vasking av lammeskinn

nancy drew

Forumet er livet
jeg har arvet et lammeskinn jeg tenkte jeg kunne bruke i vogna til babyen når den kommer... Men synes det var litt mye rusk i det så har prøvd å vake det for hånd med milo, men blir likosm ikke helt fornøyd med resultate... Synes ikke det blir reint nok... Noen som har prøvd å ha slike i vaskemaskinen?

Eller er det noen her inne som har greid å ødlegge et skinn på å ha det i vaskemaskinen...

Men på den andre siden, babyen får ikke ligge på det før jeg er 100% fornøyd uansett så kanskje jeg bare skal hive det i...
Valgets kval...

ingen som har gjort slike ting? hmmmm

Jeg prøvde det i maskinen, det såg ut som det var blitt et lam igjen! [:D] Så vi kjøpte nytt... Mor annbafalte meg å piske nylonvask, smøre skummet ut over skinnet og ta en våt klut og tørke det av igjen..

Er det en pose eller bare et vanlig skinn som er "flatt"? Vi leverte iallefall posen inn på renseri... Det "vanlige" lammeskinnet har jeg ikke vasket,bare luftet det godt.. men det var jo kjøpt nytt.. Tror jeg ville levert det inn på rens hvis det er brukt.

jeg kjøpte spesialvask til skinnet på babyshop, vasket det på ullprogram og tørket det. Det tok ingen skade av det, ble bare rent. [:)]

er et slikt flatt et ja... arvet en pose og men den må nesten på rens (er sån super gammel retro sak ca 10 år eller noe)... får vel hive med skinnet og da... Tenkte jeg skulle være lur å spare penger, men det er vel dyrere å kjøpe nytt...

Jeg vasket lammeskinnet i maskinen på 30 grader ullprogram, med milo. Det ble litt stivt i skinnet, og ulla filtret seg sammen.
Jeg bare gredde det med en sån "kattebørste" og myknet det opp igjen. Gikk fint det![;)]

jeg kastet skinnet i vaskemaskinen!!
30 grader, ull program, milo

skinnet bak, sprakk litt, men ulla foran gredde jeg opp med en katte børste..
ble fint igjen det[:)]

Betalte 400 kr for å få rensa posen... Den brukte jeg når jeg var lita så den er 24 år gammel.. og den ble god som ny:) Gleder meg til snuppa mi skal bruke den:)

skal gjøre et forsøk så snart vaskemaskinen er ferdig... gidder ikke betale 400kr for rens, når det er billigere med nytt nei...

Takk for tips...[:)]

Jeg har vasket skinnet mitt i maskinen flere ganger,på ullprogrammet. Bruker ullshampo fra troll som selges på babyshop. Skinnet blir helt rent. På vaskeinstruksene jeg fikk med da jeg kjøpte det står det at man skal smøre baksiden med såpe,f.eks lano flytende håndsåpe slik at det ikke tørker for fort og dermed unngår at skinnet blir stivt. Fungerer kjempefint:) Når det er tørt grer jeg det og det blir så godt som nytt igjen[:D]

Back
Topp