Vasking av nytt babyutstyr

Martjee

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Alle nyinnkjøpte klær til vaskes for å fjerne støv og eventuelle kjemikalier som er til stede. Men.. Hva gjør dere med alt det andre? Vasker dere også dyner, vognpose, sengekanter og Babygym? for å nevne noen.... Hilsen hysterisk førstegangs

Det lurer jeg også på, så jeg følger denne :)

Førstegangs her også. :)

Jeg har ikke vasket dynene, de bare lufter vi godt, men jeg vasket sengekanten. Tenker at dyna skal inni trekk, mens sengekanten kommer hun i direkte kontakt med. Gjør nok det samme med alt annet; altså om hun kommer i direkte kontakt med det så vasker jeg det, men hvis det skal inni trekk eller noe så lufter jeg det bare godt.

Vognpose har jeg ikke kjøpt, etter råd fra mamma som selv fikk barn sent på våren/sommeren. Hun brukte sommerdyne i vogna, eller teppe på varme dager. Vognpose ble for tett sa hun. Vi kjøper heller vognpose når det nærmer seg høst og kaldere vær. :)

jeg vasker det meste jeg. for å være sikker. her har storesøster brukt mye men tar en gjennom gang å alt går til vask :)

men venter med voksiposen til høsten da.

Jeg vasket så og si alt første gangen, bortsett fra ull med lanolin. Kommer nok til å vaske det meste etterhvert nå også :)

Hva med trekk på madrass til sprinkelseng? Og vugge og vogn?

Jeg har vasket det meste, til og med trekket på madrassen i vugga :p
Men har ikke vasket vognposen o.l -er en lammeskinnspose, så er ikke så lett å vaske.

Jeg har vasket det meste, til og med trekket på madrassen i vugga :p
Men har ikke vasket vognposen o.l -er en lammeskinnspose, så er ikke så lett å vaske.
Vurderer samme selv, så takk :)

Jeg vasker alt som kan vaskes. For meg er det viktig å ikke bruke parfymert skyllemiddel. Vil at tinga skal lukte vårt hus og ikke parfyme

Vasker klær, sengetøy, tepper, stoffet til babynest og vognposen. Ikke resten

Et spørsmål som har litt med dette å gjøre, hva slags vaskemiddel bruker dere? Vi bruker blenda til vanlig, er neutral enda bedre?

Et spørsmål som har litt med dette å gjøre, hva slags vaskemiddel bruker dere? Vi bruker blenda til vanlig, er neutral enda bedre?

Jeg bruker blenda sensitive eller neutral. Neutral lukter virkelig ingenting, så derfor bruker jeg blenda av og til, når ungene er passert 1år dropper jeg neutral. Vet ikke om det er enda bedre med neutral, blenda sensitive er jo anbefalt av astma og allergiforbundetæ

her brukes blenda. å det fortsetter jeg med :)

Vi bruker Blenda! Det er anbefalt av Norges astma- og allergiforbund, så da er det vel godt nok. Neutral lukter ingenting, og ingenting lukter ikke godt. Jeg er født med astma men vokst opp med Blenda :)

Back
Topp