tenker at det er naturlig...[:D]

Jeg vasket alle tøyleker på 60 grader før babyen fikk de. Alle plastleker vasket jeg i oppvaskmaskinen. De lekene som ikke har tålt dette har jeg kastet. Jeg tenkte som så at du aldri vet hvor mange som har vært bortpå dem før de gis til babyen og at de derfor kunne trenge en vask. Jeg har tatt en runde med kosedyr og plastleker etter det også, for de samler søren meg mye støv og møkk, skikkelig bakteriebombe. Og jeg er ikke den mest overhysteriske mammaen.. tvert imot.

kjempelurt. vet aldri hvem som har tatt på dem i produksjonen:-)

Back
Topp