Vasking av babytøy?

Storm

Gift med forumet
Hei dere!
jeg har drevet på ei stund å diskuter med venner, familie osv ang det å vaske nytt babytøy.
noen mener jeg slett ikke trenger slite meg ut på å vaske å styre med det. at man bare skal putte i skuffen og roe seg ned.
og ande sier det er viktig å vaske klærne.
selv føler jeg at jeg burde vaske dem selv om dem er nye, syns jo i grunn det er koselig å vaske å styre litt med disse søte små klære[:)]
så tenker jeg litt på huden til babyen. nye klær er jo innsatt med div stoffer er dem ikke?
noen som har noe mening om dette da?

Hei
Eg har vasket alle klærne til babyen, ligger klar i skuffen til han forhåpentligvis snart kommer ut til oss. Gjør akkurat det du synes er rett, og ikkje hør på alle andre[:D]

klem

Jeg har vasket det tøyet som er inntil huden... Så nå er det bare å vente på å få brukt det!!!

[:D] Ville ha vasket tøyet før jeg brukte det, i tilfelle det satt igjen overskuddsfarge,og div. behandlingsmidler.[:)]

Jeg vasket alle klærne i går.... [:)] bodyer, bukser og sparkebukser.... Selv det som er altfor stort! Kanskje unødvendig, men nå gjorde jeg det, da... Og brukte sensitive vaskemiddel+tøymykner....

hei
jeg skal vaske klærne, men dette fordi jeg er allergisk for parfyme selv. er derfor xtra redd for at jeg babyen også skal være det
men er jo opp til hver enkelte hva man gjør
klem sstine[:D]

jeg vasket klærne de første 3-4mnd men etterhvert ga jeg med det og det går helt fint.hadde han reagert hadde jeg jo selvsagt gjort det.

Kan ikke gi noen god grunn, men jeg vasker alle nye klær til baby. Til barna som er blitt større, vasker jeg bare undertøyet før bruk.

Vasker alt, jeg... Bortsett fra vinterdressen...[;)]

Jeg vaska alt sist, og skal vaske alt nå.. Med "sensitivt" vaskemiddel. [;)]
Var en gang han sov i en pysj jeg trodde jeg hadde vaska, men den var nok uvaska ja..
Da fikk han noen prikker over hele kroppen sin.. Og det var natta før 6 mnd kontroll mener jeg..

Jeg vasket alle klærna til sønnen for han kom til for å være på den sikre siden. Det gjør jeg enda hver gang jeg kjøper noe hjem og vaske det først[:)]

takk for alle svarene dere[:)]
nå har jeg vasket opp mestparten av klæra( med sensitivt middel)[:D]
nå er det koselig å titte i stellekomoden som står klar på badet, med alt babytøyet i[:D][:D]
only the rest to go[;)]

Ser de fleste vasker babytøyet :)
Det kommer jeg til å gjøre også....

HAR DERE KJØPT MASSE?????????

Tror nok at jeg også blir å vaske alt.. Nå ligger det bare strødd på en seng på gjesterommet så jeg orker ikke vaske det ennå.. Støver jo bare ned igjen likevel!

har ikke kjøpt så mye nytt tøy. vet ikke hva jeg får jeg[:D]
men jeg har kjøpt noe nøytrale klær.et par bukser, bodyer, natttøy. ol.
så har jeg noe etter da jenta mi var bebis som jeg har leita frem[:)]

Har nesten ikke kjøpt noe, men alikevel har jeg en hel haug av babyklær. Han-som-snart-blir-bestefar reiser en del og har fått ny hobby i å kjøpe babytøy. Har en del brukt og nytt.

Tror det er greit å slenge det en gang i vaskemaskinen. Hvem vet hvem som har tafset på klærne i butikken? Men trokke det er no krise hvis man ikke gjør det.

Back
Topp