Hvis strømpebuksene er av bomull, noe de sikkert er da du har kokvasket de, så tåler de bleking. Prøv først å legg de i bløtt med f.eks vanish pulver for hvite klær, eller vaskepulvet for hvitt tøy! Hvis det ikke funker kan du prøve deg med klor
resten av utstyret må du se an. Babynest er vanskelig å vaske da de fleste ikke har avtagbart trekk, prøvd å vask av med fuktig klut. De fleste bruker gulpeklut oppi for å unngå gulpeflekker ol uansett
Jeg orker ikke å være helt panisk på at alt skal være heeelt «sterilt». Trekket i vogna er ikke vasket. Trekket i bilstolen fikk seg en skylling fordi jeg måtte prøve å ta det av for å «lære» meg det, slik at jeg har det klart til babyen kommer og evt gulpeflekker oppstår. Vippestol for heller ikke en vask. De ligger jo ikke med ansiktet nedi stoffet på vippestolen uansett
Lammeskin bør ikke vaskes med mindre det er skittent. Det er selvrensende, og bør luftes, evt vaskes med en våt klut hvis man vil fjerne noe.
Dynen trenger strengt talt ikke å vaskes, spørs hvilken dyne du kjøper egentlig. Men alle dyner skal tåle å bli vasket. Men da bør de tørketromles, med tennisballer/tørkeballer for å få opp spensten igjen- spesielt hvis det er dun.
Vognposen og bilstolposen blir ikke vasket her.
Trekket til madrassen i vogna og kurv/vugge kan vaskes, hvis man ikke har eget laken over
Lekematte og bæresæle kan jo skylles hvis man ønsker dette. Lekematten kan fort få seg noen runder i vaskemaskinen uansett etter hvert, hvis man får en gulper
Ellers er jeg mest opptatt av at klær, sengklær, tepper, kluter ol er vasket godt før bruk! Alt som skal være tett på huden, eller kan bli liggende ved ansiktet ol vaskes. Yttertøy er ikke såå nøye. Lag 1 og 2 vaskes