vasking av dyner!!!hjælp....

mamsen82

Blir kjent med forumet
Læste hær om dagen at vi hær i norge nestn aldri vaske dynen vårres... skrekk å gru!alt av midd og skit d kain inneholde???? men e d nu så lurt å putte dæm i vaskemaskin?blir dæm ikkje ødelagt? og vi har jo sælfølgeli podn å sove lamme oss..:) men dobbeldyna får man jo værtfall ikkje plass te i vaskemaskin.
e d nån såm har tips te ei bekymra mor????

Hei

Jeg har vaska dynene til sønnen min ofte. Han har 2 stk som han bytter på, dette fordi han ofte er uheldig. De har ikke tatt noen skade av vaskingen, men jeg vasker dem bare på 40 grader.

Vi vasker dynene flere ganger i året. Vi har enkeltdyner og det er ikke noe problem. Er veldig greit å ha tørketrommel ellers tar det jo tid å tørke...

Kan vaske dobbeltdyner i badekaret..Varmt vann, vaskemiddel, klatre oppi og traakk i vei en stund..Hehe, god trim, moro og ren dyne... Saa kan du , om du har stor toerketrommel, slenge de inn der, med en tennisball eller to, eller toerk de ute..Da lukter de kjempegodt etterpaa..

Eg vaska dynene våre her om dagen, vaska den først i vaskemaskinen, så hadde eg den i tørketromla mens eg vaska den andra. Men det er lurt å f.eks ha noen tennisballer eller så i tørketromla, for dei slår luft inn i dyna ijenn. Me har dun dyner.
Dei stinka skikkelig når eg hadde den i tørketrømla.. Blæ... våte fjær.. hehe
Men det gjekk greit, og det er deilig å legge seg då den kvelden, tenk.. reine dyner [;)]

Back
Topp