Vasking av kose hund

orchidee

Glad i forumet
Gutten min har en stor kosehund i senga, men den trenger en vask nå, etter den fikk litt oppkast på seg. Hvordan skal jeg vaske den? mener det stod på når den var ny at den ikke kunne vaskes. Har vasket den med klut,men lukter litt ennå.

vasker alle bamser i maskin på 30 grader.

Jeg vasker kosedyr her også på lav temperatur og de tåler det helt fint. Sånne som jeg er litt skeptisk til håndvasker jeg. Da har jeg bare litt vaskemiddel i en balje og klemmer godt på kosedyret under vann og gnikker av der det er sølt noe. Så skyller jeg det godt og lenge og klemmer ut vann av det så jeg får vekk vaskemiddelet. Så rister jeg og klemmer jeg vannet ut av det før jeg legger det til tørk på varmekablene på badet. Det har gått bra med alle kosedyr som har fått den behandlingen og så har de blitt så rene og fine. [:D] Kosedyr må jo vaskes en gang i blant selv om de kanskje ikke blir sølt noe på. Tenk på alt ekkelt av støv og gugge som samler seg i pelsen på de da... [:'(] Ikke farlig å vaske og det aller meste tåler en håndvask om det ikke tåler vaskemaskin. [:)]

ORIGINAL: Dundrill

Jeg vasker alle kosedyr i maskinen. Jeg har lite tro på at jeg klarer å få vekk all guffelure med kun håndvask

Enig!
Jeg vasker kosedyra til storebror på 60 grader regelmessig. Blir så god som ny[;)]

Da har kose hunden blitt vasket i vaskemaskinen med milo og lukter veldig bra. Så skal den få tørke på varmekablene i natt.
Takk for svar.

Back
Topp