Vasking av vinterdress

mita89

Elsker forumet
Hvordan/Hva vasker jeg dressen med når jeg ikke har imprignering til og ta i maskina?

Den er full i ketchup og is.. MÅ vaske den[:)]

jeg har aldri brukt impringnering[:)] bruker bare litt mindre vaskepulver enn vanlig og ikke tøymykner[:)]

Tror nok trygt du kan vaske den med vanlig vaskemiddel, altså. Jeg har bestandig vasket dressene med det, på vanlig vask 40 grader. Og det har blitt rent da! [:D] Bare husk å lukk alle borrelåsene, det glemte jeg å gjøre en gang og dressen ble ikke så fin etterpå! [>:]

Vrenger den, glider igjen alle låser, legger den i maskina med vanlig vaskepulver og følger vaskeanvisninga på tøyet. Impregnere kan du gjøre med spray siden. MÅ ikke gjøre det hver gang. [:)] Min erfaring er også at den beholder fasongen best om man henger den opp på kleshenger for å tørke. 

ORIGINAL: Mamman t Ove Leander

jeg har aldri brukt impringnering[:)] bruker bare litt mindre vaskepulver enn vanlig og ikke tøymykner[:)]

Samme har jeg også gjort i alle år.

IKKE bruk vanlig vaskepulver! Det ødelegger fibrene i tøyet, og de blir dårligere etterhvert.
Bruk tec-vaskemiddel, fås kjøpt samme sted som dressene selges som barnas hus, sportsbutikker osv [:)]

ORIGINAL: Skattene mine

IKKE bruk vanlig vaskepulver! Det ødelegger fibrene i tøyet, og de blir dårligere etterhvert.
Bruk tec-vaskemiddel, fås kjøpt samme sted som dressene selges som barnas hus, sportsbutikker osv [:)]

tingen er jo at jeg ikke har sånnt vaskemiddel, og butikkene har ikke åpent før mandag, da må den være tørr til barnehagen, så hvordan skal jeg få vasket den uten..

Tenker jeg tar BITTELITT vaskemiddel, og takler på at den tåler en liten vask med det[:)]

jeg har vasket i milo,blir aldri ren nok med det....

Så bruker vanlig vaskepulver...

Var en som skrev for en stund siden at vanlig vaskepulver tetter igjen porene. Jeg bruker bare milo.

Inn i maskinen på 40*. Kun vaskemiddel. Mindre enn til vanlig såklart. Ikke noe ekstra. Lar den tørke på kleshenger. Går så fint så [;)]

les på hva den tåler :) står kanskje litt på en liten lapp inni??
Ikke tøymykner kanskje!?
Og for all del, ikke sentrifugering, da tvinger du vann gjennom stoffet som skal være vanntett..

Jeg vasker dressene med milo. og så tar jeg på et kortidsprogram med imprignering i stedet for vaskepulver , da blir dressen skikkeligt imprignert over alt:-)

Vasker med pittelitt milo og ingen tøymykner på lavest mulig program (mtp flekkene) og setter centrifuging på minimum[:)]

Back
Topp