Vasking av tøy :)

Trur da e litt frå maskin te maskin. Her forhåndsbestemme eg at den ska ta 90 gr forvask og hovudprogrammet skal være 60. Så gjer maskino resten. Og alt da tilsammen tar 1 time og 19 min her. Så 2 tima va kanskje litt masse :) men hvis eg tar et fullt program på 90 gr så tar mi 1 time og 30 min. :)
Eg må få meg ny maskin skjønner eg :p
 
Vasker alt av body/ kluter og håndklær på 60. Hvis det er avføring/ spy skal alltids vaskes på kokvask pga bakterier. Alt som det vaskes i rumpen med må på
90. Vanlig babytøy uten flekker vasker jeg på 40.
Våres tøy vasker jeg på 40 og undertøy/ håndklær på 60.
 
Ull, silke og bambus klærne går på 40 grader ullvask.(henges opp til tørk) resten av klærne fra alle i familien vaskes på 60grader og tørketromles. E d tilgrist med avføring eller spy så vaskes det på 95grader.


Gutt født okt.2012, prøver på nytt mirakel!<3
 
Vasker det meste på 40, håndklær og sengetøy (hiver med de gulpeklutene som ligger til vask og) går på 60... Har ingen tørketrommel så alt henges opp. Merker betydelig mindre slitasje på klær etter vi kvitta oss med trommen. Men kan være vi kjøper en ny for bruk til håndklær og sengetøy.
 
Klær vasker jeg på 40 grader, med mindre de er bæsj på, da kjører jeg 60. Gulpekluter, håndduker, undertøy, sengetøy osv sorterer jeg og vasker på 90 grader. Tromler kun undertøy, sengetøy og håndduker :)
 
Klær vasker jeg på 40 grader, med mindre de er bæsj på, da kjører jeg 60. Gulpekluter, håndduker, undertøy, sengetøy osv sorterer jeg og vasker på 90 grader. Tromler kun undertøy, sengetøy og håndduker :)
Eh.. Jeg mente at klær med bæsj på, vaskes på 90 grader.
 
Jeg vasker ingenting på 90 grader, og jeg vasker tøybleier liksom. Ingen vits med 90, med mindre det lukter etter vask da!


-- tasting fra mobil --
 
For å unngå bakteriesmitte så bør det vaskes på minimum 60 grader... En bør også kjøre et par program på 90 grader for å rense maskinen har jeg lest....
 
Ja det har jeg og hørt :) jeg tar en 90-vask i ny og ne :)


-- tasting fra mobil --
 
Vasker det meste til ungene på 60 grader...med unntak av noen kjoler, pentøy e.l som bare tåler 40 grader (er det bæsj på de må de jo på 60 så da gjør jeg det uansett).
Livredd for å ødelegge fine plagg med farging så her sorteres det nesten litt for nøye:p
Mine klær og sambos "helgeklær" vaskes på 30 grader hvis de ikke er møkkete...undertøy, singletter (bruker alltid det under topper osv) og arbeidsklær osv vaskes på 40/60 litt ettersom.
Tørketromler en del...men er det sol ute henger jeg heller opp :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp