Vasking av smukker

AG

Betatt av forumet
Hvor ofte vasker/ vasket dere smokkene til barna, og hvordan gjør dere det?
Sorry skrivefeil...

Last edited:
Alt for sjeldent. Stort sett bare under litt rennende vann :sorry:

Brukte vel samme smekken hele dagen. Vasket den under rennende vann etter hvert måltid. På kvelden kastet jeg den til vask.

Smokker eller smekker?

Skjeldent. Skyller den når den er tilgriset, også koker jeg når jeg finner det for godt som er cirka aldri med mindre jeg har funnet de bak sofan eller andre plasser hvor renholdet ikke er utmerket. Men han er 1,5 år og tåler litt bakterier :-)

Mener smokker vel?

Nå som hun er 2,5 tar jeg de i oppvaskmaskinen i ny og ne. Eller skyller ved behov. Kokte daglig da hun var baby. Det hadde jeg sikkert ikke gjort med lillesøster sine om hun hadde tatt smokk. Litt lugnere nå... :p

Skyller stort sett bare med vann, eller tørker av. Kokte en gang i blandt da de var babyer, men det er lenge siden sist.

Gjorde det nok litt sjeldent selv. Ble mest skylling:p men de har det da fint :)

Koker etter én dags bruk eller oftere hvis de ramler på bakken eller noe, mest fordi jeg ikke gidder å stå og vaske dem én og én for hånd :P Hun er ni måneder, så er vel strengt tatt ikke kritisk å koke lenger :)

Haha. Hvis det er smokk som var ment, så koker jeg de hver 2 mnd ca til toåringen min og om hun har vært syk.

Da hun var baby så kokte jeg de sikkert en gang i uka og kjøpte nye smokker hver mnd.

Min er 14 mnd og vasker alle sammen ett par ganger i uka. Koker alle under og etter sykdom og om de har liggi godt gjemt bak sofa/seng evt om jeg bare føler for det.

Mente smokk... Må skrive under alt for sjeldent, men hiver den i oppvaskmaskin en gang i blant han er 1,5 år.. Ellers skylder jeg dem under springen.

Frem til han var 6 uker kokte eg de hver dag og hver gang de datt i gulvet. Etter 6 uker annenhver dag eller med en gang hvis de datt ned på upassende steder. Nå når han er 20mnd koker eg de minst en gang i uken og med en gang hvis den detter på bakken andre steder enn hjemme :)

Bruker nesten bare MAM-smukker og de steriliserer jeg jo bare i mikroen:) veldig kjekt. Mye enklere enn å stå og koke :D

Skjeldent:p første 3 mnd prøvde jeg å gjøre det 1 gang i uka. Etter det så blir det litt sånn som jeg kommer på det:p men skylles daglig i rennende vann :)

Back
Topp