Vasking av Odenwalder dunpose

*atina*

Elsker forumet
Skal vaske posen min nå, men er så redd for å gjøre noe feil [&:]

Føler meg i grunnen dum som et brød her [8D]

Maksina mi har ett program for lettstelte klær, og ett program for finvask.
Det er kun lettsteltprogrammet som kan vaske klær på 60 grader (som det står i -vaskeanvisninga på posen)
Det står også i anvisninga at posen skal vaskes på høy vannstand. Hvordan stiller jeg inn det? Skal den da vaskes på skyllestopp? Altså uten sentrifugering? Og så evt sentrifugeres når maskina er ferdig? [8|]
 
Har ingen peiling så trenger tips selv. Er også livredd for å gjøre noe feil med den;)
 
Skikkelig stilig signatur du har fått deg[;)]
 
ORIGINAL: Elisabeth79=mamma

Har ingen peiling så trenger tips selv. Er også livredd for å gjøre noe feil med den;)

Skikkelig stilig signatur du har fått deg[;)]


Ingen som vet?! [8|]

Takk for det du [;)] . Nå mangler bare ribb'en på dressen til lillegutt [;)] Tar litt tid, men regner med å bli ferdig i morgen [:)]
 
Som regel er det vel en egen knapp for høyere vannstand i maskinen, tror jeg... Hadde ikke turt å vaske den på 60 grader med mindre det virkelig var nødvendig. 40 grader holder sikkert.
 
ORIGINAL: heioghopp

ORIGINAL: Elisabeth79=mamma

Har ingen peiling så trenger tips selv. Er også livredd for å gjøre noe feil med den;)

Skikkelig stilig signatur du har fått deg[;)]


Ingen som vet?! [8|]

Takk for det du [;)] . Nå mangler bare ribb'en på dressen til lillegutt [;)] Tar litt tid, men regner med å bli ferdig i morgen [:)]

 
oioi:) Gleder oss masse til å se den:) Har du prøvd vaske posen?
 
ORIGINAL: suki

Nå har du sikkert allerede vasket den, men odenwalder har kommet med en ny vaskeanvisning som erstatter den som står i posen.
Den skal vaskes på 40 grader finvask.
Bruk flytende vaskemiddel for dun eller nøytralt flytende vaskemiddel uten optiske farge og blekemidler. Må ikke bruke vaskepulver.
Må tørkes i tørketrommel med 2 stk tennisballer. Tørking uten tørketrommel kan medføre at dunen klumper seg. 


Oooops.... Jeg har vasket den på 40 grader finvask, men jeg brukte vaskepulver.... Blir interessant å se resultatet [&:] . Har ikke tørketrommel, så jeg har den "på tørk" hos ei venninne. Tromler den med 3 tennisballer og håper det gjør susen!
Må si jeg er spent på resultatet [>:][8|][:-]
 
Hvordan gikk det med posen din?[:)]
 
Yezz!
Det gikk bra! Den ble like fluffy som den var, men trengte maaaaaange timer i tørketrommelen.... Ble nesten et dagsarbeid på venninna mi[8D]
 
Så bra da:)
Hehe, men når jeg vasker min skal jeg huske å legge det til helga så tørketrommelen kan rulle å gå:)
 
Back
Topp