Vasking av klær

Mams32

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Vårspirene 2021
Skal snart begynne på vaskinga av klær til småen.. er jo noen år siden jeg gjorde det sist, men husker selvfølgelig på å bruke parfymefritt vaskemiddel, så henger jeg opp til tørk.
Det som jeg har glemt er om jeg skulle/burde vaske alt? En får jo kanskje litt som er strikket, og så har vi desse klærne som feks heldresser som er utenpå.. jeg har også kjøpt en lillelam ulldress.. bør alt vaskes?
Sengklær og kluter pleier jeg også å vaske først såklart
 
Skal snart begynne på vaskinga av klær til småen.. er jo noen år siden jeg gjorde det sist, men husker selvfølgelig på å bruke parfymefritt vaskemiddel, så henger jeg opp til tørk.
Det som jeg har glemt er om jeg skulle/burde vaske alt? En får jo kanskje litt som er strikket, og så har vi desse klærne som feks heldresser som er utenpå.. jeg har også kjøpt en lillelam ulldress.. bør alt vaskes?
Sengklær og kluter pleier jeg også å vaske først såklart
Jeg vasker alt som kan vaskes. Jeg har spurt i garnbutikken om vask av strikket tøy og de anbefalte meg å vaske alt jeg strikket til baby og barn før bruk :happy: Nå har vi sensitiv hud i vår familie så jeg vasker alt til meg selv før bruk også :p
 
Jeg vasker alt. Tror kanskje jeg har klart å krympe en ulldress i prosessen... :oops:
 
Vasker alt (bortsett fra vognpose, de har jeg alltid tatt i bruk...)

Strikketøy er lurt å vaske. Ikke alltid den som strikker gjør det før den leverer fra seg. Plaggene kan endre seg litt etter vask, og noe garn blir mye mykere etterpå.

Lillelamdresser også bør vaskes. På samme måte som med andre plagg vil det være igjen endel kjemikaler fra de ble lagd.
 
Da vasker jeg alt :shy: tusen takk for svar og gode tilbakemeldinger :happy:
 
Back
Topp