Vasker du nye klær før du/barna bruker dem?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Er det nøye for deg å vaske klær før du bruker de? Gjelder det alle klær eller bare noen typer? :)

Vasker ikke mine nye klær, vasker stortsett barnas nye klær, alt etter om det er mye fargestoffer etc i de. Vasker ikke nye hvite t-skjorter eller bodyer feks.

Vasker alltid barnas klær før første gangs bruk. Mine, not so much.

Vasker som regel nye klær før bruk ja, i alle fall om de skal brukes rett på huden (ikke yttertøy altså). Er kanskje mer nøye med barneklærne enn mine egne [emoji5]

Vasker aldri mine egne nye klær før bruk, men kommer til å gjøre det med barnas :)

Gjorde det alltid med alt da hun var baby og kanskje opp til hun var 2. Nå er jeg ikke så nøye. Gjør det når jeg husker det, og som oftest med klær som skal være nært huden eller kommer i nærhet med munnen.

Sengetøy og håndklær osv vaskes alltid før bruk.

Last edited:
Vasker så godt som alle nye tekstiler før bruk (bortsett fra kanskje gardiner), blant annet for å få ut evt kjemikalier. Det innebærer klær, sengetøy, håndklær etc. Har bare blitt en vane gjennom mange år.

Vasker stort sett ikke til meg selv (utenom sengetøy og undertøy), alt til baby, og noe til de store barna.

Alt vaskes før bruk. Om det så er klær, pledd eller sengetøy. Fullt av kjemikalier som f.eks skal hindre mugg osv.

Vasker alt før det brukes, til liten og stor. :)
Handler mer om min OCD, og at jeg føler alle andres hender har vært på dem. :P
Irrasjonelt, ja, men det skader ingen, så den lasten tillater jeg meg. xD

Må vaske junior sine siden han har atopisk eksem. Vaskes gjerne både 3 og 4 ganger før jeg har de på han! :)
Med egne klær er jeg ikke like nøye, ikke alltid jeg klarer å styre meg med en helt ny strøken bukse som løfter rumpa til værs [emoji38]

Ja, til både store og små. Det er en selvfølge for meg. ☺️

Ja, her vaskes det først. Har eksembarn, så synes det er greit å vaske først da. Selvom jeg ikke vet om det har noen virkning til eller fra.

Back
Topp