Vasker du ned huset til jul??

Eh, nei. Men blir vel litt mer enn vanlig. Vanlig er egentlig bare støvsuging, jeg er dårlig på husvask.

Nei, gjør som deg jeg! I mørketiden så ser vi ikke at vinduene er skittene osv, så det tar jeg når sola kommer :)

Skulle gjerne tatt litt mer en vanlig vask, men med 34 kvm stor leilighet så begrenser det seg fort selv!
Blir jo like ille igjen overalt etter bare noen timer så gidder ikke ;)

Vasker ikke ned hele huset, men liker å vaske litt ekstra godt sånn at jeg vet at det er rent og pent til jul :)

Pleie å gjera det 4 gonger i året, vår, sommer, høst og vinter. Som regel havnar den på vinter til jul.
Dei to siste vinterane har eg gått gravid og da har det ikkje skjedd i lika stor grad dessverre.

Ja, jeg vasker tak,vegger, alt av hyller og karmer. Vasker ut av kjøkkenskap og kjøleskap.
Badene skures ekstra grundig. Vindene taes også.

I år har jeg ikke fått gjort dette pga at man er høygravid og har kraftig bekkenløsning. Å det føles helt forferdelig! Blir liksom ikke skikkelig når man ikke får gjort det slik man pleier :P

Nå skal det sies at jeg har bare bodd i eldre hus med lave tak og små stuer og rom. Så blir ikke helt som å vaske ned digre hus. Har også vokst opp med denne typen julevask. Å pleier å hjelpe foreldrene mine vært år også :)

Mannen her er veldig på at tak og vegger og alt skal vaskes. Det har jeg aldri gjort før jul, så da får han evnt gjøre det selv:p hehe
Vasker som vanlig, men tak og vegger står jeg over. Er mer enn nok annet å gjøre før jul

Leide inn vaskehjelp i år. Men ja. Pleier å vaske ned hele huset. Ble ikke tak og vegger nå. Men vi skal bygge på til våren, så må ta hele huset til sommeren uansett :)

Vasker ned huset ja! Blir ikke jul for meg uten den hektiske førjulstiden. Jeg elsker å stelle i stand huset.

Ja, jeg tar gjerne litt ekstra til jul. Nå skal det sies at jeg skurer, skrubber og gnir hver uke da. :p
Til jul (og vår) tar jeg i tillegg vinduene på innsiden, inni skap, flisene bak vedovnen, tak etc. Veggene tar jeg etter behov (har 2 hunder så veggene må tas med jevne mellomrom)

Vasket ned hele huse i begynnelsen av desember..
Barnas rom ble vasket og ryddet, vårt rom, bad, toalett og gang. Har ryddet i bodene og på vaskerom, vasket stuen og vinduene, og ryddet og vasket kjøkkenet samt alle skuffer og skap :p

Ble også vasket gulv og tørket støv til barnas bursdagsfeiring.

Toalett og bad vil bli vasket til 23 desember.
Og stue og kjøkkengulv vil bli vasket den 23 desember, da kommer også juletreet opp og den siste julepynten

Nope! Vasker så vidt det er. Kanskje til og med litt mindre enn vanlig :p

Back
Topp