vasking av flasker

Rita_h

Forelsket i forumet
Når kan vi slutte å sterilisere? har ikkje oppvaskmaskin så vaske alt for hånd..

Jeg koker dem fortsatt, men det er egentlig pga av at oppvaskmaskinen ikke går hver dag. Så er det jo veldig fort gjort å koke dem opp. Koker alle flaskene på kvelden så er de klar for en ny dag[:D]

Vasker for hånd nå.. 

Er vel snart to mnd siden jeg sluttet. Vasker de i varmt såpevann og skyller i kaldt vann, koker smokkene da siden jeg føler de blir renere da[8|].

En kan slutte å koke flasker når barnet er rundt 6mnd, da kan en også slutte å koke vannet.

Slutta å sterilisere for ca 1 uke siden. Nå vasker jeg med varmt zalovann og skyller godt etterpå i kaldt vann. Eller så bruker jeg oppvaskmaskin når den slås på.

Bruker somregel oppvaskmaskinen.. Trenger jeg ei flaske der og da så vasker jeg den for hand.. Slutta å koke for ca 2 mnd siden..

Jeg tar de i oppvaskmaskin og skyller av dem etterpå. Koker ikke lenger [:)]

Spurte HS om dette.

Trengte ikke å sterilisere dem mer nå, men i MME flaskene er det ganske stor bakterievekst, så hun anbefalte å fortsette å sterilisere dem.

Jeg har ikke nok flasker til å vaske dem i oppvaskmaskin, så vasker de 4-5 flaskene som har gått i løpet av dagen og setter dem i mikrosterilisatoren bare.. Tar jo fprsåvidt ikke noe ekstra tid det, siden jeg får plass til alle i en runde..

Setter de i oppvaskmaskinen visst den skal kjøres,eller så slenger jeg de i sterilisatoren[:)]
Smokkene steriliserer jeg alltid[:)]

Slutta å koke flaskene for 2måneder siden, vasker de i oppvask maskin. Men koker fortsatt flaskesmokkene....

ORIGINAL: *MammaTilVillemo*

Bruker somregel oppvaskmaskinen.. Trenger jeg ei flaske der og da så vasker jeg den for hand.. Slutta å koke for ca 2 mnd siden..

Jeg sluttet å sterilisere for ca 5 uker siden, men det var fordi mikrosterilisatoren ikke passer i svigers sin mikro (den er liiiiiiten), nå bare vasker jeg i zalovann, og skyller i vann etterpå. Kokte flasker og smokker når vi var på ferie i utlandet da.

ORIGINAL: Lolodi

Dumt spørsål kanskje, men hvorfor koker dere smokkene og ikke flaskene? Hvis det er bakterier i flaska, kommer det jo på smokken allikevel [8|]

Jeg gjør det mest fordi jeg føler de blir mer rene av det. Tenker hver gang jeg har kokt at jeg egentlig ikke trenger å gjøre det, går mer i en vane her [8|].
Flaskene er jo rene etter vaskingen og det burde da også flaskesmokkene også være.

Back
Topp